Alweer die vraag over die eerste replica!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Beste Forum leden,

Er zullen vast al heel wat noobies dezelfde vraag hebben gesteld maar ik krijg er maar geen antwoord op gevonden.

Ben van plan om binnenkort voor het eerst te gaan skirmen, maar wil in de tussentijd kijken wat ik als eerste replica zal kopen mocht het me bevallen.

Vandaar de vraag: wat is het gemiddelde startbudget voor een replica als je voor de categorie, goedkope kwaliteit gaat? Ik wil wel iets wat meteen van kwaliteit is en dus een A-merk. Niet een goedkope replica die ook nog eens daadwerkelijk goedkoop blijkt te zijn.

En wat zijn dan zoal A-merken?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groeten,

Jules Cornelissen

150-250 euro ofzo?

Filter je keuze met wat voor platform je wilt. Ik heb meer verstand van de Russische ogende replica's.

Dan ga ja van budget merken zoals Cyma, Dboys naar LCT, E&L, Real Sword als top merken. Zoals gezegd voor AKs en such.

Platform als in, wil je een Amerikaanse M4, SCAR, Russische AK, Duitse G36 etc. Daar heb je allemaal varianten van. Zo ken je vast wel de M4 SOPMOD in sommige games als voorbeeld. Je hebt ook verschillende AKs verschille G36 (sommige zijn fake mar heh, het kan).

Kortgezegd, weet je al wat voor type replica je zou willen?

Volgens mij handig om een soort lijstje af te vinken.

Bewegingsvrijheid in het veld. = AEG of pumpgun.Pumpgun is vaak lekker licht !

Wil je wat groter afstand kunnen schieten dan sniper in bolt action of AEG. 

Wil je verdekt opstellen en allen sniperen dan kijken naar bijv. SVD Dragunov. Die is zowel in bolt action als AEG leverbaar.

Heb je geen zin in accu's laden dan gaan voor bolt action. Hendel achter en voor schuiven en pang.

Wil je kunnen sprayen dus full auto dan kom je toch bij AEG. ( automatic electronic gun )

Let wel AEG is kostbaarder dan bolt action en storing gevoeliger door gearbox, motor en andere techniek. Een kapotte gearbox kost geld en bolt action is behoorlijk recht toe recht aan ook met upgrades Maar is dan wel weer enkelschots.

Hoop een klein beetje te helpen bij je keuze.

Kijk vooral op Youtube als je een model hebt waarvan je denkt "die is oke"

Goet Tri Shot

Hoi Jules ICS is een A merk waar ik een heel goede ervaring mee heb, maar is wel een wat duurdere.

Zo tussen de €250 en €400 heb je een pro versie (full metal+ quality internals) in diverse modellen M4,g36 e.d, je moet maar eens rondneuzen.

Groetjes en veel succes met zoeken BadRabbit.

Voor AKs kom je al snel uit op E&L, LCT etc. Beetje kijken wat voor type replica je wel, Russisch of Westers etc ;)

Top! Ik zal eens aan de gang gaan! Ben wel meer van de snipers en SMG. Het wordt denk ik of een zeer goede SMG of een goede sniper met side-arm!

Iemand merken voor deze plaforms?

Ik.heb voor de ICS m4 gekozen..schier erg fijn, zit wel een presicion barrel in...erg blij mee

Mijn eerste replica was een Cyma CM040 voor €140. Fijn ding moest beetje wennen aan het gewicht en hij schiet niet super ver jammer genoeg. Mijn 2de replica was een ICS MP5 gekocht bij een tsjechische webshop, ook voor €140, erg fijn ding, schiet best ver en is erg licht. ICS MP5 had veel betere performance out of the box.

Veel mensen die net beginnen met deze Airsoft sport geven aan met een sniper te willen beginnen (omdat dat in Call of Duty etc zo gaaf was ;-p ). Alleen is onze ervaring dat deze mensen dan snel teleurgesteld raakten want in het "echie" is het toch wat anders dan achter je computer. In het veld moet je als Sniper veel stilzitten, heb je weinig actie, kan je maar één BB schieten en duurt het even voordat je weer herladen hebt, etc. Komt bij dat het heel veel geld en moeite kost om een gekochte Sniper eindelijk te laten schieten zoals je wilt. Daarom zie je ook veel 2e hands snipers te koop ;-) Dus denk aub even goed na voordat je met een Sniper begint en doe je huiswerk ;-)

En wat als je met Call of Duty etc keihard faalde als sniper, maar denkt dat het in het 'echie' heel goed bij je past?

En wat als je met Call of Duty etc keihard faalde als sniper, maar denkt dat het in het 'echie' heel goed bij je past?

Dan nog zal iedere zichzelf respecterende Airsofter je aanraden NIET met een sniper te beginnen. Je moet eerst het spelletje begrijpen en de mogelijkheden weten voor het ook maar slim is zon ding te gaan gebruiken. En ervaring komt met de tijd. 

Het wordt de SA-A06 van Specna Arms! Ga alles aanschaffen nadat @manderspaul me een keertje mee neemt als introducé! Kan niet wachten!

@julescornelissen, 

Ik heb afgelopen weekend weer lekker geknald @ bunker hill.

Ik ga nu weer kijken naar de volgende skirm. Moet alleen rekening houden met me werk en dat ik jou meeneem, verwacht daar niet te veel problemen mee. ik houd je op de hoogte.