Persoonlijk kom ik veel in leeuwarden.
Ben woonachtig in de buurt van Bergum en mijn mede spelers (broer en diens vrienden kring) uit drachten.
Leeuwarden is normaal elke 1e dinsdag van de maand en elke 3e dinsdag.
Twee banen, binnen en buiten.
Dezen zijn beiden relatief klein, alhoewel buiten een mooi stukje groter is.
Geen pang regel (Minimum Engagement Distance ook wel MED is dus niet verplicht) maar je mag het wel gebruiken.
De banen zijn doordacht opgezet en de game modes zijn objective based.
Headquarters, domination, search and destroy. Is binnen
Behind enemy lines, domination. Zijn buiten.
Veel is electronisch geregeld. De games zijn snel en binnen is 6 v 6 ideale teamgrootte, buiten kan dit tot 10 v 10 zijn.
Buiten is in de zomer, binnen is slecht weer of winter.
Normaal word er 10 - 20 minuten gespeeld afhangende van hoe de game verloopt, paar minuten stop voor reload en drinken, dan weer gaan.
Met grote getallen / meerdere teams, heb je zo nu en dan twee rondjes achter elkaar met minimaal pauze, en dan daarna een hele ronde (of twee) uitpuffen.
Soms ook nog een fun gamemode aan het einde, bij tijdssgebrek voor een volledige ronde (trouble in terrorist town). Maar hier weet ik niet veel van, want ik ben een zeikerd die niet van fun (game modes) houd.
Veld binnen heeft licht functie voor elk dagdeel en er word vaak donker of schemering gespeeld. Ook dingen zoals onweer(met flits) en overkomende helis worden over de speakers geblast. Her en ook nog puffen mist.
Je ziet op het veld ervaren spelers en nieuwe, iedereen word erbij betrokken en sfeer is eigenlijk altijd subliem.
Nadelen: het is prijzig voor "Maar" 3 uurtje knallen. 25 eu. Dit in tegenstelling tot een dag bij balls and arrows voor minder.
Het is op dinsdag avond. Uit werk er heen en pas laat weg (je mag tuurlijk eerder weg).
Zeer veel welten en pijntjes ook, als dat iets is waar je niet van houdt.
ZAND, er ligt binnen zand. Er word ook paintball verhuur gedaan. Dus je mag je schoenen en andere dingen soms goed afborstelen.
De ervaren spelers zijn iets meer toon bepalend, omdat zij de routes en stragegiën wat meer down hebben, dus het duurt even voordat je echt merkbaar bijdraagt aan een team.
Als milsim je doel is, is dit de andere kant. Het is geen speedqb maar wel een beetje tacqb. Je loopt VEEL op een redelijk tempo.
Je kan prima met alleen pistol en lichte bepakking. Geen comms nodig, schreeuw maar dat harder naar je team als dat je ding is.
Desondanks wat er eerder opgemerkt werd; speeltijd vs prijs, is het er altijd druk, en ook mensen die van ver weg komen ervaren het als een zeer unieke en gave baan. Dus nieuwschierige bezoekers en terugkerende vaste spelers vinden de ''value proposition'' goed genoeg, er word eigenlijk nooit gezegd; te duur voor wat ik krijg.
Lang verhaal geworden. Ben nog steeds beetje hype en aan het nagenieten van gister avond.
Ben vaak ook wat langdradig omdat ik volledige probeer te zijn.
Ik vind het een super tof veld.
Als je nog vragen hebt of fotos wilt zien out, of missch heb ik nog wel wat filmpjes later.
Iig is aankomende dinsdag het daar weer feest, en ik ben er zeker ook bij.