Bolt Catch release Specna Arms A03

27 aug 2018
15
0
Trophies
2
Hallo,

Vandaag probeerde ik mijn Specna Arms A03 uit elkaar te halen om de veer te vervangen. Alles ging precies volgens de guides op het web, tot ik bij de bolt catch aankwam. Het pinnetje dat je eruit moet halen zit muurvast. Zelfs dmv het slaan op een inbus kreeg ik deze er niet uit. Toen heb ik, deels uit ongeduld, het schroefje dat op het metalen haakje zit, losgedraaid, in de hoop dan wel de gearbox los te kunnen krijgen. Het metalen haakje heb ik er nu dus uitgehaald, maar de gearbox komt alsnog niet los (door de bolt catch). Nu is er nog een probleem bijgekomen; ik krijg het haakje er niet terug in.

HELP!

Ringetje dat aan de gearbox zit voor de mag release blokkeert het, het metalen haakje hoef je nu niet terug te zetten, wel moet je alsnog de bolt release los krijgen. Let goed op dat je de goede kant op slaat want hij hoort er aan een kan uit te gaan, wat te zien is aan de strepen aan een kant (weet de correcte naamgeving zo even niet). Aan de kant waar die niet mooi vlak is hoort hij eruit te komen en voor de rest een pin puncher en een klein hamertje.

Dat ringetje had ik al gezien. Die blokkeert hem inderdaad maar kan niet los. Ik heb begrepen dat het pinnetje met de richting van de loop mee eruit moet gaan. Dat zou ook kloppen in mijn geval, want aan de linker kant zitten inderdaad die strepen. Ik heb dus al geprobeerd om met een inbussleutel en een schroevendraaier hem los te kloppen (met redelijk wat kracht), maar er komt gewoon op geen enkele manier beweging in.