BB's en Sniper(bolt&DMR vraag)

JuulvdBosch

Member
22 mei 2015
9
0
Trophies
1
hallo mensen,

ik heb een(nou eigelijk twee) Vraag over iets.

Wat zijn de Belangrijkste verschillen tussen 0.2 en 0.25 BB's, naast het gewicht?

Wat heeft een groter voordeel om te gebruiken in een Woodlands omgeving, een Bolt Action Replica of een DMR replica(graag met voor en nadelen)

Waarom ik het vraag? ik ben er achter gekomen dat een Klasgenoot van mij een NABV lid is(hij verzamelt meer dan dat hij Speelt, maar hij gaat 7 juni ook mee omdat ik het vroeg :P

En hij heeft een Sniper van hem die hij wil verkopen, het is een Bolt action, maar ik zou graag willen weten wat het belangrijkste verschil is tussen Bolt en DMR voordat ik hem wil kopen(natuurlijk na dat ik er 1 game mee heb mogen spelen)

Zwaardere ballen komen makkelijker door blaadjes heen en hebben minder last van wind. Verder werken sommige hop-up systemen beter met zwaardere. Voor snipen gebruikt men in de regel de zwaarst mogelijke biologisch afbreekbare balletjes, indien men bereid is daarvoor te betalen...

Als ik iets over een DMR ga zeggen wordt ik gegarandeerd verbeterd door zo'n betwetertje, dus succes daarmee. ;)

Ik ben geen betweter maar wil mijn mening wel even delen :)

Real steel gezien is het verschil tussen DMR en scherpschutter erg duidelijk en simpel.

( Scherpschutter, of SLA-schutter ( Schutter lange afstand ) ja, er is gewoon een Nederlands woord voor Sniper :D

Dit is wat ik persoonlijk heb ondervonden;

DMR staat voor  Designated Marksman Rifle (DMR) . Het wapen van iemand met een DMR rol is vaak uitgerust met een vizier dat voor kort tot middel lange afstand gebruikt kan worden. De rol van die gene is vaak om de afstand tussen een standaard 'soldaat' en een scherpschutter te verkleinen. ( Dus niet een M4 met demper die een wat sterkere ACOG heeft ) Maar een wapen dat minder snel vuurt ( Geen bolt action, maar bijv. semi-auto, vaak een iets langere loop heeft ( en dus accurater is ) en vaak ook uitgerust is met een tweebeen en geluidsdemper. Mensen die een DMR rol hebben ondersteunen vaak een klein vuurteam dat op korte afstand opereert.  Daarintegen is een scherpschutter vaker op zichzelf, heeft een veel sterker caliber en een wapen dat gemaakt is om zorgvuldig doelwitten te elimineren. Een scherpschutter is minder mobiel dan een Designated Marksman. 

My two cents!

Strelok :)

binnen airsoft:

grendel-replica = 500fps

dmr = 450 fps en single-fire only en bij sommige organisaties, zoals 3division, een elektronische vertraging van 2seconden

@juul Vb Bosch als ik jou was zal ik eerst kijken wat het merk is en of de onderdelen gemakkelijk te krijgen zijn. En als hij niet geupgrade is. Kan je beter zorgen dat je ook nog de beschikking hebt over en assault replica. Want de kans is dat je het minder gaat vinden in de loop van de ochtend. Door je onervarenheid en de niet perfect sniper replica. Want in het begin moet je heelveel geduld hebben en blij zijn dat je heel misschien maar 1 hit kan maken. Maar als je net als mij bent en helemaal weg bent van het sniperen. Dan is die ene hit genoeg om een leuk dag te hebben. En vergeet ook niet dat sommige mensen dat ene balletje niet voelen of net doe dat ze hem niet voelen. Ik heb het al redelijk vak mee gemaakt en daar moet je ook wel tegen kunnen. en verder is een bolt makkelijk uit elkaar te halen dan een aeg.

Ik denk dat in airsoft het verschil in de mindset zit. als je genoeg geld in upgrades pompt zal de max range nagenoeg gelijk zijn.

dus wil je lekker sneaky rond sluipen of campen. Of  ben je de man in je squad die net meer range heeft maar wel lekker mee rent en doet.