Beste upgrades voor VFC HK416?

Jelle

Well-Known Member
28 feb 2017
217
120
Trophies
15
Laatst kwam ik bij de chrono erachter dat mijn VFC HK416 CQB slechts 284fps met .23 schoot. Dus het leek mij wel leuk om mijn 416 te upgraden! (rond de 350fps met .2)
Op internet las ik dat het vervangen van de hop-up veel verschil kan uitmaken, alleen heb ik geen idee welke hop-up beter of slechter is dan de gene die ik er nu al in heb zitten. Heeft iemand wat aanraders? Het liefts via qtac.nl aangezien ik daar ook al andere spulletjes ga kopen. Alvast bedankt!
 
Bucking en nub vervangen geeft je meer range maar niet fps, ook al is fps niet super belangrijk voor je range iig niet het verschil tussen 310 en 350. Ik zou een flat hop bucking en nub halen, maar ik gok ook op een compressie lek in de gearbox, is de fps constant?
 
Bucking en nub vervangen geeft je meer range maar niet fps, ook al is fps niet super belangrijk voor je range iig niet het verschil tussen 310 en 350. Ik zou een flat hop bucking en nub halen, maar ik gok ook op een compressie lek in de gearbox, is de fps constant?

Of de fps constant is weet ik niet aangezien ik maar een keer heb gechrono'ed . Ik had al gekeken naar een air leak maar zover de hopup en barrel zijn kwam ik geen air leak tegen. Hoe kan ik precies kijken of ik een lek in de gearbox heb?
 
< 300 FPS is niet vreemd bij een VFC replica hoor. (M27 schoot ook 280)
Moet gewoon een andere veer in.

Een andere bucking kan de airseal iets verbeteren. Maar zal niet heel veel verschil maken.
 
< 300 FPS is niet vreemd bij een VFC replica hoor. (M27 schoot ook 280)
Moet gewoon een andere veer in.

Een andere bucking kan de airseal iets verbeteren. Maar zal niet heel veel verschil maken.

Ik dacht er inderdaad ook aan om een M105 (344fps) spring te halen. > https://www.qtac.nl/airsoft-parts/airsoft-springs/aeg-veren/6851-m105-aeg-spring

Alleen vond ik dit nogal een gedoe om alles uit elkaar te halen. Ik had al eerder geprobeerd om de buffer tube weg te halen omdat ik een sling mount wou installeren maar dat lukte me niet, omdat ik zonder te kijken de schroef in de tube weg moet halen.
 
Die moet er sowieso af wil je bij de spring komen, bij mijn VFC moest de hele gearbox eruit voor ik bij de spring kon komen. Met een beetje geluk kan je als de tube eraf is al bij de spring komen. Maar geen idee...
 
Kan je al zeggen zit geen qsc systeem in en de buffertube zit idd de eerste keer heel strak, heb er al eentje uit elkaar gehaald en mijn eigen komt ook deze week dus ik wil die spring swap best een keer voor je doen. Bij de 416 die ik had wat de nieuwste versie was, was de air seal gewoon prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jelle
dus ik wil die spring swap best een keer voor je doen.

Dat kan natuurlijk ook! Moeten we eens naar dezelfde skirm gaan, hebben we ook meteen een chrono. Ik ga sowieso nog naar RSL (outdoor) en B&A, wanneer weet ik niet maar dat zien we dan wel. Hij schiet atm wel gewoon prima alleen een beetje traag.

Ik weet eigenlijk niet welke versie 416 CQB ik heb, ik had hem tweedehands van iemand gekocht. Verkoper had het wel over snelle trigger response en de V2 versie heeft een ingebouwde mosfet. Op de doos staat er ook niks over.
 
Ik ga geen spring vervangen bij een skirm, gezien ik een gearbox moet open halen met allerlei kleine onderdeeltjes. Neem aan dat 2de hands niet zo recentelijk is dat het de nieuwste versie is gezien die nog niet heel lang uit is.
 
Snap dat je niet op een skirm gaat zitten pielemuizen... al geloof ik niet dat bij dit type de hele gearbox open hoeft, hij moet alleen uit de behuizing, dan zit er achterop een quick spring change schroefmechanisme. in ieder geval wel op mijn VFC gearbox. zou echter nog steeds niet op een skirm sleutelen als het niet hoeft.
 
Snap dat je niet op een skirm gaat zitten pielemuizen... al geloof ik niet dat bij dit type de hele gearbox open hoeft, hij moet alleen uit de behuizing, dan zit er achterop een quick spring change schroefmechanisme. in ieder geval wel op mijn VFC gearbox. zou echter nog steeds niet op een skirm sleutelen als het niet hoeft.

Zoals ik al eerder aan gaf dit heeft deze niet, want zowel de oude als de nieuwste versie hebben dit niet.
 
Klopt ik heb inderdaad een VR16, vond dit al genoeg uitdaging :p ik blijf verder nog ff uit de gearbox
 
Ik had VFC een mailtje gestuurd met mijn serie nummer en ze vertelde mij dat ik de 2015 versie met een ingebouwde mosfet heb. Meest recente 416 toch? Op het internet kon ik overgens niks vinden over een 416 met quick spring change.
Maar goed, @Rebelattack waar wou jij het dan wel doen :p?