Aliexpress scopes/sights.

michiel80

Well-Known Member
22 jun 2016
240
93
Trophies
13
Binnenkort zou ik toch een scope op mijn assault replica willen monteren en ben een beetje op het web aan het rondstruinen naar wat er allemaal te koop is. Ben er nog niet helemaal uitwat voor een type het wordt. (holo red dot zoals een 552, acog of een 1x30 rd)

Nu is aliexpress lekker goedkoop met die dingen, maar heeft er iemand ervaringen met een van deze sights via aliexpress?

Ik begrijp dat je krijgt waar je voor betaald,maar is het prijs kwaliteit een beetje okee?
 
Ik heb zelf een paar items van ali besteld, maar ik heb een paar keer een product gehad dat na 1x botsen niets meer doet. Je kan pech hebben, je kan mazzel hebben. Maar kijk goed naar reviews, ook qua garantie e.d.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Haha, ik trek al mijn scopes er vandaan. Reflex-scope voor €14 is bijna goedkoper dan een protector. Maar inderdaad, je krijgt waar je voor betaald. Scopes zijn vaak niet ontspiegeld, en bij een acog waren met 2 jaar de contactpunten geoxideerd.

Maar al met al ben ik er erg tevreden over en bestel ik er blindelings weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Gedaan en besteld. €10,- kun je je eigenlijk ook geen buil aan vallen :D
 
Ik heb een EOTech 558 replica van Aliexpress en die doet het prima. Redelijk goed af te stellen ook. 'Echte' sights hebben een parallax adjustment en zijn bestand tegen terugslag. Maar bij airsoft kennen we geen afstanden boven de 100m en zelfs een GBB met terugslag heeft bij lange na niet de terugslag van real steel. Dus aan die features hebben we niet zoveel.

TL;DR, goedkope sights zijn voor airsoft meestal prima (al zitten er wel soms maandagmorgen modellen tussen).
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
If you're planning to play outdoor then get this one ACOG 4X32 Rifle Scope it's about € 58, i bought this scope since 5 month ago and all what i can say it's great and truly functional, i found same this scope on unit13shop about € 89 plus shipping cost it will be €96,50 (check it here).
But if you plan to play indoor then i suggest you the electro panorama red and green dot reflex sight and make sure to select the correct 20mm rail.
Choosing the right scope or red dot sight not an easy task therefore do not hesitate to ask any further questions.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en michiel80
Ik heb zelf gekozen voor low end RS scopes. Net iets steviger dan Ali modellen.

Zit rond de €30 voor een red dot en ca €20 voor een scope. Zit nu op mijn kruisboog om te testen
 
Ik heb gisteren een mini red dot binnen gekregen voor op mijn shotgun. Alleen hij blijft constant aan staan. Ook als ik de onderkant met aan/uit knop er af heb. Zit nog te twijfelen of ik hem weer terug stuur of dat ik even ga kijken waar de storing zit. Maar voor een tientje had ik ook niet veel verwacht. Ik bestel al regelmatig spullen van aliexpress en banggood, altijd prima spul voor weinig.