Camouflages

Venlonaer

Active Member
27 jun 2014
42
9
Trophies
3
Ja hier is nog eigenlijk geen thread over. Welke camo's gebruiken jullie op de velden en welke wil je nog eens gaan gebruiken? Welke zijn nuttig en welke juist niet.
Ikzelf zit nog te twijfelen tussen a-tacs fg en kryptek mandrake. Alleen heb ik bij de mandrake zo mijn twijfels of deze nut heeft in de skirmvelden hier.  

Ik gebruik zelf Multicam en US Woodland.
Multicam is wat fletser wat relatief goed werkt in het bos wanneer de zon schijnt. Uiteindelijk is het een "jack of all trades, but master of nothing". Daarnaast vond ik het de mooiste camo dat er is.
US Woodland werkt uitstekend in Nederland, net als DPM. Zoals de naam al zegt is het uitstekend geschikt om te gebruiken in het bos. Uiteindelijk zal ik weer overstappen naar US Woodland (Multicam is op dit moment mijn 'hoofd'-cammo') omdat het net wat effectiever is dan Multicam en ook een heel stuk goedkoper. Mede doordat ik alleen genuine multicam wil.
Daarnaast heeft Jeroen ATACS-FG en ik vond dat ik het bos ook zeer goed werken.
Uiteindelijk denk ik dat het niet heel veel uit maakt omdat in veel gevallen je op schietafstand toch zichtbaar bent en alle andere accessoires breken je 'beeld' op waardoor je weer zichtbaard wordt. Zo draag ik een OD vest en op Multicam (en ook Woodland) steekt dat af. Met als gevolg dat je weer eerder zichtbaar bent.Echte felle kleuren en zwart of wit werken natuurlijk helemaal niet (Outdoor).

<font face="Arial, Verdana" size="2" style="font-family: Arial, Verdana; font-size: 10pt; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; line-height: normal;">Binnekort komt m'n Partizan Summer suit binnen.</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">http://camouflage.wikia.com/wiki/Partizan</font>
<font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.kamouflage.net/camouflage/00217.php
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Ga voor zoiets:</font>
16276_559533257447293_1694255130_n.jpg

Ben van DPM naar Multicam gegaan waar nu een tan vest op komt. Ben benieuwd of tan ook afsteekt op multicam. Verder vind ik multicam mooier. (ook wel multiglam genoemd :D )

@Bart Rustig maar hoor bartje, ik wil gerust een skirm doen dpm en tan vest xD vinden
jullie mooi toch :D

ik had eerst NL Woodland(DMP) gekregen van mijn ex baas.
Ben sinds kort overgegaan naar MTP omdat dit bij mijn AA's past

A-tacs LE voor duistere omgevingen en everglade (variant op a-tacs FG van claw gear wat net iets feller Is) voor dag in bosrijke omgeving. Werkt goed.

Ik moet alleen LE nog veld testen, maar het Is zogezegd meer een gimmick omdat law enforcement er vervaarlijk uit moet zien en hoeft geen echte camo functie te hebben.
Natuurlijk heeft het wel gewoon de vorm brekende eigenschappen wat bij a-tacs hoort.

US-woodland en Tigerstripe had ik al liggen nu laatste jaren over op multicam.

@Lockheed: Tan vest gaat prima op een Multicam ;-) zelf WAS Ricas op multicam en gaat prima. Ricas gebruik ik alleen als ik veel mags mee moet nemen. Voornamelijk speel ik met mijn Lbt 6094A in Multicam. Puur omdat hij lekker compact is. Heb ook nog een WAS 901 chesteig liggen voor fun :-)

Ikzelf heb een hele variatie aan kledij dat ik combineer. Camo patronen daarbij zijn:
- MARPAT- Vegetato Italiano- Kryptek Highlander- US Woodland.
Soms een deel ervan in combinatie met simpel Tan of OD.
Werkt allemaal meer dan prima en zit zelf te kijken om nog een setje Kryptek Mandrake aan te schaffen.

Ik loop rond in ACU. Qua camouflage niet het beste maar zoals Jan al aangaf zijn de afstanden vaak dusdanig dat het niet meteen doorslaggevend is. Van anderen hoor ik dit ook

Persoonlijk vind ik het gewoon een mooie samenstelling en mijn plan is om zo veel mogelijk als standaard US Infantry te gaan rondlopen.

Misschien dat ik ooit nog wel wat anders er bij aanschaf en me gezicht schmink zodat ik een metertje dichterbij kan sluipen ;)

@Hogader waar heb jij die Kryptek Highlander camo vandaan?

Eind augustus besteld bij een shop in Denemarken. (Toen was het dus nog nergens fatsoenlijk te krijgen in de EU of daarbuiten).
Is van VertX en komt van RPT224.dk, Destijds besteld via persoonlijk mailcontact, aangezien zijn shop op dat moment iig nog geen internationale bestellingen aankon.