Block 2 M4A1 RISII (14.5 Inch)

Voormalig-Forumlid-161220

Well-Known Member
Trophies
21
Een tijdje geleden heb ik 2de hands een custom specna arms overgenomen met het idee deze zelf eerst intern te upgraden en dan er mee te gaan spelen. Uiteindelijk na een tijdje er tegen aan te hebben gekeken beviel de look me niet en was het idee hem te tunen en daarna maar weer door te verkopen. Fast forward 2 maanden later en ik had nog geen geïnteresseerden, dus besloot ik om er toch maar zelf wat mee te doen. Dit werd uiteindelijk het maken van de langere rail versie van de Block 2 upper receivers uit het SOPMOD programma.

De eerste stap was het omtoveren vangroene receiver terug naar zijn oorspronkelijke kleur:
02wPZYvl.jpg

En met wat beits kwam dit eruit:
LkMalABl.jpg


Niet helemaal perfect en er zitten her en der nog wat plekjes, maar het is een verbetering in mijn opzicht. Wel fijn dat natuurlijk de laser etchings (safe, semi en auto) zijn blijven zitten.

Nu de receiver klaar was, had ik natuurlijk nieuwe externals nodig om de replica om te bouwen naar de specifieke upper uit het SOPMOD programma. Ik heb hiervoor veel gebruik gemaakt van het SOPMOD topic van AAC op airsoftelite. (Kijk zeker een keer door zijn builds, gezien hij zelf ook achter de draaibank gaat zitten voor correcte parts). Op basis van dit topic heb ik de volgende parts gekozen:
- Nuprol BOCCA Series 2 12 inch rail, deze is qua prijs goed te doen (in de UK), is correct qua bouw en de kleur komt het dichtst overeen met de Madbull licensed DD rails.
- PTS EPG-C Grip, voor de echte wordt er een Magpul MIAD gebruikt welke een mooie tail heeft, die is er ook van PTS (Magpul) (de EPG) maar ik vind deze toch net wat fijner.
- Magpul CTR Stock (repro), wil hiervoor in de plaats nog een VLTOR (Repro) installeren, zodat ik niet op beide SOPMOD builds een CTR heb.
- Big dragon, 10.5 & 14.5 Inch two part outer barrel, pretty much een outer barrel die past, de correcte lengte is en niet te duur, fijne is dat ik er een 10.5 inch van kan maken en daarmee een Mk18 als ik dat zou willen.
- SHS Low Profile Gas block
- 5KU 218mm gas tube
- Barrel shims, voor de correcte mounting van de rail en het strak vast zetten van de outer barrel.
- KAC M4 QD flash hider
dnM2r5gm.jpg
t7iagHUm.jpg


Al deze parts resulteren uiteindelijk in de volgende look:
yPQAf6k.jpg

https://imgur.com/a/1QRcw

Nu hij extern er helemaal uitziet zoals ik wil ga ik hem intern ook nog onder handen nemen, ik ga er 13:1 gears in plaatsen met een 28 TPA motor. Dit zou moeten resulteren in een super snelle trigger response, maar met een nog sociale rate of fire van rond de 25 RPS op een 11.1V. Voor de rest zal ik de air seal optimaliseren, een mosfet plaatsen voor de 11.1V en het tunen en dan zal hij helemaal klaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er toch al veel belovend uit. Toen de recievers nog groen waren zag je toen de etchings helemaal niet? Op de foto zie je ze natuurlijk niet. Ik ben in de toekomst ook van plan mijn replica van een andere kleur te voorzien echter hoe meer ik het bekijk hoe mooier ik de ics cxp angel vind. En zou het best jammer vinden als die verdwijnt.
 
Ziet er toch al veel belovend uit. Toen de recievers nog groen waren zag je toen de etchings helemaal niet? Op de foto zie je ze natuurlijk niet. Ik ben in de toekomst ook van plan mijn replica van een andere kleur te voorzien echter hoe meer ik het bekijk hoe mooier ik de ics cxp angel vind. En zou het best jammer vinden als die verdwijnt.

Zo te zien was daar inderdaad overheen gespoten. Er zijn manieren om dit te voorkomen alleen heb ik daar zelf geen ervaring mee. Ik heb gehoord dat je met een wax krijtje eroverheen kan wrijven en dan spuiten. Dan zal de verf niet aan de wax hechten en kan je dat er dan vanaf poetsen wanneer de rest droog is. Wellicht zijn er andere mensen die hier meer van weten!
 
Zo te zien was daar inderdaad overheen gespoten. Er zijn manieren om dit te voorkomen alleen heb ik daar zelf geen ervaring mee. Ik heb gehoord dat je met een wax krijtje eroverheen kan wrijven en dan spuiten. Dan zal de verf niet aan de wax hechten en kan je dat er dan vanaf poetsen wanneer de rest droog is. Wellicht zijn er andere mensen die hier meer van weten!

Precies dat
 
Je hebt dingen zoals liquid masks vanuit het hobbyen dat je eroverheen schildert wat een beschermlaagje vormt die je na het schilderen eraf trekt of je kan het gewoon afplakken met wat schilderstape, maar het breekt natuurlijk wel een mooie camolaag op :).
 
Terug
Bovenaan