Batterij & magazijn vraag

DamienJC

Active Member
21 mrt 2018
28
10
Trophies
3
Ik heb dus besloten om een Krytac trident mk2 CRB te halen om mee te beginnen.

Nu heb ik 2/3 vragen hier over waar ik op internet veel verschillende meningen over hoor

1. Welke LiPo batterij moet ik halen met hoeveel mAh? Welke charger erbij? Moet ik ook nog iets in de Replica aan passen hiervoor? Dit vind ik heel belangrijk want lees er dus veel over

2. Zelfde geldt voor magazijnen? Ik zit te denken aan de Amoeba 140 RDS m4 omdat ik daar veel positief over lees. Wat is hier jullie ervaring mee.

Bedankt alvast

1) Ik raad zelf 7.4V aan maar je ziet een hoop met 11.1V erin spelen, mAh zoveel als je kan en dat het nog past. Charger is afhankelijk van wat je wil uitgeven, voor onder de 10 euro heb je een smart charger die puur alleen oplaad, voor 35 euro heb je een lader die 2-6 cellen kan en naast laden nog een hoop meer.

2) Ik gebruik die mags in me specna en naar mijn mening zijn het hele goede mags en ook niet duur.

• Leuk
Waarderingen: Jan en DamienJC
Fijn duidelijk antwoord waar ik wat aan heb, laat ook veel dingen al af vallen die ik in gedachten had bedankt

1. Ik heb 2 LiPo's van 7,4V en 1200 mAh en een lader met bijvoorbeeld storage en discharge functies. Persoonlijk vind ik dat belangrijke opties als je de levensduur van je batterij wilt verlengen of veilig op wilt bergen voor langere periodes.

2. Ik heb precies dezelfde mags besteld voor mijn Specna Arms, deze passen perfect met weinig speling. Qua feeden kan ik je er nog weinig over vertellen aangezien ik er nog niet mee heb gespeeld. De SA mags zijn wat lastiger te krijgen, maar die zijn bijvoorbeeld wel in metaal verkrijgbaar. Het is maar wat je zoekt.

• Leuk
Waarderingen: DamienJC
Voor de batterijen zou ik op hobbyking kijken, daar kan je ze goedkoop vinden.
https://hobbyking.com/en_us/batteries/airsoft.html
Heb geen mosfet, dan moet je absoluut geen 11.1v lipo halen. Als je dat wel heb, kan dat wel, maar het hoeft niet. Je krijgt met een 11.1 wel betere trigger response en RoF. Ik zeg het maar voor de zekerheid.

Voor de lader zou ik op aliexpress zoeken naar de Imax B6AC
https://nl.aliexpress.com/w/wholesa...ite=nld&g=y&SearchText=imax+b6ac&CatId=410299
De modellen van aliexpress zijn (zover ik weet) niet de "echte" Imax B6AC. Echter zijn ze dat hoogstwaarschijnlijk ook niet bij de meeste Nederlandse airsoft winkels. Ik en meerdere mensen hier op het forum hebben dezelfde lader. LiPos moet je ook op een storage voltage bewaren als je niks met ze gaan doen, dan gaan ze langer mee. Dat kan je doen met deze lader.

Ik heb ook specna arms midcaps en deze feedden eerst prima, maar sinds mijn upgrade voor geen meter. Ik had in mijn upgrade o.a. mijn RoF verhoogt. Ik heb trouwens een VFC 416.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Voor de lader zou ik op aliexpress zoeken naar de Imax B6AC
https://nl.aliexpress.com/w/wholesa...ite=nld&g=y&SearchText=imax+b6ac&CatId=410299
De modellen van aliexpress zijn (zover ik weet) niet de "echte" Imax B6AC. Echter zijn ze dat hoogstwaarschijnlijk ook niet bij de meeste Nederlandse airsoft winkels. Ik en meerdere mensen hier op het forum hebben dezelfde lader. LiPos moet je ook op een storage voltage bewaren als je niks met ze gaan doen, dan gaan ze langer mee. Dat kan je doen met deze lader.

De officiële SKYRC IMAX B6AC V2 is op hobbyking 35 euro, dus is het niet waard om op ali te gokken, zelfs de kopieën zijn op hobbyking maar 20 euro.

Let op met 11.1V LIPO's op Krytac, toen ik bij Qtac in Wouw was werd er verteld dat de MOSFET hier niet tegen kan. En zal doorbranden, ook zeggen ze dat dit door Krytac na te kijken is en dan krijg je niks vergoed..

Wat hier waar van is weet ik niet, alleen zou ik voor de veilige kant gaan. Ik vind 11.1V toch niet veel toevoegen.

Op Ali zijn ze ook 20 euro. Maar als je de echte kan halen voor iets meer dan is dat ook een optie natuurlijk.

Let op met 11.1V LIPO's op Krytac, toen ik bij Qtac in Wouw was werd er verteld dat de MOSFET hier niet tegen kan. En zal doorbranden, ook zeggen ze dat dit door Krytac na te kijken is en dan krijg je niks vergoed..

Wat hier waar van is weet ik niet, alleen zou ik voor de veilige kant gaan. Ik vind 11.1V toch niet veel toevoegen.

Checken durf ik niet 100% te zeggen, maar weet bijna 90% zeker dat ze dit niet kunnen. Daarbij het is een 3034 FET met wat weerstanden en een diode, dit gebruiken mensen ook om zelfs fet te bouwen en die runnen ze zelfs op 4s lipo's XD.

Checken durf ik niet 100% te zeggen, maar weet bijna 90% zeker dat ze dit niet kunnen. Daarbij het is een 3034 FET met wat weerstanden en een diode, dit gebruiken mensen ook om zelfs fet te bouwen en die runnen ze zelfs op 4s lipo's XD.

Wat ik zal zei ik weet niet of het klopt :P Maar is het t risico waard? Ik denk het niet.. Ik heb zelf ook 1 11.1V lipo voor mij AM013 maar ik zie daar het nut niet echt van in. Even leuk om het verschil te horen

Zal het is meenemen in m’n beslissing inderdaad. De magz zijn besteld en onderweg de batterij zal ik na het weekend doen. Is er een bepaald merk of grote van batterij waar ik op moet letten of het achter in de stock past?

Het is vooral de fysieke grootte, dus of het in je replica p past. En als er airsoft op staat weet je zeker dat je teveel betaald. Kijk eens op hobbyking. Veel accu's voor een lage prijs. Ook kun je de maximale maten ingeven.

ik heb expres effe gewacht tot dat qtac langs kwam hiero

de krytacs kunnen stock een 11.1 prima hebben alleen zodra je er eentje in doet met meer dan 15c dan word de single een burst door overspin (veer en dergelijke komen erook bij om het te bepalen)

de mosfet die erin zit is een 3034variant die niet fancy is maar wel de trigger contacts beschermd

alleen het gevaar zit hem in de printplaat dat die evt kan smelten
kans is niet heel groot maar wel aanwezig

het stukje geen garantie klopt wel als het misgaat dan ben je out of luck(ken je replicas fixen dan ben je never out of luck dus dat scheeld :p)

wat ik zelf hiero aanraad ben je nieuw een leuk 7.4tje is prima kan je wat meer techen en hem wat meer upgrades geven dan is een 11.1 weee wat interessants

qua mags heb je mazzel de binnenkant waar de magazijnen horen slijt in op de mags
vrijwel alles hoort het te doen maar uitzonderingen daar gelaten

Laatst bewerkt:
Inderdaad, accu formaat gaat vooral om fysieke afmeting voor het in je replica passen.

Ik heb 1000mAh omdat hij bij mij in de buffertube gaat. De buis waar je stock weer omheen schuift. In mijn M16 heb ik een formaat broodtrommel stock, dus daar kan zon beetje iedere accu in.

• Leuk
Waarderingen: Boudewijn