Alle holsters passen niet

13 aug 2019
7
0
Trophies
1
hallo,

ik heb een walther p99 GBB gekocht en nu probeer ik een holster te vinden.
Met elke holster die ik heb heb ik problemen:
holster 1: zit los. replica gaat steeds hevig heen en weer
holster 2: holster voor de verkeerde hand terwijl op de advertentie staat voor rechtshandig
holster 3: holster voor de verkeerde hand.
holster 4: was holster voor de walther p99 en mijn replica past er niet in. klemt ter hoogte van de trekker hoewel de trekker het probleem niet is.

kan iemand mij helpen want ben er beetje klaar mee XD

Hoi Floris.
Wat voor materiaal is het holster?
Mischien als je het voorzichtig verhit met een föhn dat je het holster iets kunt laten vervormen als het Kydex is.
Uiteraard eigen risico.
Verhitten tot materiaal licht buigzaam wordt. Pistool erin en laten koelen.

Is maar een idee.

Hoi Floris.
Wat voor materiaal is het holster?
Mischien als je het voorzichtig verhit met een föhn dat je het holster iets kunt laten vervormen als het Kydex is.
Uiteraard eigen risico.
Verhitten tot materiaal licht buigzaam wordt. Pistool erin en laten koelen.

Is maar een idee.

kheb het nu 2x gedaan. geen succes (heb het gekookt)

Bianchi maakt een UM92 holster.
Dit is een holster dat is voorzien van een flap, maar het kan worden aangepast naar een zogenaamd thumbsnap systeem.
Hierbij verwijdert men de flap en plaatst men de thumbsnap (soort stijf riempje met drukker) hiervoor in de plaats.
In principe is dit het holster dat de amerikanen tijdens Desert Storm hadden voor hun Beretta 92's (M9 pistolen). Dit holster is ook als dropleg (op het been ) te krijgen.
Bianchi UM92 standaard.jpg
UM92 thumbsnap.jpg

https://www.opticsplanet.com/bianchi-holsters.html

Laatst bewerkt:
Assault warior heeft een universeel holster waar bijna elk model in past.

Even off-topic: welke P99 heb je? Als het de CO2 gedreven DAO is, dan kun je daar niet zomaar mee skirmen omdat deze een veel te hoge mondingsenergie heeft.

Dit is slechts een heads-up om eventuele teleurstellingen bij de chrono te voorkomen.

Over het holster: ik heb een aantal van die universele holsters gemaakt van Cordura (of een soortgelijke Nylon stof), welke op maat te maken zijn met een velcroband.
28495-large-swiss-arms-fondina-da-cintura-ambidestra-in-cordura.jpg

Dit heeft als bijkomend voordeel dat ik niet van holster hoef te wisselen als ik een andere side arm wil gebruiken.

Laatst bewerkt: