Ares Amoeba AM-016 upgraden

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hallo!

Ik heb vandaag een Ares Amoeba Ma-016 gekocht en ik wacht nu op de levering. Hij heeft de basis van een M4. Ik wil deze upgraden voor hogere Range en Accuracy. Wat word aangeraden om als eerste te vervangen? Ik heb nog nooit een replica uitelkaar gehaald of geupgrade. Ik heb op internet rond gekeken om te zien hoe het allemaal gaat, en daar word aangeraden een Barrel en Hop-Up. Hebben jullie eventueel tips wat ik het beste kan doen? En welke hardware dan goed zij zijn.

-De barrel die ik nodig heb is 345MM, kan ik een te grote barrel gewoon op lengte zagen?
-Wat is het voordeel van een High Torque motor?

Alvast bedankt!
-Niels Hoffland,

Flat hop, barrel en zwaardere bb's zijn de makkelijkste upgrades en ook degene waar je een directe grote winst uit haalt, in principe heel makkelijk gezien je er maar 1 pin er voor uit hoeft te trekken en dan al bij de barrel en hop up kan.

Ik zou geen barrel op maat gaan zagen, überhaupt werkt het ook niet want je moet ook opnieuw een crown erop zetten. Com-bat kan het wel, maar een kortere barrel direct kopen is over het algemeen ook goedkoper dan een langere. BTW een van 330 of 340mm halen is ook niet erg, het hoeft niet exact 345mm te zijn.

Een aftermarket motor heeft over het algemeen sterkere magneten Neodymium ipv ferriet, hierdoor draait je systeem efficiënter omdat je minder stroom nodig hebt voor dezelfde torque, je krijg afhankelijk van de gekozen motor een hogere RPS en een betere trigger response.

Flat hop, barrel en zwaardere bb's zijn de makkelijkste upgrades en ook degene waar je een directe grote winst uit haalt, in principe heel makkelijk gezien je er maar 1 pin er voor uit hoeft te trekken en dan al bij de barrel en hop up kan.

Ik zou geen barrel op maat gaan zagen, überhaupt werkt het ook niet want je moet ook opnieuw een crown erop zetten. Com-bat kan het wel, maar een kortere barrel direct kopen is over het algemeen ook goedkoper dan een langere. BTW een van 330 of 340mm halen is ook niet erg, het hoeft niet exact 345mm te zijn.

Een aftermarket motor heeft over het algemeen sterkere magneten Neodymium ipv ferriet, hierdoor draait je systeem efficiënter omdat je minder stroom nodig hebt voor dezelfde torque, je krijg afhankelijk van de gekozen motor een hogere RPS en een betere trigger response.

Bedankt voor de reactie! Op internet had ik gevonden dat inderdaad de Hopup en Barrel makkelijk te vervangen zijn. Dit is een upgrade die is graag wil doen. Maar waar moet ik precies op letten bij het kopen van een beter Hopup En barrel? Want ik weet niet zo goed waar ik aan kan zien dat de nieuwe onderdelen ook echt beter zijn dan de oude.

Is het aangeraden om de motor ook aan te passen voor mijn doeleinden? Of is dat puur en alleen de ROF en Trigger response en minder stroom.

Van een sterkere motor ga je niet verder of accurater schieten als dat is wat je bedoelt. En wat goede hop-ups en buckings voor jou zijn? Daar is het internet voor. Er zijn hordes mensen die een Amoeba hebben geüpgraded.

Barrels is kort door de bocht duurder is beter, met hier en daar een gradatie in bepaalde segmenten, maar het ligt hier ook vooral aan je budget dat je hebt. Heb je een groot budget dan zou ik zeggen haal een PDI of Prometheus, is het wat minder ga dan voor iets goedkoper zoals een madbull stainless steel of een ZCI. Qua flat hops is het groot en deel een voorkeur, de meeste werken goed en sommige net iets beter als een ander, ik zou hier ook vooral kijken wat andere hebben ondervonden goed te werken in de Honey badgers van ARES.

Motor gaat je range en accuracy niet verbeteren nee, zoals Rick ook al zei.

Mieschien ook niet verkeerd er eerst wat mee te spelen zodat je echt weet wat je echt mist.
Dit ook omdat je dan weet hoe je replica schiet en als je dan gaat upgraden je ook weet wanneer de upgrade er goed in zitten.
Want als je geen begin waardes weet en je gooit je upgrade verkeerd zit je maby uiteindelijk met een downgrade zonder dat je het door hebt.
Maar voor de rest alles wat de heren hier aanraden indd.

Hop up zelf is meestal pas nodig als ze kapot gaan of zichzelf gaan verstellen. De hopup arm shimmen kan wel makkelijk.

Een flathop nub met een goede bucking scheelt ook altijd.
Barrel upgraden zoals rebel zij

Misschien wel eerst een keer skirmen en kijken wat je rangr is voor je er 150 euro instopt en niet weet wat er nu echt veranderd is.

Mieschien ook niet verkeerd er eerst wat mee te spelen zodat je echt weet wat je echt mist.
Dit ook omdat je dan weet hoe je replica schiet en als je dan gaat upgraden je ook weet wanneer de upgrade er goed in zitten.
Want als je geen begin waardes weet en je gooit je upgrade verkeerd zit je maby uiteindelijk met een downgrade zonder dat je het door hebt.
Maar voor de rest alles wat de heren hier aanraden indd.
Dit is inderdaad ook een goed punt. Mijn G&P M4 heeft bijvoorbeeld een FPS van 270/280. Die kan ik nog opkrikken waardoor ik ook iets meer range er uit kan halen :) Wanneer ik een wat hogere FPS heb ga ik experimenteren met zwaardere BB's om te zien hoe dat werkt en dan weer verder experimenteren.

Dit is inderdaad ook een goed punt. Mijn G&P M4 heeft bijvoorbeeld een FPS van 270/280. Die kan ik nog opkrikken waardoor ik ook iets meer range er uit kan halen :) Wanneer ik een wat hogere FPS heb ga ik experimenteren met zwaardere BB's om te zien hoe dat werkt en dan weer verder experimenteren.

Inderdaad een goed punt van Valmijan om eerst te kijken hoe het stock is. Ik zou graag voor de volgende BunkerHill mijn Am013 geupgrade hebben. Ik moet even kijken wat ik met de FPS doe. Ik laat hem door GF naar 340fps brengen. En hopelijk na een nieuwe barrel en hop up blijft het binnen de limieten. Voor het testen van range enz. Kan ik in de tuin wel een schietbaan van meer dan 100M improviseren. Dus zo kan ik de effecten testen. Maar nu eerst wachten op de postbode :)

Flat hop kan je altijd doen, dat is normaal gesproken altijd een win in range. Niet al te duur en kan je ook gewoon overzetten als je toch een andere barrel pakt.

Verder heb ik begrepen dat de Gunfire downgrades misschien niet helemaal zijn wat je wel wil... mode FPS te verlagen wordt doorgaans de veer afgeknipt...

Zoals al door diversen aangegeven, ga er eerst mee spelen. Kijk wat je mist en misschien bevalt hij direct al super! Kan je je geld beter ergens anders aan uitgeven, want er is altijd wel "iets" wat je "nodig hebt" :p

Groet,
Peter

• Leuk
Waarderingen: Twinfromhell