Benodigdheden om te starten

michiel80

Well-Known Member
22 jun 2016
240
93
Trophies
13
Zoals ik al eerder aangaf ben ik een beginner op het gebied van airsoft.
Inmiddels heb ik al aardig wat dingen bij elkaar vergaard/ zijn onderweg om aan deze leuke sport te beginnen.
Hieronder een lijstje van hetgeen onderweg naar mij is omdan wel al in huis is. Mijn vraag is of ik hiermee zo'n beetje compleet ben... :smile:

IN HUIS / ONDERWEG:

- NABV-pas
- Cyma M16 replica AEG
- 3 x midcap 1 x hicap tbv aeg
- KJW M1911A1 Sidearm
- 2x co2 mag 2x green gas
- Molle vest met diverse pouches en holster voor sidearm
- Camo broek
- Camo UBACS
- Stevige schoenen
- Veiligheidsbril
- Mesh facemask

NOG OP DE PLANNING:

- helm
- Midland g7/g9 + toebehoren.

Wat mis ik nog aan essentials?
 
Iets om drinken mee te nemen.
Dat kan een hydration carrier zijn of een veldfles etc.
 
Speed loader voor de Midcap's
Hit / fluor vest
Een bak gezelligheid ;)
 
Speedloader vergeten in t lijstje te zetten -> heb ik al.

En een vestje kan ik uit de auto pakken :smile: (goed dat je die noemt!)
 
Thanks. Vest had ik ook niet aan gedacht. Nog effe pouch voor mijn losse crap (bb's, spare accu's en voer) en gaan met die hap
 
spare accus hoef je niet perse op de man te hebben. is alleen maar extra gewicht en dingen die je kwijt kan raken
 
Je hebt er vast al aan gedacht maar aangezien andere dit handige lijstje misschien ook gaan gebruiken:
- batterijen (en backup)
- BB's
- broekriem
- sling

En dan nog (maar is meer Nice To Have):
- reserve kleding (incl. sokken en veters)
- backup bril
- backup replica
- gereedschap

Wat helpt is in gedachte (of alles op de grond neerleggen) je van top tot teen (of andersom) aankleden. Dus begin bij je schoenen, dan je veters, sokken, broek, etc etc.
 
- Inner barrel vervangen
- Nieuwe bucking en nub
- HT motor
- mosfet
- shimmen
- aoe corrigeren
- air seal optimizen

Oh whoops dat kan ook later :p /joke
 
Misschien nog een pet om op te doen ipv je helm. In de zomer is een helm erg erg warm :p
 
Handschoenen.

De een vind ze fijn de ander haat ze. Wat je voorkeur ook is, op je vinger geraakt worden doet pijn... met handschoenen ietsje minder dan zonder handschoenen
 
Handschoenen = heerlijk.
Ik heb al een paar mensen op hun blote handen geraakt zien worden en die maakten allemaal een mooie rondedans onder het uitstoten van termen die ik hier niet ga opnoemen.

Sommigen gebruiken zelfs een toc. Ik zag iemand een keer in z'n edele delen geraakt worden door een sniper op 10m afstand en ook die deed de eerder genoemde rondedans.
Nu is de kans daarop natuurlijk erg klein, maar het kan altijd :p
 
Handschoenen zijn voor mij een must. Gebruik zelf de Kmar handschoenen met lederen patches. Ben vol op de knokkels geraakt van een meter of 2 afstand en geen plekken of wat dan ook en door de stof zijn ze heerlijk om mee te schieten (is ook de bedoeling van die handschoenen)

Fostex / 101inc heeft ook speciale airsofthandschoenen maar die vond ik zelf te dik.
 
Ik draag overigens wel een accu bij me. Het gewicht is het niet, en mocht er iemand of jijzelf uitvallen met een accu, dan ben je sneller weer in the game dan dat je naar de safety moet. Helemaal op een locatie als BH waar de safety een flinke loop afstand is.

Handschoenen heb ik sinds mijn USMC loadout ook. Het is relaxed! Helemaal ook met brandnetels die ik regelmatig vast pakte met tijgeren...