Ballistische schilden

Jorst

Well-Known Member
6 jun 2016
252
106
Trophies
11
Ik heb een vraag over het gebruik van (replica) ballistische schilden:

Mag dat?

Ik hen zelf een tweetal echte schilden en was er altijd heel erg blij mee, maar is het toegestaan of juist niet, of mag het wel maar is het not done om een schild in je uitrusting te hebben? Kan namelijk een paar mooie replicas op de kop tikken maar vind het zonde als.ze niet gebruikt gaan worden.

Zeker omdat ik momenteel bijna alles origineel en nieuw van het AT als gear heb (onder andere) en ik dan echt een full set kan gebruiken.
 
In overleg met de betreffende organisatie mag het vaak wel. Mists de balans maar niet verstoord word.
 
Op veel velden heb je er weinig aan mits ze echt gelden als schilden. Bij B&A kun je wel met een schild aankomen, maar een hit op je schild telt gewoon als body hit. Wellicht zullen ze tijdens speciale gamemodussen het schild wel als schild toestaan.
 
Levert vaak meer gezeik dan plezier op naar mijn mening. Lekker thuis laten die schildjes(if you ask me)
 
Ik vind het ook een lastig verhaal. Het Gorillaz team loopt met een schild rond dat flink wat weegt. Maar ik zie ook af en toe schilden voorbij komen die bestaan uit een laagje plexiglas dat geen kont weegt. Dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.

Maar het hangt inderdaad van de organisator af hoe ze er mee om gaan.
 
null
Ik heb een schild van 6 en een schild van 12 kilo, beide met 2 LEDs en de 6 kilo met een venster. De 12 kilo houdt 7.62mm tegen.

Maar bedankt voor de antwoorden. Ik laat de replicas voorlopig voor wat ze zijn aangezien ik er waarschijnlijk niet veel aan zal hebben.
 
Je gaat toch niet voor je lol 12 kilo mee in het veld nemen? o_O;
Tenzij je echt een commando bent en je doet het voor het training ofzo.
 
Ik gebruikte deze niet voor airsoft maar heb ze nog liggen van mijn vorige werk. :)
 
null

Ik vrees dat ik dan door een AT team van straat geplukt wordt. Het enige dat ik mis aan de uitrusting is de helm (heb de Mich T2002 helm) ,wapens en de logo's
 
Ligt natuurlijk altijd aan de organisatie. Ik vind het mooi om te zien als een team een schild op de juiste manier gebruikt, als een AT eenheid die een gebouw betreed bijvoorbeeld. Moet natuurlijk ook flink wat gewicht aan zitten om het te balanceren, als je met een laagje plexiglas in een deuropening gaat zitten is natuurlijk weer wat minder.
 
Zoals aangegeven zijn er mensen die ook met dun plastic schildje aankomen.
als bedienaar moet je ook rekening houden met kieren. Een keer al mee gemaakt. Vol op schoenen en enkels knallen maar geen hit nemen. Of in BE met 40mm schieten en dan denken dat schild 40mm zou tegen houden
 
Ja de schoenen zijn altijd wel een ding bij die schilden ja! Voelen ze echt niet :(