Beginnende sniper, vragen mbt equipment.

Eposis

Member
1 sep 2014
6
0
Trophies
1
<font face="Arial, Verdana" size="2">Beste mensen,</font>
Na me erin verdiept te hebben ben ik van plan om te gaan spelen als sniper. Ik ben een beginnend airsofter en heb nog niet zo veel ervaring dus loop ik tegen wat praktische zaken aan. Ik heb een leuke spring bolt sniper gezien (Maruzen Type 96), de nodige reviews gelezen en ben nu aan het sparen en plannen. Er komt toch aardig wat bij kijken, zo'n sniper. Het is immers niet alleen de replica maar ook alles eromheen.
1) Scope.Op mijn replica wil ik graag een scope. Nu heb ik me al een beetje verdiept in de werking van scopes en zat zelf te denken aan een scope met een variable zoom. Zijn er nog valkuilen mbt een scope? Waar ik bijvoorbeeld weinig over kan vinden is de bevestiging van de scope op de replica. Er zit een rail op de replica, past een willekeurige scope daar zomaar op of heb je hier "bijzondere" dingen voor nodig?
2) Side-armEen sniper is leuk echter is het wel zo dat je dan ook gelijk een side-arm replica nodig hebt. In de regels staat immers dat een sniper die boven de 360 FPS uitkomt hij/zij een side arm bij zich dient te hebben voor het gebruik binnen de 20 meter. Aangezien ik een redelijk bedrag ga neertellen voor de replica en accessoires wil ik besparen op de side arm. Het idee is om nu een goedkope side-arm replica aan te schaffen en dan in een later stadium een wat duurdere side-arm aan te schaffen. Is dit een verstandig idee of zeggen jullie dat het beter is om door te sparen en gelijk voor een degelijke side-arm te gaan? Ik sta ook open voor suggesties voor een replica (side-arm) met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Uiteindelijk wil ik een degelijk BBG pistol replica.
Bij voorbaat dank voor de reacties. :)
mvg, Eposis.
 
Welkom Eposis

ff wat adviezen.

1,

je moet voor je scope,scope mounts halen die je vervolgens op je RIS rail monteert.
Let er wel op dat als jouw scope 9x40 is,dat je dan wel scope mounts haal die geschikt zijn voor een 40 mm scope,en dat is bij een 50 mm scope het zelfde verhaal.
Dit i.v.m. de afstand van jouw scope op je sniper.

2,

als sniper zijnde is een side arm een redding.
inderdaad mag je vanaf gemiddeld 15m niet meer snipen.
dan pak je je side arm.
1 tip,neem een AEP.
dat is een airsoft pistool op accu.
dit is wanneer je iemand schiet stil.
een co2 verraad al snel je aanwezigheid.

nog een bijkomend voordeel is dat als je ontdekt bent en je moet vluchten,je je AEP op auto zet om je nog iets te kunnen verdedigen tegen een paar man.
zorg wel voor voldoende magazijnen
zowel AEP als sniper.

oefen lekker het sluipen door Mensen Proberen te laten schrikken.

kijk veel op youtube.

mijn favo sniper is Vavann.
die heeft super mooie filmpjes.

Heel veel succes
 
Dank je wel voor de advies, Arnold. 
1) ScopeKijk, dat van die scope mount was ik nog niet eerder tegengekomen. Inmiddels gevonden wat je bedoelt. Toch wel handig om te weten.
2) Side-armDaar heb je inderdaad een punt mee, een AEP is stiller en wellicht een verstandigere keus.
Ik was inderdaad al van plan om wat extra magazijnen aan te schaffen. Ik weet inmiddels al hoe onhandig het is om met één magazijn te spelen. :D
Vavann was ik al een keer tegengekomen, zijn how-to videos kon ik echter nog niet, dank voor de tip. Zelf vind ik scoutthedoggie ook leuke vids maken.
 
Mijn eerste reactie was ook, neem een AEP.. En dan wel op de reden deze automatisch kan en heerlijk goedkoop is.. TwinFromHell heeft er twee. En die dingen kosten geen bal, en schieten best redelijk.. Een meter of 25 haal je wel. Dus de afstand is voldoende...
Doordat je maar beperkte ruimte in een AEP hebt, hebben AEPs een kleinere cilinder, waardoor je vaak op een lagere FPS uitkomt. Waardoor je dus minder verschiet dan een GBB pistool.
Je moet trouwens niet denken dat AEP schiet als of er een silencer op zit.. Want ook een AEP, maakt nog redelijk wat geluid. Maar enkel minder als de een GBB pistool.


Een groot voordeel van een AEP, is dat de magazijnen niet erg duur zijn      <  €10. Waar een gemiddelde GBB magazijn voor €25 begint.
Enkele voorbeelden van AEP's:
http://www.taiwangun.com/en/cm-123-cm?from=listing&campaign-id=19
http://www.taiwangun.com/en/cm-030-cm?from=listing&campaign-id=14
http://www.taiwangun.com/en/cm-030-tan-cm?from=listing&campaign-id=14


Als ik moest kiezen tussen de Cyma G18 of colt 1911 AEP's dan ging ik voor de G18. Aangezien de Colt 1911 niet de originele maten heeft. En dit dus problemen kan geven met een passend holster vinden.
Magazijnen voor beide types zijn overigens het zelfde:
http://www.taiwangun.com/en/magazine-to-cm-030-glock-18c-cm?from=listing&campaign-id=14
Deze zijn er ook in 100 bb's  variant, maar die zijn helaas overal uitverkocht.
 
Thanks Evil, nu heb ik niks zinnigs meer te melden :(
Wat hij dus zei.
Greetings
 
De prijs valt mij heel erg mee inderdaad.De reviews zijn ook positief over de G18 dus dan ga ik fijn voor de Glock AEP en dan misschien in de toekomst eens kijken voor iets anders. (En de Glock als backup) :)
Nog een vraagje. Ik gebruik nu de BBs welke ik on-site heb gekocht, maar voor de sniper is het toch wel van belang dat ik goede BBs neem. Zijn er nog merken welke jullie aanraden of juist afraden? De mening lopen vrij uit een als ik zo online kijk. Ik weet dat ze iig bio degradable moeten zijn en ook zijn invisible (of zwarte) BBs meestal niet toegestaan.
 
Inderdaad G18 is een prima keuze.


BB`s zijn dan weer een verhaal apart.
Snipers word vaak aangeraden 0.28g of zwaarder te gebruiken
Merken die je moet mijden, alles waar 101 INC opstaat.
Gunfire rockets heb ik zelf geen ervaring mee maar schijnen crappie te zijn.
Aanrader.
Extreme precision
voor meer achtergrond info over bb`s raad ik je zeer aan om eens in het volgende topic te kijken:
http://www.airsoftclubnederland.nl/forums/#/discussion/comment/1575
Greetings
 
Voor en sniper replica heb je al gauw .30gram bb's nodig en en zover ik weet heeft alleen Green Devil die. Zijn overigens erg goed, heb ze zelf ook.
 
Extreme precision en green devils zijn wel de merken.

Heb je nog geen ge-upgrade sniper,m.b.t. tight bore barrel.

dan volstaat HIDD ook wel.