Ares Amoeba AM-016 inkorten

qlymax

Well-Known Member
16 okt 2017
127
55
Trophies
11
Goedenavond,

Onlangs heb ik een Ares Amoeba AM-016 aangeschaft. Ik ben hier erg tevreden over, behalve over de lengte van de handguard (en dus barrel). Ik wil daarom graag mijn AM-016 inkorten.

Op dit moment zit er een handguard van 13.5” op. Ik wil graag naar een handguard van 7”. Er is nog niks aan de replica aangepast, dus er zit nog een standaard barrel in (~363mm (6.03mm Diameter)).

Ik zou allereerst graag willen weten of dit klusje te doen is voor iemand met weinig ervaring met het in en uit elkaar halen van een replica?

Mijn andere vraag is: wat heb ik nodig om dit klusje te klaren?
- Handguard 7”
- Inner barrel (Hoe lang? Welk merk?)

Budget voor dit klusje (+/- €100).

Zoals jullie lezen, een hoop vragen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt!

Is er geen mogelijkheid om terug te sturen naar shop en bij hen een kleiner type van AM te halen? Internals zijn daarin gewoon hetzelfde.

Edit: heb zelf ook een Ares Amoeba (SR16) en kan je eerlijk gezegd aanraden om op Facebook de groep Ares Amoeba Owners (Airsoft) te volgen. Actieve groep die dit probleem, mocht je toch willen knutselen, snel voor je kunnen oplossen met goed advies.

Is er geen mogelijkheid om terug te sturen naar shop en bij hen een kleiner type van AM te halen? Internals zijn daarin gewoon hetzelfde.

Edit: heb zelf ook een Ares Amoeba (SR16) en kan je eerlijk gezegd aanraden om op Facebook de groep Ares Amoeba Owners (Airsoft) te volgen. Actieve groep die dit probleem, mocht je toch willen knutselen, snel voor je kunnen oplossen met goed advies.
Nee, ik ga hem niet terugsturen. Hij presteert super goed alleen iets te lang voor CQB. Daarom wil ik de handguard vervangen. Internals zijn goed en de stuk is stukken fijner dan de AM-013 bv. Heeft wél diverse standen.

Kan waarschijnlijk wel als er normale threading onder zit, maar moet je ook je outer en inner barrel aanpassen anders helpt het niks.

Ik heb een Ares Amoeba AM-009 en vond hem te kort en de rail stond mij niet zo aan dus heb ik er een OCTA Arms 12 inch rail op gezet. Ik had weinig ervaring toen ik dit probeerde. Eerst en vooral heb je een andere outer barrel nodig als je een kortere inner barrel wil gebruiken. Ten tweede was het bij mij zeer moeilijk om de barrelnut lost te krijgen van de upper receiver, want deze zit met heel wat lijm vast aan de plastic threads. Omdat bij mij de gasblock ook vastzat met lijm kon ik deze niet verwijderen en heb ik maar direct een andere outer barrel gekocht. Jij zal sowieso een nieuwe nodig hebben als je een kortere inner koopt. Verder zou ik aanraden een real steel AR Wrench te kopen (enkel als je het zelf schikt te doen) of een deftige replica want een goedkope chinese wrench trek je zo aan flarden. Omdat ik dit niet had, heb ik hem bij de winkel binnengebracht en hebben zij de rail gemonteerd.

Voor:
AM-CG-003-DE-1L.jpg

Na:
A57qQVP.jpg

Volgens mij kan je op ali prima stalen AR wrenches halen van 20-30 dollar, zit dan ook meteen alles op wat je ooit nodig zou hebben en het meeste gebruiken we niet eens in airsoft XD.

En stel dat ik het laat doen maar wel zelf de spullen koop. Hebben jullie dan een idee wat ik nodig heb? Welke lengte barrel? Welk merk? Etc.

Rekening houdend met jouw budget zijn er enkele opties, namelijk een duurdere inner barrel en relatief goedkopere outer barrel of omgekeerd.

Dus bv (heb gekeken op de site waar je de rail gevonden had)
  • 7 INCH KEYMOD HANDGUARD SET Octa Arms 36,90€
  • Inner barrel 6.00/6.02/6.03 qua lengte zal 229mm passen misschien zelfs een 200mm (heb niet zo veel ervaring met barrels) zoals de Madbull/Prometheus/... hangt af van budget en opsplitsing van jouw budget.
  • Outer barrel lengte hangt ook af van je inner barrel die je kiest, je wilt namelijk niet dat je inner halverwege de outer stopt en omgekeerd. En wil je dat je outer barrel vanonder je rail uitkomt of wil je dat deze stopt juist voor het einde van je rail?
Als er andere leden meer of beter uitleg hebben feel free to correct me!!!!

Inner barrel mag best een stuk korter zijn dan je outer barrel, daar is niet veel mis mee. Ik denk dat het afhankelijk van de shop is wat ze aan kosten rekenen voor het hele grapje, de rest van de onderdelen is geheel aan jezelf hoe gek je het maakt qua kosten. De vraag is of je in totaal kosten niet langzaam in de buurt komt van een nieuwe Amoeba met kortere handguard. Ik bedoel sommige modellen van ARES kosten maar 150 euro bij de juiste shops.

• Leuk
Waarderingen: theaxewars
Het feit dat ik een replica wil die weinig anderen zullen hebben speelt ook mee (a). Daarbij komt dat ik het inkorten ook gelijk als een upgrade wil zien (dus ook betere barrel er in).

Als ik mijn budget iets verhoog, wat zou dan aan te raden zijn? Het budget staat namelijk niet vast. Ben bereid om wat meer te betalen voor kwaliteit maar dacht dat €100 wel een mooie richtprijs was.

Dan moet je gewoon een rail vinden die je cool vind, daarbij een passende outer barrel qua lengte en daarvoor weer een inner barrel die past qua lengte en dan zit je afhankelijk van je parts wel tegen de 80 euro minimaal.

Dan moet je gewoon een rail vinden die je cool vind, daarbij een passende outer barrel qua lengte en daarvoor weer een inner barrel die past qua lengte en dan zit je afhankelijk van je parts wel tegen de 80 euro minimaal.
Zijn er ook andere railsen die erop passen? Zo ja, waar moet ik op letten

Zijn er ook andere railsen die erop passen? Zo ja, waar moet ik op letten

Over het algemeen is de threading redelijk gelijk dus zal het meeste wel passen, zolang het een AEG thread is, maar met zekerheid kan ik het niet zeggen. Heb zelf laatst een nuprol bocca rail gehaald en ben daar wel tevreden over, outer barrel moet gewoon een AEG outer zijn met de juiste lengte.

Ik ga eerst maar eens mijn replica uit elkaar halen. Waarschijnlijk begrijp ik dan alles wat beter. Ik ben niet achterlijk, maar heb het gewoon allemaal nog nooit gezien :)

• Leuk
Waarderingen: theaxewars
Okee, een update. Ik heb zojuist mijn replica uit elkaar gehaald. De outer barrel heb ik niet losgekregen. Ik heb namelijk geen 26mm steeksleutel bij de hand. Als ik die heb, verwacht ik geen problemen.

Met hulp ben ik erachter gekomen dat het niet handig is om een 7” handguard aan te schaffen. In dat geval heb ik namelijk een korte inner barrel nodig, maar die zijn lastig te krijgen. Ik wil nu dus gaan voor een 9” handguard.

In dat geval heb ik een innerbarrel nodig van 229 mm. Mij is aangeraden om voor een prometheus te gaan. Ik neem aan dat dit een goede keuze is?

Nu heb ik alleen nog een outerbarrel nodig die past op een AM-016. Wie O wie kan mij met het laatste stukje helpen?

prommy is inderdaad prima keuze. Ben zelf erg tevreden over deze barrels.
Zou zelf denk in alleen niet voor de hybrids gaan.
Die hebben een plastic deel doorop bij het window die gekoppeld word door de barrel er gewoon tegen aan te "klikken" in de bucking.
Op 1 of andere manier heb ik zelf bij dat systeem niet echt een fijn gevoel. En is niet ideaal als je het spul soms los trekt.

prommy is inderdaad prima keuze. Ben zelf erg tevreden over deze barrels.
Zou zelf denk in alleen niet voor de hybrids gaan.
Die hebben een plastic deel doorop bij het window die gekoppeld word door de barrel er gewoon tegen aan te "klikken" in de bucking.
Op 1 of andere manier heb ik zelf bij dat systeem niet echt een fijn gevoel. En is niet ideaal als je het spul soms los trekt.

Bedoel je misschien niet de Modify Hybrid, want zover ik weet maakt prometheus die niet.

Qua outer barrel moet je gewoon voor een AEG type gaan, ik zou anders een kijken naar Mk18 lengte outer barrels die zijn 10.3 inch en worden meestal gecombineerd met 9.5 inch rails dus werken daar heel goed qua lengte, trouwens die look zou je ook nog kunnen gaan :P.

Hij bedoelt de delta stike widebore barrels. Die hebben een zwart opzet stukje de eerste 1,5 cm

• Leuk
Waarderingen: Sander