Beginnen met sniper (ervaringen ssg24)

Roy123

Member
27 aug 2018
24
9
Trophies
5
hallo allemaal!

Ik doe nu al een poosje airsoft op het gebied van cqb en normaal assault class, speel met eem g&g m4 outdoor en met een g&g arp9 en een mp7 gbb cqb.
Ik krijg alleen steeds meer de neiging om wat meer stealth te spelen in woodland velden en dit lijkt mij zeer leuk om te doen in combinatie met een sniper.
Ik heb zelf geen zin om te veel te sleutelen aan een replica sniper.. dus kwam ik al snel uit op de wel bekende ssg24 van novritsch.
Hier had ik alleen een paar vragen over voor ik echt over ga tot kopen.

Vraag 1: volgens de oude regels is een m140 veer voldoende om binnen de regels te blijven, alleen met de nieuwe joule regels weet ik niet op een m140 veer te veel wordt? zo ja moet ik er dan een m130 veer bij kopen om nog lager gaan? ( ik zag hier al een topic over maar daar werd nou niet duidelijk verteld of de m140 nou echt te hard schiet met de nieuwe regels..)

vraag 2: hoe sterk is het glas van de novritsch scope? kan deze een inslag van een bb overleven of is het slim er bescherming voor het hebben? zo ja zou ik dan voor de killflash of voor een scope extender gaan?

Vraag nummer 3: zijn er nog andere dingen waar ik aan moet dingen voor ik deze replica koop?

Alvast bedankt groeten roy!
 
Even vanuit mijn persoonlijke ervaringen.

1: de M140 zit vaker over dan onder de grens dus m130 is aan te raden.
2: ga voor een killflash. Stopt de bb in ieder geval en voorkomt reflectie van het glas (wat je positie kan verraden). Ik gebruik zelf trouwens een combinatie van beide.
3: Niet echt. De SSG is zeker geen slechte buks. Mogelijk de beste out-of-the-box sniper. Je kunt hem in de toekomst nog wat fine-tunen en er komen langzaam wat upgrades op de markt, dus er valt nog wat meer uit te halen. Maar kijk eerst of deze speelstijl wat voor je is. Ik merk zelf dat veel mensen niet het geduld hebben voor het serieuzere stealth werk. Je kunt daarna altijd nog verder bouwen op wat je al hebt.

Good luck and see you on the field. :D
 
een vriend van mij heeft een ssg en ik doe voor hem het onderhoud en sleutel werk.

ik moet zegen dat hij netjes schoot uit de doos
wel een paar kleinene punten

1 hij schoot eigelijk net te hard en heeft lichte joule creep wat er voor zorgde dat we de veer hebben moeten knipen wegens de nieuwe regels van dit jaar. het was zo gebeurt dus niet heel erg

2 bij aanschaf 2 jaar geleden waren er wat peoblemen met de safty ala ik het me goed heriner. dit was een bekend probleem en er werd snel gereageert vanuit het bedrijf met een oplosing(al vind ik het wel kwalijk dat zoon bekend iets er op dat moment nog in zit)

afhangende van de scope zou ik idd een killflash er op zetten. hij geberuikt een goedkope 4x scope van 30 euro zonder killflash maar als je een wat duurder model koopt zou ik die er zeker wel op zeten.
 
Bedankt voor de reacties! Momenteel is mijn ssg24 onderweg naar mijn huis!
De m130 veer was helaas out of stock dus heb ik er eerst een m120 veer bij besteld, eerst even zien hoe hard de m140 gaat en dan waarschijnlijk de m120 veer er in en dan met ringen hem richting de goede joule krijgen.
gelukkig heb ik zelf de beschikking tot een draaibank en heeft novritsch de binnen en buiten diameter van zijn fps afstel ringen op zijn site staan dan kan ik ze zelf draaien om hem mooi af te stellen.

Ik zag ook al dat er aan het begin een probleem was met de trickerbox die kapot kon gaan als de bolt niet vergenoeg naar achter werd gehaald en de mags niet goed feedde, ik neem aan dat ondertussen de meeste kinderziektes er wel uit gehaald zijn aan gezien novritsch de meeste dingen wel oplost.
 
Mocht je nog twijfelen over de scope kijk dan eens naar Vortex... Lifetime warranty :) maakt niet uit wat of hoe hij kapot is gegaan... en ook nog eens kraakhelder en behoud perfect z’n ingestelde positie :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Rens Ruigrok
Voor de mensen die nog benieuwd zijn, ik heb de ssg binnen, tijdelijk wou ik even een aliexpress scope er op doen om misschien laten voor een goede te gaan, ik heb een 4-16x 44mm scope gehaald voor 25 euro maar deze is verbazend goed! scope blijft point on zelf na demonteren en weer monteren op de ssg! ik heb momenteen 2 potjes er mee gespeeld bij balls and arrows, ik vind het sniper helemaal geweldig. ik probeer een beetje combinatie te vinden tussen wat sneaky en aanvallende sniper. ondertussen wel gemerkt dat een ssp1 als side arm voor de range super werkt maar wanneer je verdekt opgesteld zit en schiet gelijk iedereen weet waar je zit, dus heb ik een goedkope stti m23 gekocht om te upgraden. out of the box voor 38 euro schiet hij eigenlijk nog best goed. Ik heb nu de demper aangepast en hij is al super stil. wanneer ik zin heb ga ik wat upgrade parts er voor kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123