Arp probleem

Sydjuh

New Member
26 nov 2024
2
0
Ello,

Ik heb een vraagje.
Ik heb een G&G arp 556.
Mijn AEG werkt gewoon goed das het probleem niet. Maar ik kan soms maar 1 potje spelen. En dan doet ie niks meer. Wissel ik van lipo dan doet hij het weer. Maar bij deze lipo het zelfde verhaal. Optisch zien beide lipo's er goed uit. Niet opgezwollen. Geen breukjes etc etc. Jongens op de club vertelde mij dat ze wel een hele dag op 1 lipo kunnen spelen.

Ik heb de AEG via AB dus ik weet niet hoe oud deze lipo's zijn. Het betreft U-13 1100 25c 7.4v

Alvast bedankt!

Hoi,

Mogelijk zijn deze accu's aan het einde van 'leven' en beginnen ze slechter te worden. Verder is 1100 mah niet super groot, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat een ARP maar een relatief kleine ruimte heeft om accu's te plaatsen. We weten nu de precieze leeftijd niet, maar toch.

Ik gebruikte vroegah volgens mij ook een 7,4V, meende 1500 mah, maar ik wisselde eerder standaard ook in de middagbreak van accu. Niet dat deze helemaal dan leeg waren, maar wel dat ik 100% zeker wist dat ik niet met een lege accu kwam te zitten. Mogelijk dat je trouwens nu, omdat het buiten nu eenmaal wat kouder is, nog wat sneller last hebt dat je accu leeg is: accu's gaan sneller leeg in de winter door de koud.

Je zou eens kunnen kijken of je kan overstappen naar bijvoorbeeld een Li-ion Accu voor airsoft, van bijvoorbeeld het merk Titan. Ik heb, toen ik eerder met AEG's speelt, het nooit voor elkaar gekregen om een Titan 3000mah accu leeg te spelen op een skirmdag. Meestal waren de accu's nog niet eens voor 50% gedraind. Ik zou dan verder ook hun lader aanschaffen: dit is een simpele, gebruiksvriendelijke lader. Kijk verder even of de batterij aansluiting overeen komt met die op je replica, heb nu een link doorgestuurd voor een Deans connector.

Kijk wel even of het formaat van de accu wel past in je ARP stock. Anders kun je ook nog eens kijken naar een extentsion unit, zodat je meer batterijruimte krijgt.

• Leuk
Waarderingen: Sydjuh
1100mAh is niet heel veel. De standaard mosfets die in die G&G'tjes zitten hebben volgens mij ook undervoltage bescherming. Krijg je iets van een piepcode op het moment dat hij stopt? Grotere / zwaardere batterij is altijd een optie in ieder geval. Li-Ion kan ik ook aanraden, heb er zelf geen van Titan maar hoor er wel goede verhalen over. U-13 heeft volgens mij 2200mAh versies.

Hoi,

Mogelijk zijn deze accu's aan het einde van 'leven' en beginnen ze slechter te worden. Verder is 1100 mah niet super groot, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat een ARP maar een relatief kleine ruimte heeft om accu's te plaatsen. We weten nu de precieze leeftijd niet, maar toch.

Ik gebruikte vroegah volgens mij ook een 7,4V, meende 1500 mah, maar ik wisselde eerder standaard ook in de middagbreak van accu. Niet dat deze helemaal dan leeg waren, maar wel dat ik 100% zeker wist dat ik niet met een lege accu kwam te zitten. Mogelijk dat je trouwens nu, omdat het buiten nu eenmaal wat kouder is, nog wat sneller last hebt dat je accu leeg is: accu's gaan sneller leeg in de winter door de koud.

Je zou eens kunnen kijken of je kan overstappen naar bijvoorbeeld een Li-ion Accu voor airsoft, van bijvoorbeeld het merk Titan. Ik heb, toen ik eerder met AEG's speelt, het nooit voor elkaar gekregen om een Titan 3000mah accu leeg te spelen op een skirmdag. Meestal waren de accu's nog niet eens voor 50% gedraind. Ik zou dan verder ook hun lader aanschaffen: dit is een simpele, gebruiksvriendelijke lader. Kijk verder even of de batterij aansluiting overeen komt met die op je replica, heb nu een link doorgestuurd voor een Deans connector.

Kijk wel even of het formaat van de accu wel past in je ARP stock. Anders kun je ook nog eens kijken naar een extentsion unit, zodat je meer
Ahhh thnks!!! Voltage van de lipo / lion mag ik niet veranderen toch. De andere specs wel..

Ik zou voor een stock G&G inderdaad gewoon een 7,4V gebruiken. De andere ratings maken niet zoveel uit, dat zit wel snor voor de meeste mensen.

MaH is trouwens een opslagcapaciteit eindheid, dus een Titan accu van 3000MAH zou theoretisch ongeveer 3x zo lang moeten meegaan.

Laatst bewerkt: