Beginner's AEG

Mattias vd Wal

New Member
14 apr 2019
1
0
Trophies
1
Beste Airsofters,

Ik wil binnenkort beginnen met Airsoft. Nu ben ik veel op youtube gaan kijken wat word aangeraden. Nu ben ik hier op uitgekomen, maar ik wil graag jullie mening..

(1e keus) https://www.taiwangun.com/en/electric/ar15-rifle-at-ar01-rf-arcturus

of
(2e keus) https://gunfire.com/en/products/rra-sa-e14-edge-tm-carbine-replica-half-tan-1152221329.html

Ook vraag ik me af wat voor accu's hierbij horen, aangezien dat nergens vermeld staat. Ik zat zelf te denken aan: https://www.taiwangun.com/en/batteries-li-po/battery-li-po-2200mah-11-1v-20c-ipower vanwege de 2200mah en 11,1v met LI-PO (Al is het me nog steeds niet 100% duidelijk of LI-PO in alle wapens kan)

Hebben jullie opmerkingen, tips of tricks? Ik hoor het graag!

Mvg,
Mattias vd Wal
 
Lipo's kunnen overal in, neem wel in acht dat:

De beperkende factor is ''battery space'' in de replica. De baterij moet fysiek in je replica passen.
Je zou eventueel een peq box kunnen gebruiken, maar dan zit je met hoe de bedrading loopt door de replica, immers je moet de batterij wel aan kunnen sluiten.

Er zijn Lipo's te krijgen in verschillende voltages. 7,4v kun je overal in knikkeren. Hogere voltages (11,1v is populair in die categorie) kun je er ook wel in doen. Er zit een maar aan. Veel mensen zweren bij het hebben van een mosfet in een setup met een 11.1v lipo. Gezegd word dat de trekker contacten sneller slijten bij het gebruik van een 11.1 . Andere mensen zweren dat ze er geen enkel probleem mee hebben.

Wees ook bewust van het soort aansluitingen van je replica, Tamiya, Deans, etc, ten opzichte van je batterij.

Belangrijk: Lipo's hebben een smart charger nodig. Om ze veilig op te kunnen laden.
Eén van de meer populaire chargers is zeer geschikt (een blauwe, weet de naam zo niet uit mn hoofd, als iemand een link heeft zeer gewaardeerd).
Van deze populaire oplader is ook een goedkopere knockoff variant, die ook uitstekend werkt. Volgens mij is dat deze
Dezen hebben een discharge en storage function. Iets wat minder populaire, ''goedkopere'' chargers niet hebben.

Trouwens, Lipo's zijn op hobbyking voor een habbekrats te krijgen. Zou daar even kijken. Zelfs met verzendkosten kan je dat een handje vol EU's besparen ^^
 
Laatst bewerkt:
Als eerste het W-woord gebruiken we liever niet :).

Dan om in te haken 11.1v (7.4v ook) corrodeert je trigger contacts op den duur, middels schoon maken houd je dat langer vol, maar een goedkope en simpele oplossing is een mosfet. Mensen kunnen zeggen dat ze er geen last van hebben, neemt niet weg dat het gewoon gebeurd. Is genoeg over dit fenomeen te vinden gezien het ook in wetenschappelijke/industriele processen voorkomt.

Voor de rest is dit echter niet de voornaamste reden dat ik het af raad om overal maar een 11.1v in te stoppen, want dat is slijtage en falen. Niet elk merk trekt het super als je er zonder iets te doen een 11.1 erin stopt en ik bedoel hier dan de andere interne onderdelen. Ik zou gewoon beginnen met een 7.4v schiet meestal meer dan prima als je nog niks gewend bent.

Qua replica ben ik meer een specna fan zeker gezien de internals die in de edge zitten.
 
ben zelf enorm fan van de Specna replica's maar dat is mede omdat ik het sleutelen ook leuk vind. dat betekend zeker niet dat ze standaard slecht zijn, maar er is wel ruimte voor verbetering (maar dat is eigenlijk bij alle replica's in die prijs categorie....)

zoals aangegeven zal iedere replica wel werken op een 7.4 of 11.1 lipo. maar waar je rekening mee moet houden is hoe meer vermogen je erdoor pomp hoe sneller alles zal slijten en helemaal als de shimming niet helemaal goed is, want "slechte" shimming betekend weer extra bewegingsruimte wat dus bij extra vermogen weer meer slijtage zal betekenen...

overigens heb je een edge model waar volgens mij standaard al een (beperkte) mosfet in zit... dus die winst heb al :)

overigens kan je ook nog een keer ff een skirm met een huur/leen setje spelen en daar gewoon eens rondvragen wie wat heeft en waarom ze bepaalde keuzes gemaakt hebben...

succes met je keuze!

groet,
Peter