ASG G-36-c

Vladimir

Amor Vincit Omnia
23 mei 2014
1.708
974
Trophies
24
<i>Hier zie je de ASG G-36-c die ik voor mijn favo-buddy,mijn vrouw,heb gekocht.</i>
Ik heb hem in de buurt van Grenoble gevonden voor €200,-.
Wtxe2PF.jpg


Deze replica bestaat voornamelijk uit ABS-plastic met wat metalen onderdelen.
Gearbox type 3 is geen toppertje.
Na een half jaar skirmen brak het veertje van de anti-reversal latch en daardoor ook de kunststof vertanding van de piston.
Na de gearbox geopend te hebben bleken er kunststof glijlagertjes in te zitten.
Ik heb de kans dan ook benut om deze gearbox flink te upgraden met een nieuwe verenset.metalen kogellagers en een nieuwe piston met metalen vertanding.

iKGyAra.jpg

Daarna bleek dit in de handen van mijn vrouw een apparaat  waar ik met tevredenheid naar kijk .
Ze slaat er absoluut geen modderfiguur mee.
Hij schiet dan ook rond de 350 FPS en met een ROF van 900 is het een geduchte sproeier.
Hoofdjes omlaag!

7r4o991.jpg


Met de klapkolf en het compacte design is het ook een ideaal CQB-apparaat.
Standaard werd hij geleverd met een 1500 mah batterij en lader.
Het batterij compartiment is makkelijk toegankelijk en bevind zich helemaal in het front.
1 pinnetje loshalen en de hele frontsectie komt eraf.
Batterij erin en de frontsectie terugplaatsen en de pin terugzetten.
Let wel goed op dat de pin goed vast zit want anders bestaat de kans dat je hem verliest.

YMYXujR.jpg


De ris-rail bovenop de replica is ideaal om je eigen smaak aan sights te monteren en aan de onderkant van de frontsectie zit er nog eentje voor bijv.een frontgrip.
Met de magazijnen hadden we in het begin wat problemen.
Er zijn nogal wat merken die de magazijnen voor de G-36 aanbieden maar ze zijn niet allemaal van goede kwaliteit.
Nu hebben we er 5 van het merk Ares en die werken naar volle tevredenheid.

Fd4HfHI.jpg


Al met al een heel fijn apparaat waar je wel een beetje geluk mee moet hebben.
Anders loop je onverhoopt toch tegen wat extra werk en kosten aan.
Maar ik raad hem wel aan aan mensen die een goede replica willen maar niet de hoofdprijs willen en/of kunnen betalen.

2hAFrP9.jpg


Hier Bonny in actie bij Balls&Arrows.
 
Mooie review Vlad. Duidelijk en overzichtelijk, ( in tegenstelling tot mijn tekst gezien het feit de opmaak elke keer verloren gaat.....)
Moet wel zeggen dat je er een hele aparte frontgrip op hebt zitten. Volgens mij heb ik dit soort niet eerder gezien.
Wel vervelend dat de internals uit eindelijk nog vervangen moesten worden.
Waar haal je al die onderdelen vandaan als ik vragen mag?

Greetings
 
Hoi Twinfromhell.
Die frontgrip die je op de eerste foto's ziet is inmiddels vervangen door een kleiner exemplaar.
De frontgrip heb ik nu op mijn M4 zitten,erg makkelijk omdat hij ook als bipod dienst kan doen.
De internals heb ik deels bij Taiwangun vandaan en deels bij Airsoftwarehouse in alkmaar.
Grtjs trg.