Balls and Arrows Lelystad 12.01.2025

WCmetPAPIER

Member
30 mrt 2024
10
1
Met de Boys naar Balls and arrows lelystad we waren in totaal met 85 man. ben al vaker bij dit prachtige veld geweest en dit keer als team blauw. we hebben een mooie dag gehad met mooi weer. het enige wat een probleem was dat er tegenspelers op ons kanaal zaten dus dat was best grappig. Helaas waren dit toch idioten en ik Citeer: Ze nemen hun hits niet dus ik ga alleen maar headshot schieten. ik vind persoonlijk als je zulk onzin uitkraamt je replica in tweeën gezaagd mag worden en nooit meer op een veld welkom bent. ondanks dit hebben we het rode team met de grond gelijk gemaakt 24-9 gewonnen.

• Leuk
Waarderingen: Nordin
Dit is wel echt typisch voor het airsoften/skirmen in Nederland, gelukkig is het overgrote gedeelte van de spelers normaal en kan gewoon logisch nadenken.

Begrijp mij niet verkeerd, het bewust niet nemen van je hits is en blijft iets wat altijd in deze hobby zal plaatsvinden. Persoonlijk neem ik liever een hit, als ik niet helemaal 100% zeker ben dat het überhaupt een hit was.

Het grappige is dan wel weer dat mensen altijd maar denken dat als zij schieten, dat het ook direct raak is, wat niet altijd het geval hoeft te zijn. En vooral de provocerende reactie "ik ga alleen maar headshot schieten" is hilarisch. Het is niet tegen de regels en hoort mijns inziens bij het spel, maar het zou de andere spelers (welke niks te maken hebben met de situatie) negatief kunnen beïnvloeden, wat het spel nog meer bederft.

Al met al, alleen maar verliezers. Gewoon je hit pakken en als de speler zijn/haar hit niet pakt, gewoon nog een paar keer schieten ;)

Het is jammer dat mensen zo omgaan met hun hits nemen op een dag. Helaas is dit iets wat ik al meerdere malen bij B&A Lelystad heb meegemaakt. Ik speelde, toen ik daar nog kwam, ook meestal bij team blauw. Ik vond hun spawnpoint over het algemeen beter.

Zoals @Nordin al aangeeft: het is helaas een typisch fenomeen bij een kleine groep spelers, tenminste hier in NL. Ik wil daar zelf nog aan toevoegen dat ik vaak het idee heb dat het niet nemen van hits in hogere mate voorkomt op locaties met grotere aantal spelers. Waarschijnlijk heeft dit te maken met een lagere pakkans, plus je komt elkaar soms maar 1 keer per dag tegen. Kleinere, CQB-achtige locaties, kom je elkaar veel sneller (weer) tegen, waardoor iemand veel sneller opvalt.
Het grappige is dan wel weer dat mensen altijd maar denken dat als zij schieten, dat het ook direct raak is, wat niet altijd het geval hoeft te zijn. En vooral de provocerende reactie "ik ga alleen maar headshot schieten" is hilarisch.
Dit is heel herkenbaar. Je hebt niet voor niets het begrip 'Airsoftmeters', waarbij mensen altijd maar roepen dat hun standaard AEG wel 100 (airsoft)meter ver schiet.

Wat wel aardig klopt dan, aangezien 1 meter overeenkomt met 2 Airsoftmeters, dus een range van 50 meter is zo slecht nog niet voor een standaard AEG. :)
team blauw wint altijd dus tja zo bijzonder is het niet. en rood deed maar wat
Ik heb dit eerder eigenlijk altijd anders ervaren, maar dan moet er bij Team Rood een Squad of groter team zitten wat een beetje goed op elkaar is ingespeeld. Misschien is er wat veranderd in de tussentijd. Geen idee.

• Leuk
Waarderingen: WCmetPAPIER en Nordin
k heb dit eerder eigenlijk altijd anders ervaren, maar dan moet er bij Team Rood een Squad of groter team zitten wat een beetje goed op elkaar is ingespeeld. Misschien is er wat veranderd in de tussentijd. Geen idee.
dit is helemaal waar. wij zijn wel eens met een team van 8 man geweest bij rood en blauw had geen kans. maar de blauw heeft gewoon de juiste spawns vooral in veld 5 (singleshot gebied)

• Leuk
Waarderingen: WCmetPAPIER en Nordin
Ik speel 30 keer per jaar bij balls en ben er ook nog marshall en blauw wint overduidelijk bijna altijd