Airsoft replica’s maken

colddeadhands

New Member
Is het legaal om airsoft replica’s te maken die gbb’s of AEG’s zijn? Deze airsoft wetten in Nederland zijn nog strenger dan wapen wetten in New York
 
Te maken? Als in fabriceren?

In principe wel, zolang je NABV lid bent en het 6mm (bio) plastic balletjes verschiet.
Of je ermee het veld op mag, ligt aan aanvullende eisen zoals de mondingsenergie (maximaal 1.2J).
 
Ik snap de vraag niet zo goed. Bedoel je maken, als in zelf maken 3D printen?. Je moet het zo zien het is verboden om iets te bezitten wat op een echt vuur wapen lijkt. tenzij je een ontheffing hebt nabv of lid zijn van een schiet club. daar buiten is het verboden en kan je zelfs een gevangenis straf krijgen en geld boeten voor verboden wapen bezit. wet wapen en munitie

 
Kleine correctie : Als lid van een schietvereniging mag je geen replica's in bezit hebben. (tenzij lid van de NABV)
Je kan een pracht van een vuurwapenverlof hebben met diverse vuurwapens op naam, als je geen lid bent van de NABV ga je alsnog nat met een replica in huis !

Het zelf maken van een replica is vrees ik ook strafbaar (want in de wet staat dat het aanpassen van een luchtbuks (of iets gelijkends) zodat het meer op een echt wapen uit gaat zien, strafbaar is.
Ik zou toch even contact opnemen met justitie, met name de contactpersoon voor bijzondere wetten :

Elke politie-eenheid heeft een team korpscheftaken. Dat team verleent vergunningen die te maken hebben met vuurwapenbezit zoals schietsport of jacht, het mogen werken met explosieven of het mogen werken als particuliere beveiliger of rechercheur. Het team oefent ook toezicht uit op alle vergunninghouders.
 
Terug
Bovenaan