ASCU2 gen4 installeren

Mickdebakker

Member
3 nov 2016
10
2
Trophies
2
Ik heb net mijn bestelde ASCU2 gen4 binnengekregen, en wil deze natuurlijk vol enthousiasme gaan installeren in mijn Specna Arms SA-V19. Nu is het enige.. Er staat met relatief aanwezige rode letters in het instructieboekje dat je het niet moet proberen zonder begeleiding als je er nog geen ervaring mee hebt. En laat ik dat nou net niet hebben.

Zijn er mensen die hier wel ervaring mee hebben en mij op wat voor manier dan ook bereid zijn om te helpen? Hoor het graag!

Wellicht vind je een forumlid die hier ervaring mee heeft maar je kan ook altijd even langs een airsoft shop gaan om hem in te laten bouwen. Van Airsoft Center (omgeving Arnhem - in Westervoort) weet ik dat ze veel met ASCUs doen.

Maar waarom koop je er dan eentje om er later achter te komen dat je het niet zelf wil doen? Iig zo moeilijk is het inbouwen van die dingen niet, zeker als je al een keer de gearbox open hebt gehad. Je moet 2 onderdelen verwisselen en je mag er 2 uit laten en voor de rest is het gewoon je oude wiring harness en trigger contacts vervangen met de nieuwe en de ASCU. Anders moet je of een forumlid in de buurt opzoeken (misschien handig om een locatie te geven) of een winkel die hem wil inbouwen. BTW ik heb al van meerdere mensen gehoord dat de ASCU's niet optimaal werken op de Specna Arms stock motor.

Maar waarom koop je er dan eentje om er later achter te komen dat je het niet zelf wil doen? Iig zo moeilijk is het inbouwen van die dingen niet, zeker als je al een keer de gearbox open hebt gehad. Je moet 2 onderdelen verwisselen en je mag er 2 uit laten en voor de rest is het gewoon je oude wiring harness en trigger contacts vervangen met de nieuwe en de ASCU. Anders moet je of een forumlid in de buurt opzoeken (misschien handig om een locatie te geven) of een winkel die hem wil inbouwen. BTW ik heb al van meerdere mensen gehoord dat de ASCU's niet optimaal werken op de Specna Arms stock motor.

Nou, ik wil het zeker wel zelf doen, wil het alleen niet verkloten :p. Ah, goed om te weten. Gelukkig zit heb ik er een HT motor inzitten! Ik ga het gewoon doen, en als het drama wordt dan ga ik wel naar Airsoft Center. Bedankt voor de tips :).

Nou, ik wil het zeker wel zelf doen, wil het alleen niet verkloten :p. Ah, goed om te weten. Gelukkig zit heb ik er een HT motor inzitten! Ik ga het gewoon doen, en als het drama wordt dan ga ik wel naar Airsoft Center. Bedankt voor de tips :).

Okey, als je vragen hebt, ik en vast ook andere hebben er al een ingebouwd dus dan kunnen we je helpen. Eerste stap de gearbox eruit en openmaken :).

Okey, als je vragen hebt, ik en vast ook andere hebben er al een ingebouwd dus dan kunnen we je helpen. Eerste stap de gearbox eruit en openmaken :).

Nou, voor een eerste keer replica helemaal uit elkaar gehaald. Gearbox openmaken gaat alleen lastig want heb torx 8 nodig en heb thuis vanaf 10. Dus morgen even op mijn ''werk'' verder met het gereedschap daar. Ben vooral erg benieuwd naar het resultaat van de ascu.

Ik heb zelf geen ASCU maar heb wel een aantal E&Ls geprobeerd met ASCUs erin. De trigger response is echt instant, heel fijn.

Yup, de ASCU installeren is een eitje! Je moet wel bekend zijn met een gearbox, want letterlijk alle onderdelen moeten eruit wil je de ASCU goed kunnen plaatsen.

Het monteren is kinderspel: schroefje los, trigger unit eruit. Trigger unit erin, schroefje vast. Meegeleverde selector plate en cut off lever erin, tweede deel van de unit erop klikken en klaar.

Het lastigste bij mijn VFC/Umarex HK416 was de trigger spring tussen de twee modules krijgen. Dat was een gevecht, omdat ie net wat te lang was. Stukje eraf, en de klus was zo geklaard!

Excuus voor de late reactie.
Ben ter controle naar Airsoft Center Westervoort gegaan en daar bleek er een storing in de ascu te zitten. Er stond blijkbaar teveel spanning op het printplaatje(fysieke spanning, niet voltage :p), waardoor er kortsluiting was ontstaan. Dus er moest helaas een nieuwe in.. Die gemonteerd, zondag skirm mee gespeeld in Arnhem, goddelijk. De combinatie van 11.1v lipo, nieuwe ascu, en HT motor is echt heerlijk. Instant respons, altijd volledige cycle, toppie!

Bedankt voor de hulp :)!

Was je daar toevallig afgelopen vrijdag? Ik stond mn luger te testen en er was iemand die een ascu ging testen =P