Beginner M4/M16 replica

• Onderwerp starter Onderwerp starter Leon
  • Startdatum Startdatum

Leon

Well-Known Member
8 jan 2018
167
51
Trophies
6
Zoals veel beginners zit ik er aan te denken om te starten met een M4/M16 replica. Nu ben ik op wat opties gekomen dankzij video's en verschillende forum topics. Hieronder heb ik wat links geplaatst, deze lijken in mijn ogen best veel op elkaar. Zit hier veel verschil tussen? En welke hiervan zou een goede optie zijn? Alvast bedankt voor de reactie(s)!

https://gunfire.nl/product-dut-1152197990-CM16-Raider-carbine-replica.html

https://gunfire.nl/product-dut-1152207553-CM16-300BOT-Assault-Rifle-Replica.html

https://gunfire.nl/product-dut-1152204626-CM16-MOD0-carbine-replica-black.html

https://gunfire.nl/product-dut-1152200041-Specna-Arms-SA-A04-carbine-replica.html

Die laatste dus? Wat zit daar voor een verschil in; is dat puur materiaal of juist het binnenwerk?

De CM16's zijn van kunststof gemaakt. Waar de Specna Arms volgens mij voornamelijk "metaal" zijn.
Binnenwerk is wel anders. Die CM16's worden op veel plekken aangeraden omdat ze erg degelijke beginner internals hebben voor de prijs.
Volgens mij doet Specna ook goed z'n best.

Hmmm als ze allemaal prima zijn voor een beginner dan wordt de keuze toch lastig, Haha. Misschien moet ik er maar een poll van maken :)

Bij airsoft is het voornamelijk belangrijk dat jij een replica koopt wat je mooi vindt!
Die internals zijn nog wel aan te passen later.

In airsoft worden veel replica's verkocht welke wat tweakwerk kunnen gebruiken.
Aan de ene kant heel raar, aan de andere kant logisch. Want prijs verschil.
You get what you pay for.

Bij airsoft is het voornamelijk belangrijk dat jij een replica koopt wat je mooi vindt!
Die internals zijn nog wel aan te passen later.

In airsoft worden veel replica's verkocht welke wat tweakwerk kunnen gebruiken.
Aan de ene kant heel raar, aan de andere kant logisch. Want prijs verschil.
You get what you pay for.

Bedankt voor je toelichting. Heeft een metalen replica nog veel voordeel ten opzichte van een kunststoffen?

Bedankt voor je toelichting. Heeft een metalen replica nog veel voordeel ten opzichte van een kunststoffen?
Buitenom een geboost ego en een lamme arm na een dag spelen?
Nee.

Persoonlijk heb ik wel een replica van metaal. Krytac.
Vind ik erg mooi, maar hij zou lichter kunnen.

Ben zelf wel erg goed te spreken over Specna.

Maar een beetje sleutel werk is wel aan te raden. Al moet ik zeggen dat de CM16 van een maatje van mij ook zeker niet perfect was out of the box...

Wat ik zelf erg mis bij de CM16 is toch het gewicht... klinkt stom, maar bij m’n Specna voelt het gewoon echter ofzo...

Groet,
Peter

Er is ook een nieuwe versie van de CM16. Deze zou ook erg interessant moeten zijn

Ben zelf wel erg goed te spreken over Specna.

Maar een beetje sleutel werk is wel aan te raden. Al moet ik zeggen dat de CM16 van een maatje van mij ook zeker niet perfect was out of the box...

Wat ik zelf erg mis bij de CM16 is toch het gewicht... klinkt stom, maar bij m’n Specna voelt het gewoon echter ofzo...

Groet,
Peter

Dat kan ik me heel goed voorstellen! Metaal voelt mijn inziens ook toch net wat lekkerder en realistischer inderdaad. Heeft een metalen replica dan ook meer onderhoud nodig, misschien omdat deze wat gevoeliger zijn voor corrosie o.i.d.?

Als secondary zit ik momenteel te denken aan een Elite Force 1911 GBB, deze heb ik her en der ook wel terug zien komen op het forum en ik heb begrepen dat een aantal mensen deze hebben. Aangezien deze volledig van metaal is, lijkt me dit wel een goede optie.

Dat kan ik me heel goed voorstellen! Metaal voelt mijn inziens ook toch net wat lekkerder en realistischer inderdaad. Heeft een metalen replica dan ook meer onderhoud nodig, misschien omdat deze wat gevoeliger zijn voor corrosie o.i.d.?

Als secondary zit ik momenteel te denken aan een Elite Force 1911 GBB, deze heb ik her en der ook wel terug zien komen op het forum en ik heb begrepen dat een aantal mensen deze hebben. Aangezien deze volledig van metaal is, lijkt me dit wel een goede optie.

Tip, geef wat meer geld uit aan je replica en ga daarna eens kijken voor een sidearm. Je wilt niet besparen op je primairy omdat je ook graag een sidearm wilt. Al moet je dat zelf weten natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn

Kwa onderhoud van de externals maak ik hem na elke skirm ff schoon en laat ik hem “drogen”. Als je je replica in je koffer/tas duwt na een skirm en hem er dan in laat tot de volgende loop je het risico dat hij sneller zal gaan roesten.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de kwaliteit van het metaal dat Specna gebruikt absoluut niet het beste is wat er te krijgen is. Voor mij persoonlijk geen enkel probleem, maar als je van plan bent om letterlijk te gooien en te smijten met je replica, dan zal een Specna dat zeker niet het langs vol houden...

Voor m’n side arm heb ik een WE G17 GBB en voor de echt koude dagen een Cyma CM.127 AEP. Beide Glock model. Maar als je voor een assault rol gaat is een side arm zeker niet iets dat je echt nodig hebt, zelf speel ik DMR dus dan moet ik binnen 15meter en binnen switchen. Maar anders zou ik m’n geld eerder steken in upgrades van m’n primary.

Groet,
Peter

Aluminium en roesten wut, een stalen e&l ak die moet je echt onderhouden. Ik stop mijn specna na elke skirm gewoon in de koffer en heb nergens last van.

Denk iets met aangeleerde gewoontes :p

Maar je hebt wel gelijk... aluminium zal niet snel roesten :D

Aluminium en roesten wut, een stalen e&l ak die moet je echt onderhouden. Ik stop mijn specna na elke skirm gewoon in de koffer en heb nergens last van.
Die "roest"laag zorgt toch juist voor een goede beschermlaag tegen verdere corrosie?
Of heb ik vroeger niet goed opgelet op school?

Edit:
Oxide laag... Als het goed is zit er geen ijzer in het aluminium.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties, een hoop nuttige informatie!

@Artilux en @Peter Boudewijn Wat betreft de secondary, daar zal ik me niet te veel op focussen, aangezien een assault rol me wel wat lijkt. Dus bedankt voor deze tip.

@Rick191 bedankt voor de link, ziet er goed uit. Nu maar hopen dat deze op korte termijn naar Europa komt!

[QUOTE="Leon, post: 56915, member: 1459"

@Rick191 bedankt voor de link, ziet er goed uit. Nu maar hopen dat deze op korte termijn naar Europa komt![/QUOTE]

Ook ik ben aan het kijken voor mijn eerste replica en uitgekomen op deze nieuwe cm16 2.0E. Op een aantal sites in Europa is die nu al beschikbaar na een tijd zoeken. Alleen nog niet helaas bij grote websites als gunfire etc. Zie link voor voorbeeld.

https://www.tacticalairsoftshop.co.....asp?uid=68AF454E-EA70-4AD6-8E25-DE1AA546B9E8