Airsoft4u (winkel)

De ouwe stomp

Member
4 apr 2015
15
0
Trophies
1
Ik heb een keer iets via de webwinkel gekocht.Werdt door tussenkomst van feestdagen een week later geleverd.


Aanbod op de site doet je watertanden.Alleen wordt je kriegel van de door het hele beeld staande pop ups en ander ongerief.


Vandaag een dagje vrij.Dus HOP in de trein vanuit Rotterdam naar Helmond.Nog even snel m'n saldo checken om te zien of ik niet te grote gaten in de grond ga staan zeiken.Ik zie zoveel moois,dus een verlanglijstje gemaakt voor het geval ik iets vergeet.


Eenmaal op de Tolpost even zoeken waar de winkel zit..Ik zie helemaal niks!


Ik kan voor de weg of de kerk,of de hengelzaak in. Ik besluit maar een hengeltje uit te gooien boven een gebedje.


Afijn..Ik vraag het in de hengelzaak,en de man kijkt me aan en zegt..'kom maar mee'! Via een binnnedoortje sta ik plots in de winkel!


Ik ben er!! De eigenlijke ingang wordt nog gemaakt en staat vers in de verf.


Het valt me op dat het erg donker is.De spotjes die er zijn schijnen in je gezicht.


Er is een verkoper druk met het vullen van de schappen.Een "hallo" kan er niet vanafHij gaat stug door met vullen.


Als je de foto's op de site ziet,verwacht je flinke winkel..Schijn bedriegt!.. Als je in de winkel een krant opslaat.knal je aan weerszijde tegen de muur.


Kort na mij komen er nog drie klanten binnen..Het is nu echt spits uur!.De verkoper komt in actie. Iemand uit Rotterdam heeft iets besteld en wil z'n keuze maken.Alleen..z'n bestelling is er niet..Desondanks dat hij wel dit wel kreeg te horen.De man is op z'n zachts gezegd "not amused".2 uur in de hete auto voor Jan met de korte achternaam.net voor de man uit z'n dak gaat kiest de verkoper het juiste middel.. Het artikel.(een M9) krijgt hij gratis.


Netjes! Eindelijk heeft hij tijd voor mij....had inmiddels al gemerkt dat als ik iets niet zag liggen het ook niet binnen handbereik lag.


Afijn..Een 1911 in CO2.......2 stuks in de vitrine.....Oh nee...toch niet! alleen gas! en ook nog een Bart Smit & Wesson kwaliteit  @#$%^^&&***


Een zwart tacticalvest. (volgens de lijst in stock)...maar niet in de winkel!! $#%^^&(*&.Hij wil me iets van twee pannesponjes aansmeren,maar ik bedank!..


Een laser dan maar.....Met veel zuchten krijg ik een beetje info.Ik besluit er eentje te kiezen...maar hij legt hem terug!


M'n suikerspiegel was desonks  voorzorg aardig aan het kelderen.je wordt dan behoorlijk onaardig..Ik geef het op!! ik ga naar huis!


In het echt kan ik een aardige krachtterm voor zo'n verkoper verzinnen.In schrift hou ik het op een onbekwaam persoon.


Adviseer de man nog iets van een koffiepot of zo aan te schaffen als er weer iemand van ver komt. Staat heel gastvrij (ik ken een zaak waar ze je soms doodgooien met donuts)


Afijn..met nog steeds 1500 euro op m'n saldo thuis gekomen!


Airsoft(not)4U lijkt me een betere naam..


 


 
 
Op zich geen verkeerde winkel als je voor 2 uur rijden een gratis m9 krijgt :p


 
 
Heb er vorig jaar ook eens een bestelling gedaan, maar het duurde echt bijna 2 weken totdat mijn bestelling eindelijk geleverd werd en de informatie die ik over mijn bestelling kon vinden onder mijn aangemaakte profiel bood ook niet echt veel duidelijkheid, want deze bleef heel de tijd staan op dat ze de bestelling aan het verwerken waren. Ook al is het aanbod in de webshop aanlokkelijk dan nog zal ik eerst nog wel 2x nadenken voordat ik hier opnieuw ga bestellen.


En dit verhaal over de klantvriendelijkheid en behulpzaamheid in de winkel zelf helpt nou ook niet echt in positieve zin mee, maar versterkt eigenlijk meer het beeld wat ik er al van had.
 
Jammer van je ervaring! Je hoopt met allemaal mooi spul thuis te komen maar helaas... 
 
Een vriend van mij heeft ook alleen maar nare ervaringen met deze webshop. Ze hebben letterlijk NIKS op voorraad en alles moet besteld worden.


Ze zijn niet meer dan een doorgeefluikje voor de airsofters, sinds hun het bij een andere webshop inkopen en het voor een paar euro meer verkopen aan jou.


 
 
Dat ze 'niets' op voorraad hebben is misschien niet echt handig te noemen, maar het inkopen en voor meer verkopen is nu eenmaal het concept van een (web)shop.. Anders stond er wel fabriek op het pand. 


Misschien kun je ze in een mail met opbouwende kritiek vragen hoe dit komt en of wat hun visie is... Afzeiken kunnen we allemaal wel. Feedback aan hen gericht kunnen ze wellicht wel iets mee.


Heb hier destijds toch wat exclusieve dingen gevonden. Was helaas niet op voorraad..   Geintje, nooit iets besteld daar. 
 
Dat ze 'niets' op voorraad hebben is misschien niet echt handig te noemen, maar het inkopen en voor meer verkopen is nu eenmaal het concept van een (web)shop.. Anders stond er wel fabriek op het pand. 


Misschien kun je ze in een mail met opbouwende kritiek vragen hoe dit komt en of wat hun visie is... Afzeiken kunnen we allemaal wel. Feedback aan hen gericht kunnen ze wellicht wel iets mee.


Heb hier destijds toch wat exclusieve dingen gevonden. Was helaas niet op voorraad..   Geintje, nooit iets besteld daar. 

Zonder argumenten afzijken is inderdaad wel heel erg makkelijk.Maar ik vindt dat die van mij toch wel behoorlijk goed hout snijden.Als je pagina zegt dat je iets op vooorraad hebt,wil dat bij mij zeggen dat je dit direct voor handen hebt.Ik zou een "real" shop opzetten voor die dingen die je niet even in een opwelling koopt maar eerst even wil zien of passen.De bedragen die er in omgaan zijn meestal net even iets meer dan die van een kilo suiker.


Het lijkt mij een heel normaal iets dat je iets te drinken (al is het maar iets van een watercooler) voor de reizigers die van ver komen neerzet.Het is een algemeen bekend iets dat een "koffiepot" klanten langer in de shop houdt (en zo meer doet kopen)


Als je dan ook nog eens op je pagina vermeld dat alleen op Vrijdag en Zaterdagmorgen "ervaren" personeel aanwezig is,en je treft bij aankomst een Autist die net z'n hele weekend dosis Ritalin heeft ingenomen aan,wekt dit niet bepaald een goeie indruk .


Middels een forum je slechte ervaring spuien is misschien hard,maar deze tak van sport is nog jong en er gaat meer dan genoeg geld in om.Menig ondernemer wil daar zijn graantje in meepikken.Dankzij een forum waar je je postieve of negatieve ervaringen kan delen hou je ze scherp,goed,of laat je de beunhazen snel het (beun) hazenpad kiezen.
 
Hm,met de winkel op zich geen ervaring maar ik haal van de webshop met enige regelmaat toch wel aardig wat spulletjes.


4 X wat besteld en maar 1 keer een bestelling moeten annuleren omdat de spullen niet op voorraad bleken te zijn.


Mwah,1 X kan in mijn ogen elke webshop overkomen.


Bovendien kreeg ik een fikse korting op mijn volgende bestelling.


Dat werd de Midland G7 XT.


En die is keurig op tijd geleverd samen met wat upgrade spul voor mijn M4.


Al met al de eerste webshop waar ik naar toe ga om te kijken als ik nieuwe spulletjes nodig heb.
 
Ik ben het helemaal eens met de ervaring van @"De ouwe stomp" ,

Ik werk zelf in de nabije omgeving van Helmond dus voor mij was het interessant om er eens te gaan kijken. Ik praat nu over ruim anderhalf jaar geleden. Inderdaad wat een kleine ruimte en inderdaad ook geen koffie of iets dergelijks.

De verkoper was "aanvankelijk" vriendelijk maar en nu komt het.
Ik heb er nogal een handje van om verkopers te testen op hun eerlijkheid, integriteit etc. Ik stelde mij dus voor maar gaf niet aan dat ik al geruime tijd deze sport beoefende. Ik merkte al snel dat hij mij een m4 op co2 platform replica wilde verkopen. Opzich niets mis mee maar het advies wat hij erbij gaf was klopte van geen kant. Het zou goedkoper zijn maar wel van de beste kwaliteit aldus de verkoper. Nu weten we allemaal dat co2 duurder is dan AEG en gezien het feit dat de body van Lego plastic gemaakt was, maakt ook een einde aan zijn beste kwaliteit claim.

Afin, ik gaf aan de sport al geruimere tijd te beoefenen en dat ik geïnteresseerd was in WWII spullen. De verkooppraat eindige en de interesse in mij ook. Logisch want hij had niets aan WWII spullen. Ik vond dit wel wat onbeschoft want het leek alsof de interesse in mij verdween omdat hij mij niet de m4 verkocht kreeg. Ik ben maar niet begonnen over de incorrecte verkooppraat van hem maar ik denk dat hij al in de gaten had dat hij aan mij weinig ging verdienen.

Ik ben er na die ervaring nog een paar keer geweest puur om BB's van Extreme Precision te halen. Hier kan je echter niet mee fout gaan. Nu kom ik er tegenwoordig helemaal niet meer aangezien XP geen witte BB's meer maakt maar in plaats daarvan bruine die ik niet zie vliegen(maar daar gaat het niet om hahahaha).

Nu was ik al een tijdje benieuwd hoe ze het tegenwoordig doen als (web)winkel. Kom ik op de introdag een jonge knaap tegen wiens replica kapot was gegaan. Ik samen met de organisator naar die replica gekeken. Wat denk je? beide stonden we te kijken van de slechte kwaliteit m4 replica zijnde een Lego plastic body. Deze "Als het mag noemen" replica woog denk ik nog geen kilo en wobbelde aan alle kanten. Op de vraag waar hij de replica gehaald had en wat hij ervoor betaald had kregen we de genoemde winkel te horen en de prijs was ik geloof 150 euro. Daar bovenop was dit de eerste skirm voor de replica en was de twee weken garantie verlopen. Even voor de duidelijkheid deze specifieke replica wordt op sommige oosterse en amerikaanse sites verkocht voor minder dan 50 euro! Wat betreft het advies dat de jongen van de verkoper had gekregen deed mij vermoeden dat De ouwe stomp en ik met dezelfde verkoper van doen hebben gehad.

Deze knul was dus veelste veel kwijt en had hiermee meteen een slechte ervaring met deze sport. Gelukkig konden wij de jongen op de introdag voorzien van een andere replica en had hij toch een leuke dag.

Nu ben ik niet snel het type dat iets of iemand op het web zwart maak maar die introdag situatie was voor mij de druppel. De introdag is ondertussen al geruime tijd voorbij en heb er dus goed over nagedacht of ik dit wel zou posten.

Ik heb het uiteindelijk maar gedaan om met name nieuwkomers in deze sport een soortgelijke ervaring te besparen. Naar mijn idee, en puur mijn idee, is de genoemde webwinkel airsoft aan het gebruiken om zijn zakken gemakkelijk te vullen. De genoemde winkel verkocht namelijk al lang voor airsoft in Nederland legaal werd, luchtbuksen. De vergunning om airsoft replica's te mogen verkopen voldoet aan dezelfde eisen als de buksen. (wederom) naar mijn idee hebben zij dus niet de moeite hoeven doen om airsoft erbij te gaan doen. Ze hadden immers de vergunning al. Andere webwinkels hebben allerlei cursussen moeten doen om die vergunning te krijgen. Die investeren er in en verdiepen zich er in. Voor deze gasten was dat waarschijnlijk niet nodig en konden ze dit er gemakkelijk bij doen. Dit verklaard waarschijnlijk ook waarom er geen verkopers met kennis over de sport aanwezig zijn.

Voor onderdelen, simpele gear en andere hebbedingetjes is het een prima winkel. Voor de beginners onder ons adviseer ik het volgende: Ga naar een andere winkel(met goede recensies) waar ze je echt advies geven en wellicht de eerste keer minder aan je verdienen maar wel naar huis sturen met goede ervaringen. Zij weten dat je dan toch wel terug komt en daar gaat het ze om.

Nogmaals ter verduidelijking. Dit is puur mijn mening gebaseerd op mijn ervaringen en deels die van anderen. Mocht iemand weten hoe ze het tegenwoordig doen hoor ik het graag want in de tijd van mijn eerste bezoek en de introdag (ruim anderhalf jaar tussen) lijkt er weinig veranderd te zijn.
Ik hoop dat ik het fout had en het oprechte mensen zijn die een lastige start hebben gehad maar tot die tijd blijf ik hierbij.

Ik ben benieuwd.
 
@manderspaul, ik denk jammer genoeg dat je voor deze winkel de spijker op zijn kop slaat. Ik heb zelf mindere ervaringen met de webwinkel en zal hier ook alleen nog bestellen als het werkelijk nergens anders te krijgen is.
 
Heb zelf green problemen met deze shop, alleen je moet even wachten op je Replica heb de Tm Foliage Warrior 4.3 en een KWC m712 via de site besteld . Komen prima aan en hagelnieuw want ze worden speciaal besteld en het punten systeem is ook leuk elke euro is een punt ;)

Alleen reageert soms traag of niet beste is via Facebook vragen als je iets wilt weten of bellen .
 
Laatst bewerkt:
Ben dr eigenaat van de shop een keer tegen gekomen op de bouw. En ze beoefenen zelf de sport en verkopen graag dingen voor zoveel mogelijk winst zodat ze zelf goedkoop in de duurste gear rond kunnen lopen lijkt het wel. Want hij had het alleen maar over warrior en pts ( personal training systems). Een winkel moet natuurlijk winst maken. Maar op hun manier... geen aanrader!
 
Ben dr eigenaat van de shop een keer tegen gekomen op de bouw. En ze beoefenen zelf de sport en verkopen graag dingen voor zoveel mogelijk winst zodat ze zelf goedkoop in de duurste gear rond kunnen lopen lijkt het wel. Want hij had het alleen maar over warrior en pts ( personal training systems). Een winkel moet natuurlijk winst maken. Maar op hun manier... geen aanrader!

Denk dat elke shop eigenaar dat wel heeft Ataq eigenaar loopt ook met die zooi als hun dat willen boeien ik vermaak mij wel met minder goede kwaliteit of Ex leger spul kost geen drol :)

en Inkoop prijzen doen ook een hoop goed, zijn een fractie van de waarde wat wij er voor moeten betalen kwijt :(
 
Na een slechte ervaring met deze webshop te hebben gehad, dan toch ook maar mijn positieve ervaring delen. Lijkt me wel zo eerlijk, dacht ik zo.
2 artikelen besteld, allebei redelijke prijs, netjes vermeldt dat de levertijd 2-7 werkdagen was. Na 1 week netjes een mailtje dat alles verstuurd was en het pakketje was binnen 2 dagen binnen.

Dus alles gewoon netjes zoals het hoort, goed geinformeerd en geen problemen. Top!