Ares Amoeba AM-014

Mirko

Active Member
11 feb 2018
37
12
Trophies
3
Beste leden,

Ik heb me een Ares amoeba AM-014 besteld.
Kijk al uit na wanneer hij gaat aankomen inclusief al de extra's die ik erbij heb aangekocht.

Nu is mijn vraag de volgende:
Werkt hij ook op een 9.6V Nihm batterij?
Standaard is er plaats voorzien voor een kleine lipo maar ik heb de batterij verlenging erbij genomen voor mijn Nihm batterij erin kwijt te kunnen.
Echter zie je niet vaak dat men er een Nihm batterij insteekt...

Je kan een programmeer box aankopen voor het instellen van je replica en hierop zie ik wel nihm staan.
Is het belangrijk in het eerste gebruik dat je hem aan de box koppelt?

Lipo is enkel voor een hogere ROF te krijgen heb ik me laten vertellen?

Benieuwd na de ervaringen!

Hi Mirko,

Ik draai zelf mijn Ares Amoeba sr16 (zelfde internals) op 11.1v lipo. Hij kan ook op NiMH en hij stelt zichzelf in op de eerste accu die erin wordt gestopt bij eerste gebruik. Mocht je een andere accu willen gebruiken, is het aan te raden om dit in te stellen met de programmering om doorbranden te voorkomen. Om hem echt tot zijn recht te laten komen, wordt 11.1 LiPo wel aangeraden.

Even ongevraagd advies: de stock bushings zijn waardeloos. Als je hem gaat shimmen, zou ik meteen andere erin gooien (zijn 8mm). Ook de bucking is troep. Ook wordt de motor redelijk snel warm, shs high torque is daarmee prima pvervanger. Voor de rest een topding! :)

Edit: dit klinkt heel negatief allemaal, maar zo bedoel ik het niet. Het is echt een geweldig apparaat en ben er toch wel echt verliefd op!

• Leuk
Waarderingen: Mirko
Hi Mirko,

Ik draai zelf mijn Ares Amoeba sr16 (zelfde internals) op 11.1v lipo. Hij kan ook op NiMH en hij stelt zichzelf in op de eerste accu die erin wordt gestopt bij eerste gebruik. Mocht je een andere accu willen gebruiken, is het aan te raden om dit in te stellen met de programmering om doorbranden te voorkomen. Om hem echt tot zijn recht te laten komen, wordt 11.1 LiPo wel aangeraden.

Even ongevraagd advies: de stock bushings zijn waardeloos. Als je hem gaat shimmen, zou ik meteen andere erin gooien (zijn 8mm). Ook de bucking is troep. Ook wordt de motor redelijk snel warm, shs high torque is daarmee prima pvervanger. Voor de rest een topding! :)

Edit: dit klinkt heel negatief allemaal, maar zo bedoel ik het niet. Het is echt een geweldig apparaat en ben er toch wel echt verliefd op!

Thx voor de info en het extra advies!
Dus de onderdelen van SHS passen perfect in de ARES?
Dit was niet zo het geval bij mijn classic army :-)
Bucking en nub wilde ik wijzigen naar 1 van Maple leaf. Welke bucking is geschikt? heb de omega nub nog liggen.

Thx voor de info en het extra advies!
Dus de onderdelen van SHS passen perfect in de ARES?
Dit was niet zo het geval bij mijn classic army :)
Bucking en nub wilde ik wijzigen naar 1 van Maple leaf. Welke bucking is geschikt? heb de omega nub nog liggen.

Ik heb een macaron 60 erin zitten in de mijne met shs CNC hop up ver 2 chamber. Mocht je hop up willen veranderen, moet je wel andere nozzle gebruiken. Shs red nozzle is perfect hiervoor. Mocht je de stock hop up willen gebruiken, zal je hop up arm wat moeten veranderen. Is een arm zonder nub namelijk.