batterijen

Jobthecop

Active Member
5 aug 2014
34
7
Trophies
3
Ik heb een SCAR van Dboys. Toen ik deze kocht zat er een Nimh batterij van 9,6V en 1200 May bij die het redelijk deed, alleen een hele dag spelen of bij kouder weer spelen was te veel gevraagd. Daarom ben ik overgestapt op lipo's van 7,4V en 1300 Mah. Op die laatste echter weigert de SCAR dienst, tenminste, na korte tijd spelen. Hij doet het dan weer eens wel, dan weer even niet. Vaak, als hij een tijdje op safe heeft gestaan gaat het weer even goed. Het zou kunnen zijn dat de selector plate niet lekker zit, maar ik weet het gewoon niet.

Suggesties, iemand?

If i understand you correctly, you believe that your Lipo battery stop working due to the weather condition. If does, then i think this is not the case. Once the weather is very good at this time second we played at -3 and i haven't seen anyone complaint from his battery. Therefore i advise you to check your gearbox especially the wiring system. Keep in mind if your Gearbox not version v.2 then you have to do some upgrade to fix this issue.
All batteries still working in low temperature but you can feel the different by low voltage drop and bad performance.

No he doesn't think that his lipolies don't work well with cold weather, but he switched from Nimh to lipo batteries as his Nimh's were subjective to the cold weather. But with the new lipoly batteries he has troubles that his gun stops working after playing with it for a short time.

Een vraag is wanneer je schiet is dit in semi of full auto? Als je in semi schiet kan het zijn dat je de trigger wat langer moet vast houden zodat hij zijn cycles blijft afmaken ook al gok ik dat dit niet zozeer het probleem is. Mogelijk zoals samriey al zei ligt het aan de wiring, dat die ergens wordt gepinched, maar dat zou ook een mirakel zijn. Iets meer informatie zou fijn zijn, dan kan je wat dingen gaan afstrepen.

Thank you for translating @Rebelattack I am afraid his gearbox got damaged by Lipo battery, but still 7.4v not that much to harm the internal..

Als je meer volt wilt maar geen overppwer en meer stabiliteit in je batt kunnje ook voor 9,9v lifepo batterij gaan. Maar komen e problemen door je bedrading dan red je het hier dus niet mee. Mogelijk doorgebrande trekker contacten?

Bedankt allemaal. Ik schiet semi-auto, maar er gebeurt helemaal niks. Ik hoor ook geen gears draaien (ik heb een v.2). Als ik overschakel naar full auto doet hij het meestal weer wel, maar soms ook weer niet. Iemand schreef over pinched wires. Bedoelen jullie daarmee, dat de connectors van mijn batterij naar de motor klem kunnen zitten en niet de volledige lading doorgeven?

Wat voor info kan ik nog meer geven om nader tot een oplossing te komen? Bedankt voor het meedenken!