Beginnen met airsoft

• Onderwerp starter Onderwerp starter tvdveeken
  • Startdatum Startdatum
T

tvdveeken

Hi all,

Ik ben ondertussen een stuk wijzer over airsoft, regelgeving, replica's, techniek, etc., maar vraag me af wat de beste manier is om nu verder te gaan. Ik heb een aantal vragen die me nog bezighouden;

• Alleen beginnen of samen / met een groepje?
  • Gelijk een eigen replica kopen of eerst huren?
  • Lid worden van een vereniging of niet?

Wat kunnen jullie met jullie ervaring aanraden? Mij lijkt het persoonlijk leuker om met een eigen groepje te starten. Das toch gezelliger en ben je niet de enige noob :wink: . Het leukste lijkt het me om mijn eigen replica aan te schaffen, dat is toch meer het eigen gevoel en kun je er ook gelijk mee leren werken / onderhouden.

Vragen, vragen :smile: Hoe zijn jullie begonnen / in de airsoft wereld gerold?

Grt Theun!

Hi,

Ik ben begonnen doordat @Strelok een introdag heeft meegedaan bij ACN. Ik was van plan om hem daar af te zetten en naar huis te gaan... maar nee, dat liet Balls & Arrows niet toe. "Hier, vestje, brilletje... ga lekker effe kijken op het veld"... ze wisten gewoon wat er zou gebeuren... dus ook ik was hooked.

@Strelok en ik zijn dus eigenlijk tegelijk begonnen, al heeft hij eerst een introdag gedaan en ik niet. Beide redelijk snel eigen gear gekocht en daar draaien we nog steeds mee. We zitten niet in een clan of weet ik veel wat, maar spelen gewoon samen waar dat mogelijk is.

First of all welcome to our world and wish you a lot of fun.
On this forum you will find many experience good people can help you in your process, with all of that before spending crazy money on this sport ask yourself these questions:-
-Are you ready to spend money on gears and replicas that will lose half its value after while?
-Are you physically ready to run with dozens of equipment for several hours without feeling bored or tired?
-Are you military style guy, which is this game represents a great passion to you or you just want to try it out?
*If you don't have passion to this kind of life style then i advice you not to waste your money because after while you will feel bored and regret the money you spent on. Still you have chance to play this sport 6 time per year without buying anything.
Playing with team or with out makes no big different to you, because each time you will meet good players at the field, so leave this to the future and don't think about it.
Good luck!

Hey!

Tof dat je wilt beginnen met de sport!

Alleen beginnen of samen / met een groepje?
Alleen beginnen kan prima! Je vindt vaak snel genoeg aansluiting op het veld. Hobbel met een groepje mee of vraag van te voren of je bij hun squad mag. Met een groepje beginnen maakt dit proces wel makkelijker omdat je dan met je vaste crew op stap gaat en je al een squad hebt.
Gelijk een eigen replica kopen of eerst huren?
Als je twee of drie huurskirms hebt gedaan kan je al redelijk inschatten of je dit nog een jaar of twee wil doen. Als dat het geval is, en je denkt dat je meer dan 6x per jaar gaat, dan zou ik lekker zelf kopen. Er zijn genoeg betaalbare replica's om mee te beginnen. Scheelt je de huurkosten en je kan zo vaak gaan als je wilt!
Lid worden van een vereniging of niet?
Een beetje hetzelfde als bij optie 1. Lid worden van een team helpt bij het aansluiten, samen spelen en gezelligheid. Teams wisselen per team qua eisen en regels. Wij zijn qua camouflage los, maar willen op skirms wel volgens een structuur en aantal tactieken spelen. In ons eerste jaar was dat ook veel losser. En sommige teams vinden die losse speelstijl prima. Andere teams zijn het andere uiterste.

Huren vs gelijk een replica kopen ben ik het eens met Jan, kijk eerst via een paar intro skirms met een huur kit of je het wat vindt en haal dan een replica die in je budget past. Uiteindelijk haal je dat er wel uit want als je blijft huren en je gaat 1 keer per maand dan geef je op een jaar ongeveer 240 euro uit alleen aan huren en dat is niet eens zo leuk als je eigen replica hebben.

Bedankt voor de reacties! Leuk om te horen! Ik ben van plan samen met mijn zwager een keer een intro mee te doen :smiley: als het dan bevalt kan ik weer verder kijken. (Maar dat zal wel goed zitten :smile: )