beginner in Airsoft

Aeroxbird

Member
15 jul 2014
11
0
Trophies
1
hallo leden van ACNik ben erg nieuw in het wereldje van Airsoften wou jullie om hulp vragen
ik zoek een goede set voor een beginnermomenteel heb ik zelf al camouflage kleding(broek, jas, schoenen,) maar heb verder nog niksmijn NABV pas is onderweg en was dus dingen aan aaschaffenmaar tot mijn schrik is er zoveeldaarom wou ik vragen of iemand (of meerdere) een goede basis set wisten
zodat ik als Amateur redelijk matteriaal heb om te beginnen 
alvast bedankt voor het lezen en hopelijk krijg ik goede tips  <span class="Apple-tab-span" style="white-space: pre;"> </span>

Kijk op inet waar je smaak voor replica naar uit gaat. Meeste gaan voor m4/m16 omdat er veel voor te krijgen is en meer bekend zijn met onderhoud

zelf heb ik een ICS M4 SIR gezien (ook soort M4) alleen of het voor beginners is weet ik niet

Beste earoxbird,

Wat is je budget zodat we je wat gerichter kunnen helpen. Als je 1000 EUR te besteden hebt kun je al veel leuke dingen halen. Heb je bv. maar 200 euro dan is de keuze al een stuk minder.
Wat voor spullen wil je nog aanschaffen?

nou mijn budget is gemiddeld, voor het Apparaat heb ik niet echt een budget maar voor alle gear zoals helm etc zou wel 400/500 euro ongeveer genoeg zijn lijkt me? voor beginner, heb namelijk alleen broek ,jas en schoenen, verder nog niks, hopelijk heb je zo genoeg info dat je mij verder kan helpen

wat ik nog aan wil schaffen is meer een helm, ops-vest een middel zoals porto+headset maar ook iets van tasjes/backpack voor andere spullen

Beste @Aeroxbird

Ik ben zelf ook een beginneling, mijn eerste skirm was in Daarle als Introducee met een collega en hierbij had ik al het een en ander aangeschaft.

De 'bare essentials' (in mijn ogen) zijn als volgt:
- Broek (Heb je al)
- Jas (Heb je al)
- Goede schoenen, met de nadruk op goede. Met sneakers gaan je enkels naar het gort.
- Veiligheidsbril (BELANGRIJKSTE!!! van alles), zonder goede bril kom je niet eens in het veld.
- Een veldfles voor je vocht inname tijdens een skirm.

Met bovenstaand lijstje kom je eigenlijk al een heel eind. Hierna kun je gaan uitbouwen en extra's toevoegen aan je set. Denk hier bijvoorbeeld aan het volgende:
- Radio + headset en PTT (Push-To-Talk)
- Tactical vest of chest rig
- Helm of Pet
- Knie bescherming
- Elleboog bescherming
- Shemag of sjaal voor bescherming van je hals
- Mond bescherming (mesh mask)
- Pouches voor je vest / chest rig
- Camelbag (waterzak) in plaats van een veldfles.

En dan natuurlijk je replica. Hierin is de keuze eindeloos. Zoals vooraf aangegeven is een M4/M16 model een goed begin aangezien hiervoor heel veel onderdelen beschikbaar zijn.

Met de volgende video krijg je al een goed idee van wat je als beginnende airsofter kunt gebruiken en aanschaffen: https://www.youtube.com/watch?v=qrndNSul1bI&list=UUtg10nHztjreXNenvLLamnA

Je zult pas naar je eerste skirm/event merken wat je wilt verbeteren aan je set. Ik zou ook adviseren om in het begin niet te veel uit te geven tenzij je zeker weet wat je wilt hebben en gaat gebruiken.

Mocht je nog vragen hebben kan je die natuurlijk altijd stellen.

Geen vragen zijn onbeantwoorde vragen, foute vragen zijn er niet.

dankjewel danny voor je goede tipsik zou eens even kijken hoever ik kom, als ik nog vragen heb zou ik ze zeker stellenik heb net zelf voor de reactie het filmpje ook al gevonden :D 
erg bedankt maar andere nuttige tips zijn gewoon welkom

Wat ik zeker aanbeveel is een tact.vest voor je mags. Ik heb nog een oud OD-vest liggen. Moet alleen even een lipje vastgezet worden in de magpouch. Die moet even genaaid worden maar functioneerd gewoon.

Kan op de ipad geen afbeeldingen plaatsen dus je moet even zoeken op blackhawk omega vest. Daar lijkt hij op en is een replica ervan. Wil hem wel m.u.v. Bezorgkosten hem kosteloos opsturen. Hij ligt hier toch maar stof te happen. En heb zelf al 3 vesten liggen.

wat ook erg belangrijk is: batterijen & goede lader als je AEG aanschaft of gas/co2 (maar dat is af te raden voor beginners)

laatst kennins van mij ook begonnen met airsoften en dan zie je dus wat er allemaal bij komt kijken.
een hydratatiezak (camelbag) is wel aan te raden. hier grijpt men sneller naar dan een fles en kan ook meer in. Heb je een vest op body armour kun je deze zelfs laten modificeren odat je hem standaard op je vest/body armour kunt vastmaken zodat het 1 geheel is.

@localcrew dat zou echt tof van je zijn , we kunnen ook eventueel op een station (bij jou in de buurt afspreken als je dichtbij woont ) anders mag je hem ook opsturen 
@D van van kempen, camelbag is toch zo een soort zak op je rug met water? en AEG wou ik waarschijnlijk mee beginnen dat is gewoon electro neem ik aan toch?

@Aeroxbird een camelbag is inderdaad een zak met water op je rug. Meestal is deze zak 1,5 tot 2,5 liter met een slangetje eraan zodat je er zo uit kunt drinken.

Een AEG is inderdaad een electrische AA (Airsoft Apparaat). Hierbij heb je dus batterijen nodig voor gebruik van de replica. Voor meer informatie over baterijen kijk eens op de volgende link:
http://www.airsoftdb.nl/2013/07/20/airsoft-en-accus-batterijen/

De volgende link is ook een goede archief van verschillende artikelen waarbij je veel informatie kunt vinden als beginnende airsofter:
http://www.airsoftdb.nl/category/beginner/

Voor een beginnende airsofter in nederland heb je het volgende artikel:
http://www.airsoftdb.nl/2013/08/13/beginners-guide-airsoft-in-nederland/

Een camelbag voegt wel weer meer euro's toe aan je budget. Een veldfles heb je voor 10/15 euro. 
Voor mijn gevoel (heb geen bag maar veldfles) is er niet veel verschil tussen makkelijker pakken. Bij een camelbag moet je het "tuutje" open maken zodat je kan drinken en het slangetje in je mond stoppen. 
Je moet dan toch je handen vrij maken om dat te doen. Ik pak dan net zo graag mijn veldfles uit mijn houder. Bent misschien wel iets langer bezig dan bij een bag, maar je kan voor anderhalf tientje een fles scoren. 
Camelbag wil ik wel bij een nieuwe loadout voor de looks. Het staat net wat tacticooler ;) 

Ik merkte zoals ik al aangaf dat met veldfles ik vaak hoofdpijn halverwege de dag kreeg door te weinig drinken. nu met camelbag drik ik meer en makkelijker. ik vind het zelf makkelijker/sneller pakken ook alleen voor 3 slokken om iig wat binnen te krijgen.
hier hoe ik mijn camelbag(hydritatiezak) vast heb zitten. geen gedoe met de bandjes meer
15f1x03.jpg

21bqdki.jpg

Wij gebruiken ook een camel back.
Precies zoals Van Kempen aan geeft had ik vaak koppijn aan het eind van de dag door het te weinig drinken toen ik nog geen camel back had.
Nu ik wel een camel back heb eigenlijk niet meer.
wij gebruiken deze:
http://gunfire.pl/product-eng-1152194811-Cover-for-hydration-bladder-with-insert-WOODLAND.html
Complete set. hoef je verder niks bij te komen en dat voor maar 15 euro :)
Ik ben al een keer goed op mijn camel back geraakt en er zit dan ook een zichtbaar plekje op.
Gelukkig is deze niet door er lekt dus ook niet.
Na elke skirm hang ik de binnenzak/ blaas in de schuur te drogen, het tuitje stop ik in het vul gat en schuif deze wat naar binnen zodat de zak een beetje open blijft en beter droogt.
Aan deze camel back zitten boven en onder 2 metalen ringen (4 in totaal) met tie wraps  heb ik deze aan mijn OP-vest vast gezet en nog geen problemen mee gehad.

Greetings

Greetings

ik heb advies van andere fora gelezen om de zak in vriezer te doen. zo voorkom je bacterie vorming (zwart in slangen en je zak)
dit had ik bij 1e. op aanraden met bruistablet geprobeerd maar was het waarschijnlijk telaat voor.dus met nieuwe camo ook nieuwe tas+zak

Spoelen met dethol hahahaha alleen krijg je daar zo'n grafsmaak van hahaha .