Bigevents 24 9&10juni

NielsB

Well-Known Member
21 jul 2017
108
134
Trophies
15
Zojuist samen met @Joris ons ingeschreven voor een 24uurs event op het Bunkerhill terrein. wie gaan wij nog meer zien?

Onlangs presenteerden Area 57 Events en ABC Events zich gezamenlijk als Big Events. Big Events staat voor grootse evenementen en met ons eerste Big Event pakken we dan ook meteen flink uit! Op 9 en 10 juni a.s. organiseert Big Events een grandioos 24-uurs airsoft-evenement op de locatie Bunker Hill in Daarle. Big Events presents: 24!

We beginnen op zaterdag 9 juni om 16:00 met de eerste van drie sessies van 8 uur lang, dus tot 00:00. Vanaf 00:00 begint een spectaculaire night skirm die tot de vroege ochtend door zal gaan. 24 wordt vervolgens afgesloten met de laatste 8-urige sessie tot 16:00.

Tijdens 24 op Bunker Hill spelen we single shot en midcaps only. Daarnaast zullen munitie en voedsel moeten worden verdiend met het behalen van mission objectives. Creëer en verdedig je eigen team base camps en volbreng zo de complete 24-uurs missie. Let op: er zijn geen vaste pauzes gepland; je zult dus met je team moeten coördineren wie wanneer rust en eet – de strijd zal intussen gewoon doorgaan!

Bunker Hill in Daarle zal het strijdtoneel zijn voor een groot arsenaal aan zelf te besturen legervoertuigen en props zoals deze alleen op een Big Event worden ingezet. Onderdeel van de missie is ook een echte airdrop! Beschik je over een parachute-brevet en wil je kans maken om vanuit de lucht aan de actie deel te nemen, laat het ons dan weten.

Voor de 24-uurs missie zijn slechts 60 limited full tickets beschikbaar, op de eerste en laatste 8-uur sessies kunnen zich (per sessie) nog eens 40 mensen inschrijven, dus denk je de volle 24 uur aan te kunnen, wees er dan snel bij!

Tickets zijn nu verkrijgbaar via wild-mountain.eu

• Leuk
Waarderingen: Jan en Joris
Nice! Ben erg benieuwd! Ik twijfel zelf nog. Waren hier met een mannetje of 5 hyped over. Maar vonden 99 voor 24 uur wel wat scherp. 2 losse dagen voor 35 is al wat beter te behappen, maar nog steeds wat meer dan een gemiddeld weekend/comsim/milsim event wat wel doorloopt. Heb ik er zeker voor over, als ik weet wat voor speelstijl er is.

Area57 vond ik op The Chambers aardig in de buurt komen van Bunker Hill. De base commanders waren er, maar de missies waren soms nog wat arcade. Op Wild Mountain één keer geweest en dat was but. De harde wind hielp niet mee, de fairplay ook niet, maar er werden ook vreemde keuzes gemaakt voor wat betreft spawn plekken e.d. en de commanders waren verdwenen.

Ik hoop dat 9 en 10 juni een comsim event is, maar als ik lees dat je je "eten en BB's moet verdienen" lijkt het meer richting de arcade te gaan. BB's op rantsoen ben ik helemaal voor! Maar ik zou dat op een andere manier aanvullen dan "vrijspelen".

@HiMyNameIsJoey en ik zitten er aan te denken om de eerste 8 uur mee te doen. We zijn nog niet echt klaar voor de hele 24 uur skirmen, maar de overgang van dag-schemer-nacht lijkt ons leuk om mee te maken in een skirm.

Zat er aan te denken om de eerste of laatste 8 uur te doen. Maar moet eerst nog midcaps scoren.

Dit evenement is helaas geannuleerd.. Kreeg onderstaande mail van de orga

Beste airsofter,

Tot onze grote teleurstelling moeten we je mededelen dat we vandaag hebben besloten dat we ons 24-uursevenement 'Big Events presents: 24' gaan annuleren. Airsoft Nederland is blijkbaar nog niet klaar voor dit soort events. Doordat er zich veel minder mensen hebben ingeschreven dan we hadden gehoopt kunnen we de investering die het event met zich mee zou brengen (12 in te zetten voertuigen, parachute droppings, de personele kosten, enzovoorts) niet dekken. Belangrijker nog: de gehele '24'-missie is geschreven rond een veel groter aantal deelnemers namelijk met 50 personen per team waarvan er dan 30 per team de volle 24 uurs zou draaien, daarbij werden deze troepen dan aangevuld met 20 personen per team om zo 16 uur met 100 personen te spelen. Ieder team zou in 3 teams verdeeld worden zodat je altijd de juiste verdelingen en mooie acties kon uitvoeren op het speelveld. Ook was er nog een extra team van 10 echte soldaten die de rol zouden hebben van een Nederlands elite team die alle kernkoppen moesten bewaken. Alles staat werkelijk klaar, 24 missies, 5 doorlopende missies, voertuigen, tenten, veldkeukens, raketten, alle props die nodig waren om het echte koude oorlog gevoel te creëren en ga zo door. Wanneer we het event nu zouden laten doorgaan kunnen we met 26 "24" uurs spelers en 8 dagdeel spelers niet de ervaring overbrengen die we jou als deelnemer graag wilden brengen met 24. Het concept komt met dit aantal deelnemers simpelweg niet tot zijn recht.

Omdat we altijd staan voor kwaliteit, hebben we er dan ook niet voor gekozen het event alsnog door te laten gaan in aangepaste vorm – het '24'-concept zoals wij dat voor ogen hebben verdient een verpletterende uitvoering en die kunnen we in deze situatie niet garanderen.

We begrijpen dat je hierover ongetwijfeld teleurgesteld bent, net als wij dat zijn. Daarbij kunnen we enkel proberen te analyseren wat hetgeen is dat voor het achterblijven van de inschrijvingen heeft gezorgd; het lijkt een combinatie te zijn van de ticketprijs en de gekozen lokatie, die al meteen op veel weerstand stuitte.

Wij nemen uitdrukkelijk geen afstand van ons '24' concept en zullen '24' op een later tijdstip zeker nog ten uitvoer brengen, nadat we intern beraad hebben over hoe we deze teleurstelling in een toekomstige planning van '24' kunnen voorkomen.

Om je te compenseren voor deze teleurstelling bieden we je graag een keuze aan:

Ofwel storten we je z.s.m. het bedrag terug dat je hebt betaald voor je ticket of we zetten het om in tickets voor meerdere skirms op Wild Mountain. Heb je een dagdeelticket voor 8 uur besteld, dan bieden we je daarvoor twee tickets Wild Mountain twv € 55,- deelnemers die een vol 24-uursticket hebben gekocht, ontvangen 6 Wild Mountain tickets twv € 165,- . Je kunt deze tegoedtickets voor jezelf gebruiken of samen met je team en deze zijn ten alle tijden geldig. We hopen dat dit een pleister op de wond is die we liefst in het veld hadden willen

aanbrengen en we horen graag naar welke van de twee opties je voorkeur uitgaat zodat we dit snel kunnen afhandelen. Tot slot wil ik je graag namens Big Events bedanken voor je belangstelling en vertrouwen in '24' en nogmaals mijn persoonlijke spijt uitdrukken voor het feit dat we tot dit besluit hebben moeten komen.

Voor de spelers die toch een beetje een weekend skirm /gevoel willen hebben stellen wij volgend weekend Wild Mountain open en organiseren we daar nog 2 mooie skirm dagen en bij genoeg animo een vette night skirm. Mensen kunnen ook daar overnachten en er zijn ook BBQ’s aanwezig voor mensen die er s’avonds eventueel willen BBQen

Jammer. Ze geven drie redenen: Nederland is er niet klaar voor, niet goede locatie, tickets te duur. Maar hebben ze ook aan slechte advertentie gedacht? Ik wist er alleen vanaf via via. Er was niet echt hype of iets dergelijks.

Ze zouden ook early bird tickets aan kunnen bieden. Dan heb je alvast deelnemers, en die maken dan weet anderen enthousiast

Erg jammer inderdaad. Keek er al drie maanden naar uit. Vooral erg spijtig dat ze 'n week van tevoren pas cancellen. Ik snap dat je dat niet twee maanden van tevoren gaat doen, maar ben dan transparant naar je deelnemers dat ze erover zitten de twijfelen. Nu heb ik al drie maanden een vrij weekend gepland en moet ik opzoek naar een orga die nog een plekje ergens heeft..

Jammer dat het gecanceled is, maar ik snap Bert ook wel. Op facebook werd het event alleen maar afgezeikt. Mensen die klagen over 100 euro voor 24 uur? Serieus? op een standaard dagje betaal je 25 voor 6 inclusief pauzes. dus 100 voor 24 is gewoon een normale prijs en je speelt dan ook nog eens doorlopend. maja, whiners gonna whine I guess.