ASG STEYR AUG A2 TAN upgrade/onderhoud

Martin friesland

Well-Known Member
4 jul 2018
108
35
Trophies
5
Hallo allemaal

Ik heb hier een 2dehands ASG STEYR AUG A2 TAN.

Nou zit ik met paar vragen omdat electrisch schieten nieuw voor me is en normaal altijd met gas schoot.

Vragen zijn

Zijn er upgrade parts voor deze geweer?
Nou hoorde ik dat de pistons wel es willen lekken en power verliezen hoe los ik dat op.

Wat zijn nog meer opties om dit wapen te verbeteren

Oja zit in de electronica dus eventueel solderen enz is geen probleem.

vriendelijke groeten martin
 
V3 gearbox dus ja, als het nu prima schiet zou ik niet meteen gaan upgraden. Creeer dan eerst een baseline vanaf waar je dan kan gana verbeteren. Pistonheads lekken niet altijd, eerder nozzle en cylinderhead maar om dat allemaal te testen moet je hem toch eerst een keer opentrekken.
 
Heb hem uit elkaar gehaald vandaag inderdaad nozzle lekt een beetje en wat me ook op viel is dat de veer van de anti reversal latch
pleitus is merkte het al met schieten es kijken waar ik die weg kan toveren.

Verders welke smering raden jullie me aan voor de vertanding
 
Ik gebruik teflon vet voor de drive train.
bedankt zal ik even bestellen.

Denk ook direct de cilinder en zuiger vervangen ben nu toch bezig.

De veer laat ik zo zijn er ook complete setjes voor de v3 gearbox zoals piston en head enz wat van beter kwaliteit is?

Mijn gearbox is van metaal tandwielen ook en de behuizing waar de zuiger in zit is ook metaal .

Alleen de head niet de nozzle en de zuiger
 
Er is een complete set van modify speciaal voor de AUG.
Deze heb ik zelf gebruikt voor mijn L85.
Prima mooi spul.
 
Beetje duur, haal dan hier een set airsoftparts.cz, dan heb je alleen geen piston, maar die zijn ook niet zo duur en ben je 20 euro goedkoper uit.
 
Dat is inderdaad ook wel interessant, als je teminste weet wat je nodig bent.
Denk alleen niet dat de OP die kennis al op zak heeft..... (no offence)
 
Dat is inderdaad ook wel interessant, als je teminste weet wat je nodig bent.
Denk alleen niet dat de OP die kennis al op zak heeft..... (no offence)

hahah kwa techniek kom ik der wel uit werk zelf in motorzaak en doe veel electronica heb hem inmiddels de gearbox al 3 keer uit elkaar gehaald en in elkaar gezet alle 3 keer goed is opzich vrij simpel techniek alleen moet even kijken wat er allemaal wel en niet voor beschikbaar is kwa onderdelen