Blow back of geen blow back.

Het is maar net wat je leuk vindt. Blowback kan zorgen voor een realistischer gevoel met een terugschietende slede, non blowback kan een boel gas schelen.

Zelf vind ik het geklak veels te leuk om een NBB te kopen.

Let echter wel op bij diverse temperaturen. GBB functioneert niet altijd even goed bij lage temperaturen.

Betreft het een side arm of je main replica? Zelf zou ik geen gbb nemen als main replica omdat het swinters niet tot nauwelijks functioneert. Side arm kan prima. Je hebt tegenwoordig ook greengas wat swinters ook werkt. Het is wel duurder dan een eag natuurlijk, Mags en greengas zijn natuurlijk wat duurder

Tegenwoordig heb je ook Electric blowback. Mijn Bolt had het en mijn APS had het.

Bij de Bolt werkte het prima, zeker die geupdate versie(vanaf de sopmod), bij de APS heb ik het uit voorzorg gedemonteerd omdat het mee getrokken werd aan de veer. Dat wilde ik niet omdat er dan meer spanning op de gearbox staat, zeker met mijn verhoogde ROF.

ik heb al sinds 2009/2010 een AEG met EBB. De "Army L85A1" is leuk maar wel nog een van de beginnende omdat deze nog niet zo realistisch is als de huidige. Nadeel is van GBB/EBB bij assault replica's is dat je niet altijd iemand "HIT" hoort roepen. paarom schiet ik altijd in korte salvo's zodat ergens mogelijk tussen door de ander hit kan roepen dan wel zijn/haar hesje kan pakken.
nadeel van gas algemeen is dat het met kou slecht werkt. zo heb ik met temp van -1/+3 graden met propaan gespeeld maar deze kreeg ook last van de kou.

Toothpick;20056 zei:
... Daarom schiet ik altijd in korte salvo's zodat ergens mogelijk tussen door de ander hit kan roepen dan wel zijn/haar hesje kan pakken. ..

Dat doe ik sowieso ook altijd.