Airsoft Server

• Onderwerp starter Onderwerp starter Niek
  • Startdatum Startdatum

Niek

New Member
5 aug 2015
3
0
Trophies
1
Beste Airsofters,

Alweer bijna 10 maanden geleden dat ik mezelf inschreef voor het ACN forum, en ondertussen mag ik legaal airsoften. Ik ga het binnenkort een keertje uitproberen.
Eén probleem, ik mag geen replica's thuis hebben van ons mam. Tips?

Maar dat is niet waarom ik hier een topic maak, de echte reden is omdat ik buiten het echte gevoel van airsoft, ook wel iets achter mijn computer wil kunnen doen met airsoft.
Ik heb gezocht of er leuke airsoft games waren en het enige waarop ik uitkwam was een Battlefield 2 mod(modification), en aangezien niemand dat meer speelt ben ik zelf eens gaan denken.
Ik ben geen game designer maar waar ik wel veel van mijn tijd in stop is Multi Theft Auto scripten(Eigen servers maken)
Ik ben bezig gegaan met een airsoft server maar omdat ik zelf geen ervaring heb in het echt met airsoft wou ik jullie wat dingen vragen die er echt in moeten zitten.

Wat ik van plan ben om te gaan maken zijn:
- Hit Detection system.
- Optie om je eigen team te maken/een team te joinen.
- CQB indoor maps
- Outdoor terreinen (Fabrieken, bossen etc)
- Create a soldier ofterwijl een shop waar je wapens en je outfit kunt kiezen.
- First Person.

Omdat wat ik doe eigenlijk een extensie maken van Grand Theft Auto San Andreas is. Zijn er maar beperkte dingen die je kunt scripten(Je kunt meer dan dat het lijkt.)
Ik hoop de server zo realistisch te maken als mogelijk maar daar heb ik jullie hulp wel bij nodig.

De server is nog niet klaar maar als jullie het zouden willen kan ik jullie wel op de hoogte houden.

Groetjes,
Niek

Ha Niek!

Tof idee! Maar voordat je een hoop tijd gaat steken in iets zelf bouwen wil ik je wijzen op twee games.

Project Reality (Battlefield 2 mod) die mij altijd erg doet denken aan een digitaal potje airsoften. Ontzettend veel teamwork en realisme in deze mod. Hij wordt nog volop gespeeld.

Squad is een "vervolg" van Project Reality, op dit moment in alpha status. Bevat minder assets dan PR maar wel de teamwork.

Het zelf bouwen kan natuurlijk ook de kick zijn, maar ik wilde je in ieder geval wijzen op deze twee games.

Wat er in je eigen extensie moet zitten?

First Person vind ik wat minder belangrijk. Het gaat er vooral om dat bepaalde acties en keuzes te maken zijn. Vooral het samenwerken is belangrijk en moet gepromoot worden. Als lone-wolf moet je het eigenlijk niet kunnen redden.

Hierdoor moet je gaan samenwerken. Dit is feitelijk niet zo bij een airsoft-game, maar in mijn ervaring is dit wel wat er gebeurd bij airsoft. Mensen werken samen! Dus dit is het nummer 1 principe dat je in een digitale variant moet hebben naar mijn idee.