Bestellen uit het buitenland?

Mika

Well-Known Member
24 dec 2015
209
91
Trophies
11
Hey allemaal,


Ik zit me nog steeds te verdiepen in airsoft. Ik vroeg me dus af of het gewoon zomaar kan om vanuit het buitenland, denk aan websites als taiwangun.com en gunfire.pl, replica's te kopen. Uiteraard moet je eerst je NABV pas in huis hebben voor je in het bezit mag zijn van een replica, maar als je deze eenmaal hebt, kan je dan zomaar zo'n replica bestellen? Hoe zit dat met douane en dergelijke? 
 
De meeste shops zullen vragen om je nabv nummer of een kopie van je pas. Die plakken ze dan vaak op de doos om problemen met de douane te voorkomen.

Op deze manier heb ik zelf al regelmatig in het buitenland besteld en altijd zonder problemen.
 
Wanneer je bestelt bij buitenlandse webwinkels, wordt gevraagd om een foto/scan van je NABV pasje. Deze zullen ze, zoals Peter zei, op de doos plakken, zodat deze eventueel kan worden geopend door de douane. Je zult binnen Europa geen invoeringsrechten te hoeven betalen over bestelde replica's en accessoires :)
 
Even een kleine correctie op rubueno.
Op alle bedrijven binnen de Europese unie (EU) (wat anders dan europa) heb je geen gezeur met invoeringsrechten.
 
Ter voorkoming van fraude zet ik er altijd mijn ordernummer en shop doorheen. Dus over mijn pas. Dat gegevens zichtbaar zijn maar een deel van tekst en pasfoto dat daar de bestel gegevens staan. Zo is de kans op misbruik kleiner
 
In my opnion taiwangun.com pretty fast and have good prices, as the guys mentioned above you have to scan and attach your NABV card rightafter placed your order to nabv@taiwangun.com you don't need to write any thing just put your order number at Subject and attach your NABV card you will get your box within 3 days, they are even faster than many webshop here in the Netherlands i had placed some orders since two weeks and i haven't received them yet perhaps till 5 of January 2016. Regarding to the taxes you don't pay any because Poland entered within the European Union, here you can check from where and how much you have to pay tax and duties if you order anything from out the country. http://www.invoercalculator.nl/ 

Good luck