BB test (Green Devils, Bioval, Xtreme Precision, Target, G&G en HIDD)

Spectre1994

New Member
27 jun 2014
2
0
Trophies
1
Ik heb een bb test gedaan met 6 verschillen merken, te weten: <font face="Arial, Verdana" size="2">Green Devils, Bioval, Xtreme Precision, Target, G&G en HIDD. Wie weet helpt het sommige mensen bij het maken van een keuze welke bb's ze willen gaan gebruiken in de toekomst.</font><span style="font-family: Arial, Verdana; font-size: small; line-height: normal;">
http://www.youtube.com/watch?v=Wu_Rpt61whA</span>
 
Goed filmpje! Ik wist niet dat de verschil qua fps bij de merken zo verschillend was! Goed om te weten dus bedankt!
 
Ik zal wel als zeikerd bestempeld worden maar ik vind dat je bb's niet de beste kan vinden omdat ze de hoogste fps halen, ik zie liever daarin de relatieve standaard deviatie dat geeft een betere beeld. Als een bb constant 352 fps schiet heb ik die liever dan een bb die dan 362 dan weer 368 vervolgens 358 schiet.
Ohja en bij een schuifmaat meet je met het uiteinde en niet in het midden :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin2k7
Ik zal wel als zeikerd bestempeld worden maar ik vind dat je bb's niet de beste kan vinden omdat ze de hoogste fps halen, ik zie liever daarin de relatieve standaard deviatie dat geeft een betere beeld. Als een bb constant 352 fps schiet heb ik die liever dan een bb die dan 362 dan weer 368 vervolgens 358 schiet.

Kritiek (zolang het onderbouwd is, wat bij jou het geval is) is alleen maar welkom Sander! Dit kan ik weer meenemen voor een eventuele uitgebreidere test met verschillende afstanden voor grouping en verschillende gewichten.

Daarnaast heb ik alle gegevens nog liggen, dus als je wilt kan ik best nog even de standaard deviatie uitrekenen per merk.
 
Gaarne en ook in de afmetingen, ik neem aan dat je steekproef gewijs 10 bb's hebt gemeten?
 
Correct. Ik wilde de fps test eigenlijk met een polarstar uitvoeren voor zo stabiel mogelijke fps, maar door omstandigheden ging dat op het laatst niet door.
FPS Rel. Std.
HIDD: 0.21%Target: 0.49%G&G: 0.77%Xtreme: 0.64%Bioval: 0.77%Green Devils: 0.52%

Diameter Rel. Std.
<div>HIDD: 0.14%Target: 0.13%G&G: 0.08%Xtreme: 0.11%Bioval: 0.08%Green Devils: 0.07% </div>
 
Mooie uitslagen verrassend dat hidd qua fps dan beter uitkomt allen qua diameter dan weer het minste is
 
Leuke test! Alleen is het inderdaad de vraag hoeveel die standaardafwijking van de FPS nou ook echt zegt, aangezien het allemaal redelijk binnen de normen van een standaard AEG ligt en de sample size met 10 schoten wetenschappelijk gezien niet echt een representatieve test is. Wat wel goed is om te weten (of juist niet) is dat je met Target BB's moet chronoen :p
 
Daarom hebben ze op sommige velden mss ook wel Extreme Precision . 20's als testballetjes.
 
Wij zijn al een tijdje volledig overgestapt op Xtreme precision BB's.Ik vond die BB's gewoonweg het fijnst om mee te werken.Maar ik heb me wel verbaasd over het verschil in FPS tussen de verschillende merken.Met onze apparaten die op het randje zijn getuned is het dus mogelijk dat we met het ene merk BB's wel door de FPS test komen en met een ander merk weer net niet.Daar ga ik dus voortaan wel degelijk rekening houden.FPS downgraden en investeren in een grandioze air-hopup.Ik heb kale Piet bezig gezien op Assendelft met zijn nieuwe air-hop en ben diep onder de indruk van dat systeem.Bedankt Spectre voor deze informatieve test.