Beginnende airsofter vraagt om advies

caslol12345

New Member
7 jun 2016
2
0
Trophies
1
Beste mede airsofters,

Nu ik net 18 ben geworden en in bezit van een nabv pas kan ik eindelijk beginnen met airsoft, nu heb ik natuurlijk wat vragen, ik ben wel geinteresseerd in de g&g cm16 raider l, iemand ervaring mee? Of heeft iemand een betere optie voor een budget gun van rond de 240-180? Ik zat ook een beetje te kijken op airsoft sites, zoals gunfire.pl en airsoftzone.co.uk en nu zag ik dat sommige sites zeggen dat de replica met 330 fps,schiet en gunfire.p zegt dat ie met 410 fps schiet, dit is een aanzienlijk verschil... Weet iemand hoe dit zit? Weten jullie ook wat de beste site is om te bestellen? Ik wil liever een replica die een wat hogere fps heeft. Bedankt alvast

Het verschil in FPS ligt aan de regelgeving in het land.
Alles wat uit Polen of Amerika komt schiet boven de 360 FPS die hier toegestaan is.
Wellicht dat in Engeland de limiet op 330 ligt.
Bij replica's uit Duitsland moet je weer oppassen dat ze vaak alleen maar single shot kunnen schieten. De FPS daar ligt rond de 200 als ik me niet vergis.
Voor de aanschaf maakt het verschil in FPS niet uit, gunfire kan je replica gratis downgraden en anders zet je er zelf zo een andere veer in.

Hi Caslol,

Bij Gunfire kan je de replica ook laten downgraden, ik dacht zelfs gratis!

@ChaoSState hoi, in nederland moet de replica toch boven de 360 schieten? Weet jij ook of er een maximum is dat een assault replica mag schieten?

Groetjes

@caslol12345
Het is juist het tegenovergestelde. Je mag maximaal 360 FPS schieten met 0.20g bb's. Als je erboven zit mag je je replica niet gebruiken.
Bij elke skirm is er een FPS test voor aanvang waar je replica met .20 bb's wordt gemeten.
Het is veilig om niet precies op de 360 FPS te gaan zitten want door temperatuurverschillen kan de veer uitzetten waardoor je FPS omhoog gaat. Of bij het installeren van nieuwe onderdelen kan de FPS omhoog gaan.
Ik ben mijn replica's op 340 FPS staan en dat werkt prima.

Bedankt voor de informatie jongens. Heeft iemand ook toevallig ervaring met de g&g raider? Of andere tips voor een starter gun.?

Ik heb zelf de specna arms sa-b02, echt een super replica voor 190 euro en helemaal van metaal.
Heb hem nu voor denk 45 euro geupgrade en schiet als een huis..

Heb een g&g, alleen dan de gc16 wat dezelfde is alleen met een metalen upper en lower. De combat machine lijn is een kwalitatief goede replica. Intern zit er een prima barrel in, een goede bucking die zelfs als een upgrade wordt gezien en voor de rest is de gearbox ook van goede kwaliteit. Aan de andere hand heb je ook de specna arms wat wel full metal is en die je voor 25 euro verder kan laten schieten dan menig stock replica.

caslol12345;22826 zei:
@rebelattack mag ik vragen waar je jouw replica
gekocht hebt

Ik heb zelf de G&G GC16 Raider S bij Gunfire gehaald, heb toen de veer laten vervangen voor niks door hun wat heel netjes was gedaan, echter in de tussentijd is er intern in de replica niks meer stock. De games die ik stock heb gespeeld was ik wel heel tevreden met de performance en heb ook als intro een keer de Combat machines gebruikt en die werkte ook heel goed.

Stock betekent: zo als hij direct uit de winkel komt zonder enige upgrades.
Letterlijk komt hij zo uit de stock (voorraad).