Bolt B4 Sopmod - Fire selector problem

diederik.mulder

New Member
27 jun 2014
2
0
Trophies
1
Hallo forumleden van ACN,
In de hoop dat iemand mij verder kan helpen wil ik onderstaand probleem voorleggen.
Mijn Bolt B4 Sopmod heeft een probleem met de fire selector. De safe werkt. Single werkt ook prima. Echter als ik de switch op full auto zet schiet hij alleen singleshot. 
Ik heb het hele gebeuren open gehad en gekeken of ik een defect kan vinden. Alle onderdelen zien er goed uit en lijken ook goed te bewegen. Na het in elkaar zetten merk ik dat als ik hem op full auto zet het eerste schot single is en wanneer ik de trekker nogmaals overhaal schiet mijn AEG full auto. Ik merkte vervolgens dat in deze fire mode mijn trigger blijft hangen. Wederom werkt single en safe prima.
Heeft iemand hier ervaring mee en tips?
Groeten,
Diederik Mulder
 
Als je weet hoe je moet sleutelen kan je dit snel identificeren. 

Haal je gearbox eruit, schroef enkel je pistolgrip erop met motor en kijk wat er gebeurd als je de selectorplate of single shot laat staan en wat er gebeurd als je hem op full-auto zet. 

Haal je gearbox open en kijk of je cut-off lever niet stuk is. misschien maakt je trigger geen goed contact meer.
 
Hi Tim,
Had er nog niet aan gedacht om de grip rechtstreeks op de gearbox te monteren. Vroeg me al af hoe je kan zien wat er gebeurd als de gearbox nog in de lower receiver zit. Ik ga het vanavond meteen even proberen en laat wat weten.
Thnx!
Groeten,
Diederik
 
Waarschijnlijk is je Metalen selectorplate verbogen... Deze kan je zelf redelijk makkelijk weer terugbuigen in zijn oude vorm. Om een of andere reden willen ze nog wel eens "stretched" geraken en dan werkt de full auto meestal niet meer...
 
Bovenstaande tips waren beide erg bruikbaar. Bedankt daarvoor.
Met de motor rechtstreeks op de gearbox zonder receiver zoals Tim aangaf kon ik beter kijken wat er gebeurd. Nav de tip van Bjorn heb ik de selector plate nagekeken. Als ik deze met de hand heen en weer beweeg en vuur werken single shot en full auto prima. In de gearbox alles in orde dus, 
De selector plate ging niet echt soepeltjes en zag inderdaad dat deze licht verbogen was. Ik heb dit geprobeerd recht te krijgen maar full auto werkt nog niet. Wegens tijdgebrek heb ik het even moeten laten liggen. Volgende week ga ik even verder kijken en laat nog meer weten. Valt me net ook in dat misschien de cut-off lever te strak is vast geschroefd waardoor deze mogelijk niet goed mee komt.
Jullie horen nog even.
Groeten,
Diederik
 
Ik heb even wat nagrvraagd bij iemand die ook een sopmod heeft, weet nog niet zeker of het dezelfde is maar die had dit probleem ook... een paar skirms later waren alle tanden in zijn gearbox omgetovert naar ijzer vijlsel.


Ik ben het nog aan het navragen bij hem, maar dit is het eerste waar ik aan dacht dat ik dit las.