bril of goggles

yannick-hurks

Well-Known Member
21 dec 2014
307
29
Trophies
6
Ik zou graag willen weten wat handiger is als beginnend airsofter

Is het makkelijker om goggles te gebruiken of n bril ?

Mocht je eventueel als sniper gaan dan lijkt het me fijn als je dicht bij je scope kan komen en ik weet niet of dit kan met goggles

En wat voor bril raden jullie dan aan
we hebben hier namelijk browning shooting glasses liggen maar weet niet of ze de ece keuring hebben

Gr

Ik denk dat je als sniper, prima met een bril af kan. Goggles zijn vaak weer duurder, maar bedekken wel meer van je gezicht. Daarom heb ik dan ook goggles aangezien ik meer rond ren, en nog wel eens van dicht bij in het gezicht geraakt wordt. Dan heb ik iets minder kans op dikke plekken ;)

Ikzelf heb eenbalistische bril op sterkte , de dikke plekken neem ik voor lief.
Persoonlijk vind ik een bril fijner omdat ik dan niet zo'n gevaarte op mijn gezicht heb zitten maar dat is puur persoonlijke voorkeur

de dikke plekken neem ik voor lief. Persoonlijk vind ik een bril fijner omdat ik dan niet zo'n gevaarte op mijn gezicht heb zitten maar dat is puur persoonlijke voorkeur

+1

ik heb een paar brillen,een goggle een Bolle (gewonnen via facebook-actie ),prima bril,beslaat nog soms,en een bril merk weet ik niet waarby je het glas/plastic omhoog kan doen,met verschillende kleuren glas,hier ben ik zeer te vreden over,een tek-dingetje

en dan nog een sneeuwbril,die ga ik nog uitproberen,we hebben er al een paar bb's op afgschoten,het voordeel ik kan myn bril eronder dragen,maar wil hem nog testen,is het glas sterk genoeg,en beslaat hy

Maar raad je wel aan om altijd een gegecertificeerde bril te kopen en niet zelf te testen. Volgens mij is het verplicht door de NABV maar nog belangrijker, het zijn wel je ogen en die paar euros die je dan zogenaamd bespaard weegt in mijn ogen (pun intended) niet op tegen het risico.

In de NABV regels staat inderdaad dat je een gecertificeerde bril/goggles dient te dragen.

Hierdoor zijn ook alle goggles en brillen met mesh meteen niet toegestaan omdat die simpelweg niet

de certificering kunnen verkrijgen.

Ik speel vaak de rol van sniper in mijn airsofttijd:) mijn mening is dat een bril veel prettiger is gewoon in het algemeen. Ik ben iemand die het snel warm heeft en in de winter speel ik weinig tot niet. Goggles sluiten al snel je luchtcirculatie af omdat deze direct contact hebben met je gezicht.. Een bril daarintegen heeft veel meer ventilatie en zal minder snel beslaan ook al heb je een goedkoop modelletje. Ik heb beiden gebruikt en heb er spijt van dat is goggles heb gekocht omdat ik er simpelweg niks door zie omdat ze altijd beslaan zelfs met spay er op.

Dan nog een punt... Je hele gezicht bedekken is leuk als je veel contact hebt wat van dichtbij komt.. Als je een sniper bent heb je , als je het goed doet^^, alleen maar veraf contact met een tegenstander. De kans dat je dus van echt dichtbij word beschoten is gewoon een stuk kleiner. Persoonlijk gebruik ik een pet.. Gewoon een bril en een sjaal met luchtdoorlatende gaten voor situaties waar ik op korte afstand iemand tegen zou kunnen komen.. Ik wil wel mn tanden heel laten:)