Airsoft Training Centre bij Helenaveen, mijn eerste skirm.

Mika

Well-Known Member
24 dec 2015
209
91
Trophies
11
Afgelopen zondag heb ik hier mijn eerste skirm beleefd. Samen met mijn vader huurde ik hier een huursetje dat bestond uit: een tactical vest (wat weinig nut had gezien we maar 1 magazijn hadden), een petje, een zwarte longsleeve (deze heb ik alleen niet gebruikt), een veiligheidsbril, een meshmask en natuurlijk een replica!

De replica was een 'Ika Zuchi'. Een vreemde sci-fi achtige versie van een M4, maar qua handelingen wel hetzelfde. Op internet las ik dat deze replica best goed was, maar in de praktijk schoot deze toch vrij zacht en voor geen meter recht. Naar mijn schatting vliegen de BB's zo'n twee meter vooruit en gaan ze daarna een willekeurige kant op.

Verder heb ik wel een geweldige dag gehad. We deden verschillende gamemode, namelijk: capture the flags, kill confirmed (zoals die van CoD met die dogtags, attack/defence en team deathmatch.

Mijn eerste hits kwamen een flink stuk harder aan dan verwacht, de blauwe plekken staan nog op m'n armen. Verder ben ik ook nog een keer vol in m'n kruis geraakt door een teammate. Ondanks dat dat de meest pijnlijke hit was, is daar geen blauwe plek van gekomen.

Aan het eind was ik heel wat blauwe plekken, maar ook een geweldige ervaring rijker. Helemaal bezweet kwam ik uit die zaal nadat mijn vader de rest van zijn magazijn aan mij gaf zodat ik nog even kon spelen.

Mij zul je zeker deze sport in zien gaan. Ondanks dat het toch wel pijn doet als je geraakt word vind ik het super om te doen.

Toch wil ik wel ook wat nadelen van deze locatie benoemen.

Allereerst de replica. De replica ziet er niet heel cool uit, maar dat is mijn mening. Wat ik wel een stukje belangrijker vind is het feit dat deze heel inaccuraat schiet en volgens mij ook heel zacht.

Ten tweede, toch wel iets wat mijn dag een stuk minder maakte. De veiligheidsbrillen die ze daar hebben zijn prima, tenzij je een brildrager bent. De brillen die over een gewone bril heen kunnen zijn enorm bekrast en je ziet er amper door. Het lijkt alsof de bril beslagen is, maar dat is die dan niet eens. Hier zou ik graag een verbetering zien, maar ik neem de volgende keer wel lekker zelf m'n goggles mee.

Al met al heb ik hier een geweldige eerste skirm gehad. Ik raad deze locatie zeker aan om een keer naartoe te gaan. Pas wel op, ik kan het uiteraard niet vergelijken met andere velden, want daar ben ik nog nooit geweest. Mij zul je zeker een keer op het veld tegen kunnen komen, maar dan met m'n eigen spullen, hopelijk...
 
Leuk om te lezen hoe je je eerste Skirm hebt ervaren! Ik lees dat de hits best hard aan kwamen... uiteindelijk - afhankelijk van je eigen gear - kun je er zelf voor zorgen dat je daar minder last van gaat hebben.. ieder heeft zo z'n eigen voorkeur. De geleverde brillen zijn inderdaad nog wel eens minder... dit heb ik zelf bij Balls & Arrows ervaren. Als je zelf goggles of een bril hebt aangeschaft ben je daar niet meer van afhankelijk en zul je waarschijnlijk nog meer genieten van je volgende skirm :)

See you on the field!
 
Ik ben er zelf zaterdag geweest, en toen was er een groep jongelui met huurkits.
Ik heb er juist meerdere keren versteld van gestaan hoe hard die dingen schieten. Had er een aantal keren flink last van, terwijl ze me op 15m + raakten :s

Maar leuk dat je de smaak te pakken hebt. Daar ging het uit eindelijk om ;)
 
Die replica is idd heel lelijk. In Arnhem hebben ze die ook, al schoten ze daar zo te lezen wel beter =P
En hits kunnen soms idd hard aankomen, ik had er eens eentje in mn nek waar een enorme bult door ontstond. En een eigen bril meenemen (mits deze veilig is) is ook een aanrader. Je weet nooit waar locaties mee komen aanzetten en je hebt zo een bb tegen je bril op een gemiddelde skirm.

Maar leuk dat het zo bevalt! Hopelijk nog eens tot op het veld :smile:
 
Hey!

Leuk om te lezen. Ik ben daar nog nooit geweest maar hoor er meer positieve verhalen over.

Het ligt er bij hits ook heel erg aan waar je ze krijgt. Mijn knokkel voelt nog steeds af en toe een beetje beursig, nadat ik daar op 16 feb ben geraakt. Andere hits merk je de volgende ochtend al niet meer.

Lees ik nou ook goed dat je maar 1 magazijn kreeg aan BB"s en het daarna klaar was?
 
@Jan er waren te veel mensen en te weinig magazijnen. We mochten dat magazijn wel een keer bijvullen.
 
Zoals bij het topic "skirms" stond was ik afgelopen zaterdag ook bij Helenaveen.

Het terrein zelf is leuk. Wel na langere tijd stoffig door al het zand dat opwaait door het spelen.
De missies waren bij ons vrij simpel van aard maar dat kan komen doordat 50% uit vrijgezellen feest bestond.
De huurkits schoten met regelmaat op automatisch of konden nog geen eens in single mode. Zelf had ik mijn eigen gear en dat ging gelukkig goed.

FPS was beetje chaotisch en als je echt wilde te omzeilen door gewoon halverwege bij de al gefps'de mensen te gaan staan.

De marshal was voornamelijk alleen aan het begin en einde in het veld en keek verder vanachter hel "glas" toe hoe er gespeeld werd.

Omkleedruimte was er genoeg en er was speciale vulplek voor je bb's zodat deze niet door heel de safety komen te liggen.

Het spel zelf ging voornamelijk langs de zijkanten waardoor je door het midden vaak veel meters kon maken en evt. kon flanken. Zo heb ik ook 3 man gepangt door dat ik achter hun linie zat.

Ik heb ook met mijn camera op/aan gelopen. Filmpjes kun je hier vinden:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLFzxOy1KtKcbVM4QEU9CT4axmBoL3vKnp