Balls & Arrows was weer top en spannend.

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10

Vandaag weer een uitermate spannende skirm meegemaakt bij B&A in mijn eigen Lelystad. Was gezellig druk en dat geeft een aardig idee hoe populair deze  sport is / word.

Weer het nodige geleerd en na wat hits moeten incasseren gelukkig ook enkele team blauw leden uitgeschakeld.

Samen met Peter een kist veroverd en 's middags met 1 spray 2 team blauw leden getackled.

Helaas werd ik met Lotte verast door een vijand die ons heel sneakey van achter benaderde. Lotte heeft een doorgehaalde keel en ik werd vol op mn snavel gepangd en heb een afdruk van de loop op mn voorhoofd. Hahaha.

Ben benieuwd of Jan e.a. Nog filmbeelden hebben van dit modderbad want aan r egen geen gebrek. 

Helaas zorgde de zomerstorm voor een voortijdig einde van deze mooie  skirmdag. Mijn gedowngrade Walther CP 99 was na enkele schoten totaal lek en de CO2 ging er net zo snel doorheen als een liter benzine in een Bentley.

Nu even bijkomen. 

Tri Shot

was inderdaad een top skrim ,  Was ook tevens mijn eerste, wat mij betreft kunnen ze airsoft ook onder het kopje verslavend zetten :P 

en de dag eindigde met een klapper van een omgewaaide boom ca 10 mtr bij ons vandaan.

Top dagje inderdaad, helaas dat ik in het andere team werd ingedeeld maar heb wel een paar leden van ACN af moeten schieten, mijn excuses daarvoor! ;)

Haha mooi zo Landon! 

Ik vond t zelf niet een super skirm om eerlijk te zijn. De chokepoint hebben ze (organisatie) er mooi uitgehaald met deze spawn regels, maar het is wel erg chaotisch. Het werken naar een doel is heel anders dan je gewend bent omdat de tegenstander 60 meter verderop weer spawned. Dit is, vind ik, deels wennen (speelstijl aanpassen) en deels ook smaak (je gewenste speelstijl).

Ook was er bij rood weinig tot geen onderlinge communicatie omdat squads allemaal eigen objectives hebben. 

Ik ben zelf erg gecharmeerd van een team dat samen een paar doelen heeft waar je naartoe kunt werken en dat is naar mijn idee niet heel handig in deze setup. 

Dat mijn replica zich weer bedroevend gedroeg, in de middag mijn mic het begaf en ik daarnaast alleen maar vanuit groene muren geraakt werd, droeg hier ook niet aan bij hahaha. 

Gelukkig wel wat toffe momenten gehad en weer genoeg gezelligheid om t de moeite waard te maken ^_^ 

Ik sluit me helemaal bij Jan aan, behalve dan het stukje over zijn replica problemen mijn tippy ging als een beest ;-)

Edit: ik miste ook wat sturing door het ontbreken van een Romeo . Daardoor verliep de communicatie ook wat stroef.

Klopt inderdaad, ik werd ingedeeld in team Blauw squad Charlie waarbij Charlie niet een echt doel had, behalve onze respawn point behouden. Hierna kregen wij de "opdracht" om andere squads te gaan assisteren, waarbij wij een pakketje op moesten halen bij de HQ van rood, hier aangekomen na een uur van hard vechten bleek hier niks te liggen, hierna hebben we de Fallout shelter gecheckt en ook hier lag niks meer.

Een marshall bij geroepen, die heeft inderdaad geconfirmed dat het desbetreffende pakket er niet meer was, en waarschijnlijk onderweg door een lid van team rood is gedropt. Hierdoor kregen wij sterk het gevoel dat we een uur voor saus hadden gespeeld.

Hmmm! Jammer dat het bij jou ook zo overkwam Landon! Ik had overigens begrepen dat squads als enige hun objective items mochten oppakken. Vreemd dus dat jullie squad met andere objectives mochten gaan rondlopen.

Bij rood werd dit overigens door de één wel gedaan en door de ander niet. Ook wat dat betreft chaos dus ;) Ook bij ons in de squad, de helft spawnde op de mobiele spawn, terwijl wij als enige squad dat niet mochten. Heb het wel aangegeven bij het begin van de game, maar men is dat toch weer vergeten. :P 

Zo krijg je een hoop "oneerlijke" situaties waar de een zich aan de regels houdt (en meestal meer werk heeft) dan een ander.

Ach, vandaag hebben jullie er in iedergeval mooi weer bij gehad :)  Als het maar een leuke dag / weekend was.

We liepen niet echt met de objectives van hun, maar waren ze meer aan het assisteren door te laten zien waar vlaggetjes lagen en andere spullen, maar ook totaal geen coordinatie van ons hele team waardoor alles een beetje in de soep liep en wij op alles gingen schieten wat bewoog.

Desalniettemin hoop ik dat dit de volgende keer wel is opgelost!

Hmmm! Jammer dat het bij jou ook zo overkwam Landon! Ik had overigens begrepen dat squads als enige hun objective items mochten oppakken. Vreemd dus dat jullie squad met andere objectives mochten gaan rondlopen.

Bij rood werd dit overigens door de één wel gedaan en door de ander niet. Ook wat dat betreft chaos dus ;) Ook bij ons in de squad, de helft spawnde op de mobiele spawn, terwijl wij als enige squad dat niet mochten. Heb het wel aangegeven bij het begin van de game, maar men is dat toch weer vergeten. :P 

Zo krijg je een hoop "oneerlijke" situaties waar de een zich aan de regels houdt (en meestal meer werk heeft) dan een ander.

Ik moet wel zeggen dat bij beide teams goede fairplay was, iedereen pakte zijn hits netjes. Zelfs een medic pakte netjes zijn hit, om zichzelf daarna te healen en ons wederom onder vuur te nemen hahahaha dat was wat merkwaardig lol

Leuk om terug te lezen dat jullie, ondanks het weer, lekker geskirmed hebben,

Helaas kon ik er niet bij zijn. Ach ja bunker hill augustus ben ik er weer. 

p.s. misschien in de tussentijd ook wel ;)

Heb inderdaad een paar keer gehad dat ik 5 tot 10 minuten op de hq stond om te respawnen om er dan achter te komen dat de andere dode van delta bij de vlag stond te wachten om te respawnen

Ik vond het eigenlijk een heel gaslaagd weekend en heb me uitstekend vermaakt.

Het klopt dat een aantal zaken anders/beter kunnen. Dit was voor de orga ook de eerste keer dat ze zoiets groots/ingewikkelds in elkaar gedraaid hebben, bovendien waren er een aantal teams die niet goed begrepen wat hun missie waren e.d. Maar ik vond het juist erg verfrissend en spannend om andere missies te hebben dan gebruikelijke airsoftmissies. Verbeterpunt dat de orga zelf al voorstelde voor een volgende keer is meer aansturing van een C.O. achtig figuur en missies per stuk uit te geven. Klinkt mij goed in de oren. Maar ik vond het zo ook al erg leuk om te doen.

Verder was het ook fijn om eens een keer niet voor eten te zorgen aangezien dat bij de prijs inzat en verzorgd door het cateringteam van B&A. Was erg goed te bikken.

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar, maar dan zonder omvallende bomen graag. ;)

Jammer dat ik deze eerste weekend Skirm bij B&A gemist heb. Maar zoals @manderspaul ook al aangaf, in augustus zien we elkaar weer bij een volgende weekend Skirm! :-)

Goed om te horen Peter. Als je een heel weekend gaat was t wel flink balen geweest als je t niets vond.

Ja die catering lijkt me ook erg tof ja!

Had dat over de CO ook al aangegeven bij Martijn ja. Ik begreep van hem dat ze deze stijl missies al langer draaiden. Of in ieder geval de "enemy" spawn in eigen gebied. Maar dan zijn de missies toch nieuw!

Het hele weekend was top.

Degenen die het hele weekend er waren hadden wat minder moeite met de missies omdat we langer konden wennen aan de spelvorm.

Maar we zagen wel wat chaos inderdaad bij de mensen die op alleen de zaterdag of de zondag kwamen spelen.

Mijn mooiste moment was op de zondag toen ik vanuit een verhoogde positie 5 man blauw met 1 lange vuurstoot van mijn M4 naar hun respawn mocht terugsturen.

Verder over het weekend veel gesniperd en na de upgrade haal ik daar ongelooflijke afstanden mee.

Mooiste momentje daarmee was een lid van team blauw op dik 75 mtr.door een klein raampje raken waar ik alleen maar een stukje van zijn gezicht kon zien.

Ik schoot niet in de verwachting dat ik raak zou schieten maar ik zag de bb recht naar binnen vliegen en op zijn wang terecht komen.

Ik hoop dat hij daar geen last van heeft gehad.

Maar wat een schot!

Verder gemerkt dat er aan beide zijden weinig tot geen cheaters waren.

Dat maakte het event ook tot een succes.

De teamplay viel mij bijzonder goed,zeker onder de leden van team bravo.

Het hele weekend als een eenheid gewerkt waar menig militaire orga jaloers op mag worden.

Samen optrekkend naar onze missiedoelen gaf mij telkens weer een kick.

Bedankt Jasper,Peter,Wesley,Lotte,Marcel,Wouter en Jeroen voor de teamspirit.

Dit was echt een van de leukste skirms die ik ooit gedaan heb. Ik heb het hele weekend door gehaald maar dan in team blauw.

Vrijdag was tof om de nacht skirm te ervaren. Er was heel veel friendly fire maar dat is te verwachten. Ik heb zelf ik het pikkedonker met mijn leaf ghillie heel lang vlak bij de caravan gelegen met alleen maar een gedempte Mk23. Na dat mijn teamgenoten in de caravan allemaal werden gehit, werd er vervolgens geroepen door rood: CARAVAN IS CLEAR! Een minuut later was ik omsingelt door allemaal rode spelers wat echt super spannend was. Terwijl mijn hart tekeer ging, kwam er iemand niets vermoedend naast mij zitten die ik heel mooi kon knifen. Daarna heb ik vier spelers gehit tot dat rood mij door had en ik doorzeeft werd met bb's hahaha.

Zaterdag was ook geweldig. Ondanks dat mijn sniper het begaf kon ik van een teamgenoot een M14 lenen. Veel op het nieuwe veld geweest en heel veel kunnen flanken. En het skirmen in de storm is ook een spectaculaire ervaring.

Zondag was uiteindelijk leuk maar de ochtend wat minder. Ik heb nog nooit zoveel airsofters boos op elkaar zien worden. Als eerst was er heel veel friendly fire waar door er heel veel discussie en gescheld ontstond. Vlak voor de pause schoot ik met semi op een rode speler die in de bosjes zat en niet of te zacht hit riep. Dus ik bleef door schieten tot dat ik wel iets hoorde. Vervolgens hoorde ik: JA IK ZEG TOCH HIT en werd mij de botten vol gescholden met vanalles waar ik het liever niet over heb. Ik snap echt niet dat mensen daar zo boos om worden. Als je het echt zo erg vind om geraakt te worden met plastic balletjes dan moet je ook geen airsoft gaan spelen.

Na de pause werd het leuker na dat wij een hele mooie push door de dead zone hebben gemaakt.

Tegen het einde van de skirm zat onze mobiele spawn in de raket silo. Deze was bijna omsingelt. Aan de rechter kant kwam ik snel het hoekje om en raakte ik iemand waar door de rechter zijde weer vrij was en ik kon flanken. Nadat ik snel was weggerend kwam er een marshall achter mij aan en vertelde mij dat ik mijn hit niet had genomen. Blijkbaar had ik 2 hits niet gevoelt in het gezicht veld van maar liefst 3 marshalls. Hij zij dat het prima was en het gewoon gebeurd. Vervolgens na dat ik terug gelopen was naar spawn had ik de speler nog even opgezocht om mijn excuses aan te bieden en wat hij heel sportief opving. Als nog voel ik mij super schuldig :P

Om het samen te vatten was het een super geslaagd weekend.

Bedankt allemaal!

Dat mijn replica zich weer bedroevend gedroeg

@Jan

Je hebt mij wel precies op mijn bril geraakt met die mooie pizza doos van je hahaha :P

"Dus ik bleef door schieten tot dat ik wel iets hoorde. Vervolgens hoorde ik: JA IK ZEG TOCH HIT en werd mij de botten vol gescholden met vanalles waar ik het liever niet over heb. Ik snap echt niet dat mensen daar zo boos om worden. Als je het echt zo erg vind om geraakt te worden met plastic balletjes dan moet je ook geen airsoft gaan spelen."

Dat akkefietje had ik op zaterdag.

Ik werd toen ook gehit door een salvo op full-auto , dus ik roep luid en duidelijk "HIT"

Meteen daarop kreeg ik nog 3 salvo's over me heen. waarop ik net zo hard roep "IK ZEG TOCH HIT ,, BEN JE DOOF OFZO" waarop die knakker dus zegt "pak je hesje dan anders krijg je er nog meer"

Ik ben toen maar ff naar de safety gegaan om af te koelen.

Als die knakker gewoon had gezegd "Ja sorrie ik hoorde je niet" of een andere smoes had opgegeven dan had ik het nog wel geloofd. maar dit ging mij te ver. 

Dat zijn geen leuke grappen Sander. Wat raar om zo te reageren door die gast. Die heeft het niet helemaal begrepen volgens mij. E.e.a. moet wel sportief blijven.