Alu bb's iemand ervaring mee ?

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Laatst kwam ik op een site aluminium bb's tegen. Ze zijn prijzig maar er word een hoge nauwkeurigheid aan toegeschreven.

Ik vroeg me af of iedere replica daar goed tegen kan en dan met name de loop.

Alu bb's wil ik alleen voor kaartschieten binnenshuis gebruiken en uiteraard niet in het veld.

Hoewel alu op den duur ook weg corrodeerd.

Hoor graag wie er ervaring mee heeft.

Ik kan je wel bewaar advies geven als je het koopt, bewaar de bbs in of olie(geen motor olie, dunne olie is het best) of in demiwater zo voorkom je corosie en houd het altijd de goede maat

Maar dan krijg je al die olie toch weer in je barrel/hop up, wat weer slechtere prestaties geeft lijkt mij. En aluminium gaat volgens mij niet zo maar roesten als het op een droge plek wordt bewaard.

Maar dan krijg je al die olie toch weer in je barrel/hop up, wat weer slechtere prestaties geeft lijkt mij. En aluminium gaat volgens mij niet zo maar roesten als het op een droge plek wordt bewaard.
Ik zei voor bewaring, goed schoonmaken voor gebruik

Ik hoor het al ik ga wel doperwten gebruiken. Kan ik de vijand in de pan "HAK"ken. hahah

je zou altijd 0.8 gram stalen BB's kunnen gebruiken, of Proppen, lekker dure proppeschieter

I hate to be the party pooper, maar metalen bb's zijn  niet toegestaan in nederland evenals het schieten met non bio bb's.

Staat vermeld in  het huishoudelijk reglement van de NABV onder artikel 2 punt 1 ,2 en 3

Was even een test om te kijken of iemand dat regelement wist Sander hahaha nee grapje. Verklaart ook waarom ze hier niet verkocht worden.

Heb thuis mn eigen schietbaan en zou ze wel eens willen proberen i.v.m. accuratesse op kaarten. Zwaarder bb is natuurlijk ook al een stap voorwaarts.

Ik zou het lekker bij zwaardere bb's houden ipv metalen. Hierdoor riskeer je ook niet het kapot maken van je replica.

Nou daar was het me eigenlijk om te doen. Om te horen of je daar ook een andere loop van harder metaal voor nodig hebt. Kan me daar iets bij voorstellen. Je gaat al snel in de hoek van de luchtbuksen met stalen bb's komen.

Ik wist niet dat ze niet verkocht mochten worden. Dacht dat ze niet aangeboden worden i.v.m. duur en niet geschikt voor skirms. Dus weinig markt voor.