camo kleuren

Pinguin

Member
23 feb 2016
10
1
Trophies
2
Goededag,

Ik heb een vraag: Welke camo kleuren raden jullie aan om in Nederland mee te spelen.

Wat we zien op filmpjes en fora is dat het gros woodland camo's neemt of uit gewoonte of omdat de meeste dat al hebben en natuurlijk vanwege het feit dat veel airsoft gebieden in een bosrijke omgeving afspelen.

Echter zijn deze skirm locaties vaak voorzien van gebouwen en open locaties, vandaar dat woodlands vaak toch teveel opvallen. Wij nijgen ook heel erg naar een grey NFP camo. Hiermee val je weg in de woodlands ook als je langs de rand van een bos loopt en ook als je tussen of in gebouwen loopt.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Groet, Sven

Iedereen koopt wat hij leuk vindt eigenlijk en je ziet de meest bijzondere creaties op het speelveld.
Ik zelf ben meer van een originele build en ben op het moment gewoon KL georiënteerd. Verder wil ik nog wat andere camo sets verzamelen, gewoon omdat het leuk is.
Maar met de meeste camo sets zit je wel goed, tenzij je in het wit gaat =P

Die grijze NFP lijkt me een goede. Vegato is ook een goede.

Bedenk wel dat je nooit 1 camo kan fixen die overal voor werkt. Iets dat in het open veld heel goed werkt zal in het bos vaak te licht zijn. Wat dat betreft kan je het beste switchen per locatie.

Zij een team genoot net ook. Waarschijnlijk gaan we voor 2 sets. Grey NFP en Dutch DPM zo hebben we een mooie combi tussen stedelijk/open terrein en bosgebied :)

Thanks voor het meedenken :)

Dat NFP ziet er goed uit zeg! Lijkt een beetje op digital en flecktarn door elkaar.
Kan je dat ook op originele KL spullen kopen, of is het nog geen eens in gebruik?

In NL is het NOG niet te koop. Wij kunnen wel aan shirts komen via defensie maar niet aan de rest.

We hebben al contact gehad met www.militaire-uitrusting.nl en die gaan het waarschijnlijk aanbieden over een maand of 2/3 dus dat houden we even in de gaten. Verder zien wel wel wat dingen in Kroatie en Italie wat er op lijkt, maar het is het net niet.

grey NFP camo kan best nog wel eens goed werken. Ziet er wel leuk uit.

NFP is nog een tijdje niet in de verkoop waarschijnlijk, maar het oogt wel als een erg goede camo.

Voor woodland camo's vind ik zelf het Deense M84, Russiche Spectre, Russische EMR (Digital Flora), en het Tsjechische VZ95 erg mooi en goed werken. En vrijwel alle camo's vallen op in stedelijk gebied. Een camo is ook niet ontworpen voor stedelijk gebied. En nu zijn in airsoft ook de afstanden niet erg groot dat je elkaar beschiet, dus valt er in het bos al niet heel veel te camoufleren laat staan in stedelijk gebied.

Als je echt in het bos erg goed wil camoufleren vind ik toch zelf de beste optie 3D camouflage, dus denk aan ghillie-capes en leaf-suits. Voor de ghillie suits zou ik niet bij de eerste dump of airsoftwinkel een halen. Deze zijn vaak veel te groot en camoufleren slecht. http://www.sc-ghillie.pl/ Maakt erg goede ghillie suits/capes en nog veel meer ghillie gerelateerde items. Voor de leaf-suits is Jack Pyke een erg goede optie.

Hier een foto van een ghillie-cape gemaakt door sc-ghillie (foto is van een team-mate van mij)

12747280_1735945733290609_5229767696153930928_o.jpg

Inderdaad al naar gekeken. Maar dat is iets voor de langere termijn. Eerst maar de basics en het spelletje leren :)