Batterij en smartcharger?

Leonydas

Member
9 feb 2015
9
0
Trophies
1
Ik heb een replica op het oog waarbij een small Tamiya 8,4V 1100mAh batterij met oplader word bijgeleverd.

En ik had ergens gelezen dat deze opladers meestal sh*t zijn. En dat word aangeraden een smartcharger aan te schaffen.

Nu is mijn vraag is deze (http://www.tacticalairsoftgear.nl/imax-a3-batterij-oplader-a3-nihm.html) oplader geschikt voor die accu die ik erbij krijg?

Is het een uberhaupt een smartcharger :P En omdat ik een small Tamiya krijg, betekent het dan ook dat ik een opzetstuk erbij moet aanschaffen?

Ik heb niet echt veel verstand van elektra namelijk gehehe.

En nog een klein vraagje, hoelang zal die meegeleverde batterij op opgaan nadat hij vol is opgeladen?

Gr. Leandro

Uhm nee de foto die jij laat zien is geen smart charger, een smart charger is voornamelijk handig bij lipo's als je gewoon nimh batterijen hebt dan volstaat de wal charger die erbij geleverd is ook.

Gewoon met de bijgeleverde batterijlader opladen.

Ik werk tot nu toe alleen maar met de standaard bijgeleverde laders en Nimh batterijen.

ik heb wel wat extra 1500 mah en een 1600 mah bijgekocht maar dat is voornamelijk voor Bunker Hill.

Daar wil je,in de 2 dagen spelen, niet zonder stroom in je replica komen te zitten.

Voor een dagskirm kom je bij normaal gebruik toe met de standaard batterij.

Mits je niet in de kwalificatie "sproeier" valt.

Dan is namelijk een extra batterij wel handig.

En een drum-of boxmag is dan ook wat praktischer voor het ontbladeren van struiken en bomen.

Een smartcharger is er eentje met een (klein) display en knopjes.

Voor alles behalve lipo geldt 1 aansluiting kabel. Je voert vervolgens in hoeveel mah je batterij is en hoeveel cellen hij heeft. Voordeel tegenover wat je nu hebt is dat het apparaat uitrekend hoe lang hij moet laden aan de hand van die 2 variabelen. En stopt dan ook na een x tijd.

bij lipo geldt hetzelfde alleen heeft een lipo een 2e kabeltje waarmee het apparaat de cellen kan controleren.een lipo wordt daarom ook veilig opgeladen omdat het apparaat meekijkt wat er gebeurd. Ook kun je de cellen 'gebalanceerd' opladen.

maar wat sander zegt klopt als een bus, boekje erbij.. Ff uitrekenen met tabel hoe lang je (ongeveer) moet laden en klaar.