Barrel fixeren in Prowin

Robbie

Well-Known Member
9 aug 2017
200
119
Trophies
8
Helleuw :)

Ik heb net een Prowin CNC Hopup chamber inclusief nieuwe PPS 6.03 precision barrel en een Prometheus Hopup in m'n replica geïnstalleerd.

Op het eerst was het een beetje pielemuizen en had ik het idee dat de boel niet helemaal luchtdicht was. Dus ik heb de hopup wat ingespoten en de seal-ring nog een extra beetje teflon tape meegegeven. nu lijkt de boel behoorlijk dicht. 0.20 bbs komen er behoorlijk consistent met 354 fps uit.

Enige 'probleem' waar ik tegenaan loop is dat de nieuwe barrel niet echt vast zit. Dan bedoel ik niet dat hij eruit kan vallen, maar ik kan hem zonder heel veel moeite wat draaien in de chamber. Uiteindelijk heeft dit een keer als gevolg dat de hopup niet meer precies aan de bovenkant zit. Denk dat hij door trilling ook wel wat gaat bewegen.

Iemand een suggestie hoe ik dit beter kan vastzetten?

In de meeste hop up units zit ook een ringetje om hem vast te zetten. Hoe dit met de Prowin is weet ik niet precies. Kijk anders of je hem met teflon tap wat vaster kan zetten in de Hopup Chamber.

• Leuk
Waarderingen: Robbie
Bedoel je de seal-ring die je over de barrel de hopup kamer inschuift? Die heb ik namelijk van meer teflon tape voorzien.

Doorgaans zijn de uitsparingen in de zijkanten van de barrel genoeg om, met de clip die om de barrel heengaat, de boel te fixeren. Maar dit is met de combinatie PPS en Prowin niet helemaal het geval...

Teflon tape en er zit bij je stock unit meestal een messing ringetje dat hem zou moeten stabiliseren, daarbij raad ik het niet aan om vet in de buurt van de hop up te spuiten.

Edit: Een andere mod is om uiteindelijk het hele geval gewoon te teflon tapen dus de hop up chamber voorkant en barrel zodat het niet kan bewegen.

• Leuk
Waarderingen: Robbie
Thanks gasten!

Bij mij was het ringetje niet van messing en niet van hele hoge kwaliteit, maar meer teflon tape it is :)

Moet goed komen :)