Airsoftholic, welke AA?

Recros

Well-Known Member
8 mei 2019
131
52
Trophies
11
Hallo allen!
Op het moment heb ik al een H&K417D, Ares amoeba AM-14 en een gewone CA M4 voor m`n introducees en als side arms een m9 hitman gbb, 1911 Punisher gbb en tot slot een Glock 7 4th gen gbb in mijn collectie.
Na een jaartje sparen en een zwaar jaar heb ik besloten mijzelf op iets nieuws te trakteren. Ikzelf ben niet technisch aangelegd en vandaar zoek ik een nieuwe AA om toe te voegen aan mijn collectie die out of the box al zeer goed schiet. Daarnaast ben ik 2 meter lang, dus een uitschuifbare stock is een pre. Verder speel ik meestal wat meer op de achtergrond, maar hou er wel van om de frontline op te zoeken.
Nu heb ik even rondgekeken en zijn er een paar AA's die mij erg aanspreken, mochten mensen een andere AA hebben waar ze zeer over te spreken zijn hoor ik dit graag!

TOKYO MARUI SCAR-L CQC NEXT-GEN, https://www.shogun.nl/airsoft/geweren-305/aeg/tokyo-marui-scar-l-cqc-black-next-generation.html
SECUTOR RAPAX DMR, de speelstijl van DMR past bij mij echter ben ik niet bekend met het merk en kan ik alleen reviews in het Spaans/Duits vinden. Ik zag laatst wel iemand in Geldermalsen hiermee lopen, dus mocht je dit lezen zou ik graag horen hoe die bevalt! https://www.shogun.nl/airsoft/geweren-305/aeg/secutor-arms-rifle-velites-g-iii.html
KRYTAC TRIDENT MK2 https://www.shogun.nl/airsoft/geweren-305/aeg/krytac-trident-mk2-spr-it.html
HK 416, dan heeft de 417 eindelijk een broertje. https://www.shogun.nl/airsoft/geweren-305/aeg/heckler-koch-hk416-a5-ral8000.html

Je hebt al best wat assault rifles, dus als ik jou was zou ik een andere rol zoeken. Dus of de DMR rol, maar geen idee wat je dan precies wel of niet moet halen. Of gaan snipen. Als ik je budget zie en als je specifiek zegt dat je iets wil wat out of the box goed schiet is de SSG24 van Novritsch misschien wat voor je.

Eventueel kun je voor dat geld ook een replica die je hebt laten upgraden bij bijvoorbeeld Com-Bat in Geldermalsen. HPA systeem en wat mooie dingen als een nieuwe barrel en hopup geven je echt veel betere performance uit dezelfde replica ;)

Je hebt al best wat assault rifles, dus als ik jou was zou ik een andere rol zoeken. Dus of de DMR rol, maar geen idee wat je dan precies wel of niet moet halen. Of gaan snipen. Als ik je budget zie en als je specifiek zegt dat je iets wil wat out of the box goed schiet is de SSG24 van Novritsch misschien wat voor je.

Eventueel kun je voor dat geld ook een replica die je hebt laten upgraden bij bijvoorbeeld Com-Bat in Geldermalsen. HPA systeem en wat mooie dingen als een nieuwe barrel en hopup geven je echt veel betere performance uit dezelfde replica ;)

Ik weet niet zeker of ik de sniper rol leuk ga vinden, mij lijkt Dmr een leuke middenweg, maar wel een lastige aangezien er weinig replica's zijn die out of the box single shot schieten en out of the box goed genoeg zijn. Ik heb een keer met een ssg24 geschoten en die schiet accuraat en fijn, wellicht toch eens overwegen.
Toevallig ligt mijn hk417 atm bij Com-bat aangezien deze 1.25 tot 1.30 joule schiet en misschien nog wat andere problemen . Hpa zou natuurlijk ook een mooie optie zijn! Daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht!

Ik heb zelf het jongere broertje de hk416d. Van Vfc. Dit is toch echt wel een sterk gezinslid en heeft het aardige plastische chirurgie van binnen gezien. Bijna alles eruit gehaald behalve de barrel eigenlijk. Overgekocht van de tech van Com-bat.
Schiet nu met gemak 55-60 meter, met een prometheus 6.03 barrel mogelijk verder!

Heb zelf nog alleen maar aeg primary's gehad, zit nu wel naar de wolverine MTW te kijken. Com-bat kan hier meer over vertellen dan ik.

Ik heb zelf het jongere broertje de hk416d. Van Vfc. Dit is toch echt wel een sterk gezinslid en heeft het aardige plastische chirurgie van binnen gezien. Bijna alles eruit gehaald behalve de barrel eigenlijk. Overgekocht van de tech van Com-bat.
Schiet nu met gemak 55-60 meter, met een prometheus 6.03 barrel mogelijk verder!

Heb zelf nog alleen maar aeg primary's gehad, zit nu wel naar de wolverine MTW te kijken. Com-bat kan hier meer over vertellen dan ik.

Toen ik bij Com-bat was zeiden ze al dat Umarex external echt top is, maar internal matig is. Hoeveel heeft het ongeveer gekost de 416 volledig up te graden? Morgen eens vragen wat het kost om de 417 naar hpa te converten en de benodigde accessoires erbij aan te schaffen. Ik kom van paintball af, dus hpa past in mijn straatje!

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Toen ik bij Com-bat was zeiden ze al dat Umarex external echt top is, maar internal matig is. Hoeveel heeft het ongeveer gekost de 416 volledig up te graden? Morgen eens vragen wat het kost om de 417 naar hpa te converten en de benodigde accessoires erbij aan te schaffen. Ik kom van paintball af, dus hpa past in mijn straatje!
Uhm ik geloof 350 aan onderdelen en dan er nog in laten zetten 135

Voor wolverine engine ben je voor de goedkoopste 350,- kwijt plus 200 voor tank reg line.
Mogelijke barrel/hopup upgrade erbij rond de 100,-.
En dan de hpa engine erin zetten, hier weet ik niet de prijs exact voor.

Hoeveel heeft het ongeveer gekost de 416 volledig up te graden?

Ik denk dat je het beste gewoon hun even kan vragen. Is makkelijker dan dat wij hier gaan speculeren, want niemand zal het zo goed weten als com-bat zelf ;)

Ik denk dat je het beste gewoon hun even kan vragen. Is makkelijker dan dat wij hier gaan speculeren, want niemand zal het zo goed weten als com-bat zelf ;)
Klopt, alleen hij vroeg hoeveel t kostte om mijn hk416 te upgraden en dat heb ik gezegd.
Met daarna info over hpa wat ik van hun site af heb.

Wilde ongeveer een indicatie hebben, com-bat zal niet honderden euro's duurder of goedkoper zijn. Vandaag contact gehad met com-bat, het ombouwen van de 417 naar hpa wordt afgeraden aangezien het 417 platform vaak problemen heeft met de hpa.
Daarnaast kent com-bat wellicht iemand die zijn hpa weg wil doen. Daar hoor ik vanavond of morgen meer van. Tevens heeft com-bat laatst toevallig een Secutor Rapax gehad, zijn ze niet zeer enthousiast over.
Dus het wordt een hpa of een tokyo Marui

Interessant om te horen dat de 417 problemen heeft met HPA. Gezien er speciale kits zijn voor de trigger en het qua hop up niet veel boeiender is als een M4 vraag ik me af welke problemen? Secutor Rapax is gewoon een dure rebrand van een ARES replica met wat fancy externals. Naar mijn mening niet het 500-600 euro prijskaartje waard.

Interessant om te horen dat de 417 problemen heeft met HPA. Gezien er speciale kits zijn voor de trigger en het qua hop up niet veel boeiender is als een M4 vraag ik me af welke problemen? Secutor Rapax is gewoon een dure rebrand van een ARES replica met wat fancy externals. Naar mijn mening niet het 500-600 euro prijskaartje waard.

Tegen mij werd het volgende gezegd: Wat betreft de replica zou ik de 417 in elk geval niet ombouwen naar HPA. De reden hiervoor is dat dit een heel moeilijk platform is wat vaak problemen geeft.
Ikzelf heb weinig verstand ervan en kan inhoudelijk niet aan de discussie bijdragen welke problemen er zijn en of het een probleem is.
Van de Secutor Rapax had ik zelf ook al het idee dat je vooral betaald voor de externals, die aardig prijzig zijn. Secutor heeft internal wel dingen aangepast, maar volgens mij is dat niet in verhouding met de prijs. Toch moet ik zeggen dat de Rapax er wel heel vet uitziet. Echter zit die qua prijs zelfs hoger dan een TM Scar L.

Tegen mij werd het volgende gezegd: Wat betreft de replica zou ik de 417 in elk geval niet ombouwen naar HPA. De reden hiervoor is dat dit een heel moeilijk platform is wat vaak problemen geeft.
Ikzelf heb weinig verstand ervan en kan inhoudelijk niet aan de discussie bijdragen welke problemen er zijn en of het een probleem is.
Van de Secutor Rapax had ik zelf ook al het idee dat je vooral betaald voor de externals, die aardig prijzig zijn. Secutor heeft internal wel dingen aangepast, maar volgens mij is dat niet in verhouding met de prijs. Toch moet ik zeggen dat de Rapax er wel heel vet uitziet. Echter zit die qua prijs zelfs hoger dan een TM Scar L.

Als je Duits goed verstaat is hier een goede in depth review over de Secutor Rapax. Zover ik kan zien zit er qua internals niet veel anders in wat ook in de gemiddelde ARES replica met de EFCS gearbox zit.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Recros
De 417 platform is bekend in de hpa wereld met alignment problemen en fitting issues. Ook de speciale kits die hiervoor geschikt zijn.

Als je Duits goed verstaat is hier een goede in depth review over de Secutor Rapax. Zover ik kan zien zit er qua internals niet veel anders in wat ook in de gemiddelde ARES replica met de EFCS gearbox zit.

Mijn Duits is zeer slecht. Ik zie je link er niet bij staan maar op YouTube stond een review van een uur in het Duits, dus ik denk dat je die bedoelt! Samenvattingen zijn altijd welkom

Mijn Duits is zeer slecht. Ik zie je link er niet bij staan maar op YouTube stond een review van een uur in het Duits, dus ik denk dat je die bedoelt! Samenvattingen zijn altijd welkom

Klopt blijkbaar iets niet goed gegaan, maar ik refereerde idd naar de review van bijna een uur, zal straks even de source toevoegen. Kan hem nog wel een keer bekijken en de belangrijkste punten samen vatten.

Ik heb het van horen zeggen en groepen op Facebook.
Dus als je daar in komt kan je het lezen

Welke groepen zijn dat dan? Of is het zo geheimzinnig? Het komt heel erg over als oh via via heb ik gehoord dat, oftewel niet heel concreet, terwijl ik gister zag dat de REVO kit toch aardig goed werkt in de 417.

Klopt blijkbaar iets niet goed gegaan, maar ik refereerde idd naar de review van bijna een uur, zal straks even de source toevoegen. Kan hem nog wel een keer bekijken en de belangrijkste punten samen vatten.

Welke groepen zijn dat dan? Of is het zo geheimzinnig? Het komt heel erg over als oh via via heb ik gehoord dat, oftewel niet heel concreet, terwijl ik gister zag dat de REVO kit toch aardig goed werkt in de 417.

Zeker via via.
Standaard polarstar owners group zie ik t ook wel eens langskomen.
Maar als een winkel het zegt zou dat toch wel met een reden zijn? Ze kunnen ook het product aansmeren en dan hopen dat t goed gaat.

Zeker via via.
Standaard polarstar owners group zie ik t ook wel eens langskomen.
Maar als een winkel het zegt zou dat toch wel met een reden zijn? Ze kunnen ook het product aansmeren en dan hopen dat t goed gaat.

Via via en iemand op zijn woord aannemen zonder concreet resultaat of enige vorm van data ga ik nooit en te nimmer doen. Het kan op mensen misschien vervelend over komen om alles aan de kaak te stellen, maar het is inherent ook aan de wetenschap om niet alles zo maar aan te nemen zonder dat het werkelijk bewezen is met harde feiten, vandaar dat ik er ook niet omheen draai als ik iets niet weet en zoveel mogelijk een source probeer te geven.
Een winkel kan een hoop beweeg redenen hebben waar ik geen besef van heb, bij het verkopen van de 2de hands kit hoeven ze in principe geen garantie te bieden om maar even een voorbeeld te geven.
Vooralsnog zie ik vanuit mijn eigen standpunt niet in waarom de 417 van VFC moeite zou hebben met HPA, buiten het speciale triggerboard, kan je tegen dezelfde issues qua allignment aanlopen in de 416 tov de 417. Voor de rest zou je middels een REVO kit de meeste issues ook relatief makkelijk moeten kunnen verhelpen. Goed dit is speculeren gezien ik geen ervaring mee heb dus ik laat het erbij.

Dat zou erg aardig zijn van je !
Ik kan als je wil ook even navraag doen waarom precies de 417 geen goed platform is/problemen geeft voor hpa als je wil?