Beginner Sniper gameplay

Nick

New Member
23 sep 2014
1
0
Trophies
1
<font face="Arial, Verdana" size="2">Beste allemaal,</font>
Mijn naam is Nick en ik doe nu al zeker een jaar aan airsoft en ik wil nu misschien een sniper toevoegen aan mijn verzameling :p.Nu heb ik alleen een paar vragen als het aankomt op de gameplay van een sniper gedurende een skirm.
Zo lijkt het mij dat je een stuk minder mensen kan afschieten omdat je wat verder van de actie verwijderd bent, en is het niet heel frustrerend om rekening te moeten houden met afstand en wind? Al helemaal omdat 0.20 Gram BB's me nou niet echt stabiel lijken over deze lange afstanden. (of mag er ook gebruik gemaakt worden van 0.25 gram BB's als sniper zijnde ?)
<font size="2">Ook ben ik linkshandig en weet ik dat er maar heel weinig linkshandige of universele snipers zijn maar daar kan ik wel mee leven, zijn er nog wel eventuele tips and tricks van mede linkshandige op dit gebied?</font><font size="2">
</font><font size="2">Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen informeren over het sniperen in airsoft</font><font size="2">
</font><font size="2">alvast bedankt :p</font><font size="2">Gr. Nick </font>
 
Hey Nick,
Weet waar aan je begint, een sniper rifle kost veel bloed, zweet en tranen (en vooral euro's haha)Meestal zullen de sniper rifles rond de 400/500 fps schieten, daardoor zullen de meeste snipers de 0.28/0.30 bb's gebruiken ipv. 0.20/0.25.
0.28/0.30 zijn stabieler in de lucht waardoor de bb's minder onder invloed zullen zijn door de wind waardoor ze dus ze dus verder komen. 
Over linkshandig kan ik niks over zeggen want ben zelf rechtshandig.
 
Je mag gewoon alle gewichten bb's gebruiken dus ook .30g zolang het maar bio is :)
<div>Verder nog een heads up qua kosten van een sniper en alles wat er bij komt kijken. De internals van out of the box sniper AA's zijn matig dus als je verder wil schieten en accuraat wilt zijn verder dan 60m zul je veel moeten vervangen.</div>
Grt Ties
 
Je kan gaan skirmen om zoveel mogelijk kills te maken, of je kan gaan skirmen en kills maken die er toe doen, al dan wel of niet persoonlijke voldoening. Dat je er (misschien) minder zal maken als een sniper lijkt mij een onbelangrijke reden.

Afstand? Het is airsoft. Geen .306 die veel, maar dan ook veel verder, schiet. Het nadeel van snipers en airsoften is inderdaad zoals al aangegeven het tunen. Erg leuk om te doen, maar het gaat je geld kosten wil je echt een zuiver apparaat creëren.

Ik raad aan als sniper om sowieso niet lagere gewicht BB's dan .30 te gebruiken. Maar onthoud, alle FPS metingen worden alsnog op .20 gedaan, dus je sniper zal onder de limieten moeten blijven met .20 gram.

Linkshandig hoeft geen probleem te zijn, zoek een AA die jouw de bolt laat verplaatsen naar de andere kant, scheelt jou weer.

Succes en als je meer vragen hebt hoor ik ze graag!
 
Als sniper binnen airsoft kun je in principe twee kanten op; passief en actief.
De passieve sniper is de sniper zoals de meesten zich dat voorstellen, goed gecamoufleerd op een perfecte positie liggend. Deze sniper gaat functioneerd in eerste instantie als een soort van scout. Hij observeert wat de vijand doet (aantallen, looprichting , uitrusting) en geeft dat door aan het team. Schieten doet deze sniper alleen op bevel van hogerhand, zelfs als deze van te voren een doel heeft gekregen.

De actieve sniper is meer een soort van geupgrade dmr schutter. Deze staat wat achter de linie en zorgt er met gericht vuur voor dat de vijand in zijn activiteiten wordt beperkt. De primaire doelwitten zijn support gunners, medics, leiders en andere snipers. Je uiteindelijke doel is hetzelfde als die van de support gunner; koppen van de vijand laag houden zodat jou team veiliger zijn doelen kan behalen.

Wat het schieten betreft: Veel oefenen en zorg dat je een fatsoenlijke buks hebt. Als je als sniper speelt mag jou team gerust resultaat verwachten. Persoonlijk vindt ik niks frustrender als 'snipers' die hun rol niet snappen of waarbij ik met mijn normale buks zuiverder en verder schiet als hun aanfluiting.
Sniper spelen is meer als enkel een scope op je buks plakken, het wordt algemeen gezien als een van de moeilijkste (en duurste) rollen die er binnen airsoft zijn.