Beginnen?

NEDPuNk

New Member
6 nov 2014
3
0
Trophies
1
Hoi iedereen, ik ben Max en word op 26 November 18 jaar. Sinds een tijdje zit ik er over na te denken om ook te gaan airsoften, nu vroeg ik me alleen af hoe dit gaat met teams etc, Vrienden van mij hebben het namelijk al druk met andere sporten zoals voetbal enzo, dus ik vroeg me af of er nog andere spelers waren of teams in de regio van Utrecht waarmee ik spelen. Het lijkt mij namelijk leuker om als team te spelen en met een beetje een soort vaste groep. Als iemand een team kent of andere mensen met het zelfde 'probleem' hoor ik het graag hier ;)
 
Hi NeEDPuNk! 
Goeie keuze om te beginnen met airsoft! Het is idd leuker om met een bekende groep te spelen. Op die manier leer je elkaar beter kennen en ga je steeds beter spelen als team, tenminste, dat is de bedoeling haha! 
De NABV heeft een teams overzicht en er is een Facebook groep Airsoft Team gezocht. Die laatste kan ik jammer genoeg nu even niet vinden... 
Hier is in ieder geval de eerste: http://www.nabv.nl/airsoft-in-nederland
Even Teams aanvinken en je hebt een mooi overzicht :) 
 
Je kunt gerust in je eentje naar events gaan en daar eerst eens de sfeer en speelstijlen proeven. De meeste airsofters zijn altijd wel in voor een praatje. Door zelf te spelen leer je ook wat je wilt, ga je puur voor een dag balletjes schieten of wil je toch (eventueel veel) meer? Voor elke stijl is er wel een team te vinden.
Zodra je weet wat je wilt zou je op zoek kunnen gaan naar een team. Sommige rekruteren actief, anderen verwachten dat rekruten zelf initiatief nemen. Sommigen hanteren daarnaast ook wellicht nog bepaalde toelatingseisen (al zijn die in de meeste gevallen wel flexibel).
Op het airsoft.nl forum heb je secties voor de verschillende provincies en een team gedeelte (er wordt daar ook regelmatig door teams om leden gevraagd), je zou daar eens kunnen rondlezen.
Laatste tip: als je een team wilt joinen, laat je niet teveel leiden door de regio waarin je woont, airsofters reizen door heel het land (en soms verder als dat) voor hun spelletje, het is dan niet meer als logisch dat ook leden vaak uit het hele land komen.
 
Een uitstekende aanvulling van @Oddball! Bedankt en een heel goed punt wat je daar maakt.