Checklist skirms voor beginners?

StevenH

Active Member
21 mrt 2018
36
15
Trophies
3
Heb het forum afgespeurd en kon wel aardig wat threads vinden over wat handig is om bij je te hebben voor je 1ste skirmish.

Ik heh huidig:
-Beschermende kleding (mond/gezicht/ogen en helm)
-Goede schoenen
-Camouflagekleding
-Chest rig
-G36 replica +extra magazijnen en bb's

Is dit voldoende als basis om mee te doen aan skirms of vergeet ik misschien nog wat?
Als iemand op dit forum merkt dat ik iets over het hoofd zie, laat het me weten. ;)

Bijlagen

• Airsoft foto ready for action.jpg
    Airsoft foto ready for action.jpg
    434 KB · Weergaven: 789
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sephi
Joris heeft een hele mooie lijst gemaakt, misschien wat overdreven voor een 1-dag skirm, maar je kunt er wat inspiratie uit opdoen.

https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/meenemen-en-inpakken-voor-een-weekend-skirm.4068/

Wat ik nog mis bij jou zijn extra batterijen en water. Binnen 10 minuten zweet je en dat houdt gedurende de dag niet op ;) Dus het is belangrijk om water bij je te hebben. Ideaal zou een waterzak zijn, maar een 0,5L flesje water in een pouch die je bij kunt vullen helpt al.
En het is klote om halverwege de dag te moeten stoppen omdat je accu leeg is. Ik wissel ze in de pauze altijd om, dus ik heb er altijd minimaal 2 bij me.

Verder heb je in principe alles om te gaan skirmen. Gewoon achter een groepje aanhobbelen en meespelen. Mocht je bij je skirm iemand zien met iets wat je echt heel handig lijkt, dan kun je dat er altijd nog bij kopen. Dit is een betere aanpak dan alles tegelijk kopen en dat daarna de helft in de kast blijft liggen.

Inderdaad, en een onderscheid tussen wat je mee het veld inneemt, en wat je in de safety kunt laten liggen.

- anti fog middel
- extra batterijen
- eten drinken,
- klein gereedschap
- setje schone kleren en schoenen voor op de terug weg
- evt een sling om je replica aan te laten hangen

Trouwens, je kisten zien er (nog) erg netjes uit, toch wel al goed ingelopen????

Ohja, anti teek spray is altijd handig.

Laatst bewerkt:
herriner mij volgende week, dan zal ik het toevoegen.

Vind wat hier allemaal tussen staat een beetje overdreven voor een eerste skirm.
Het enige wat je echt nodig hebt zijn goede schoenen, water en eten, en geld voor een huurkitje.
Als je net begint wil je het eerst toch een keer meemaken voordat je allemaal dure dingen gaat aanschaffen?

Optionele (niet dure) extra's zijn een eigen bril (huurbrillen zijn vaak bekrast) en extra bbs (duur op locatie).

De rest wat hier genoemd wordt is niet echt een checklist voor je 1e skirm, maar gewoon een algemene checklist voor skirm met eigen gear. Of dat nu de 1e of 50e keer is. ;)

Dit topic gaat niet over iemand die voor de eerste keer met een huursetje gaat spelen. Steven heeft al een replica en een basis gear setje, wat in het begin al de duurste uitgaven zullen zijn. De dingen die specifiek in dit topic zijn ervoor bedoeld om de eerst komende skirms wat aangenamer te maken. Niemand heeft zin in een bril die beslaat en zelfs een lichte replica wordt na een dag spelen behoorlijk zwaar. Daarbij kost een sling maar een paar euro. En bijvoorbeeld een manier om water mee te nemen is geen luxe maar gewoon noodzaak wil je je skirm af kunnen maken.

• Leuk
Waarderingen: BoomSmurf en JWieleman
Klopt, maar ik reageerde meer op de suggestie om de bovenstaande dingen op te nemen in Maffo's beginners guide. In die context vind ik nuance héél belangrijk, want anders gaan beginners in spe de verkeerde indruk krijgen dat ze allemaal dingen moeten aanschaffen voordat ze überhaupt een keer airsoft kunnen uitproberen.

Mensen doen alsof je van een paar uur lopen meteen uitgedroogd bent en dat je per se water bij je moet hebben. Ik speel meestal tot de middag en tank dan bij, heb nooit last van hoofdpijn of te vroeg moeten stoppen omtrent die reden. Bij heel warm weer okey maar anders overleef je het ook prima zonder voor een halve dag en anders leg een flesje in je spawn.

Dat ben ik niet helemaal met je eens Rebelattack.

Zelfs na een dagje indoor waar ik geregeld drink en aan het einde van de dag + 2L water op heb, heb ik nog regelmatig hoofdpijn. Om het over de zomer buiten nog maar niet te hebben. Maar ik zweet dan ook al bij het minste of geringste. Ik denk dat de ene peesoon er gewoon wat gevoeliger voor is dan een ander.

Ik vind dus dat je een beetje kort door de bocht bent, want zoals je het nu zegt, komt het over als: ."ik heb er geen last van dus de rest overdrijft..."

Dat ben ik niet helemaal met je eens Rebelattack.

Zelfs na een dagje indoor waar ik geregeld drink en aan het einde van de dag + 2L water op heb, heb ik nog regelmatig hoofdpijn. Om het over de zomer buiten nog maar niet te hebben. Maar ik zweet dan ook al bij het minste of geringste. Ik denk dat de ene peesoon er gewoon wat gevoeliger voor is dan een ander.

Ik vind dus dat je een beetje kort door de bocht bent, want zoals je het nu zegt, komt het over als: ."ik heb er geen last van dus de rest overdrijft..."

Prima dat kan, ik heb ook niks tegen het dragen van een camelbag of het meenemen van water en in principe is het zeker meer verantwoord om te doen, ik gaf alleen aan dat ik het onwaarschijnlijk vind dat mensen bij het gemiddelde NL weer na een paar uur lopen op een skirm al uitgedroogd zijn en dan op hun persoon zelf water moeten dragen. Ik heb nergens gezegd dat ik mensen vind overdrijven, dat insinueer jij. Het enigste wat ik aanhaal is mezelf als voorbeeld en dat ik daar eigenlijk meestal geen last van heb, maar goed zoals je zelf aangeeft elk mens is anders. Ik weet dat er ook genoeg zijn die super veel zweten en het vast nodig hebben.

Then let me rephrase, het is belangrijk om je vocht niveau op peil te houden gedurende dag op de manier die voor jou het beste is en handigst lijkt, zij het met een camelbag, waterfles op de persoon, bij de spawn of gewoon tijdens momenten of de pauze in de safety.

De meeste antwoorden zijn inmiddels gegeven.

Officieel is het volgens mij niet de bedoeling dat je met een replica in de tuin gaat staan. Helemaal niet waar buren en omwonenden je kunnen zien staan. De NABV heeft dat een tijd geleden duidelijk gemaakt via een post op Facebook.

• Leuk
Waarderingen: Kevinvr
:-S oei, ik had daar geen idee van. Onze tuin is afgeschermd met een vrij hoge schutting /muur. Maar het is niet de bedoeling om iets te doen wat niet hoort :-(. Denkt toch niet dat ik in de problemen kom ofzo? Zou nogal balen zijn.

De NABV heeft dat een tijd geleden duidelijk gemaakt via een post op Facebook.

Toch wel gek dat NABV kiest voor communicatie van dit soort dingen via Facebook en niet via de email lijst van met daarop de NABV leden. Ik bedoel maar, niet iedereen zit op facebook....

Of heeft het er mee te maken dat de NABV op facebook een andere doelgroep heeft dan de NABV maillijst?

:-S oei, ik had daar geen idee van. Onze tuin is afgeschermd met een vrij hoge schutting /muur. Maar het is niet de bedoeling om iets te doen wat niet hoort :-(. Denkt toch niet dat ik in de problemen kom ofzo? Zou nogal balen zijn.

Dat hangt af van of buren je hebben gezien, en zo ja, of ze dan het verkeerde idee hebben gekregen, en zo ja, of ze het dan gemeld hebben.

Met andere woorden, waarschijnlijk niet, maar het is het risico niet waard. Replicas alleen op locaties waar onwetenden ze niet kunnen zien is een goede regel om te hanteren.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Inderdaad, of het nou de bedoeling (wettelijk, regeltechnisch) is of niet, vind ik het hier gewoon logisch nadenken. Als je achtertuin op een grote akker uitkijkt waar de dichstbijzijnste buur een kilometer verder zit is het een wat ander verhaal. Maar in de gemiddelde woonwijk in Nederland zou ik de replica's gewoon lekker binnen houden en van de ramen af.

Als je nog geen politie aan de deur hebt gehad is het goed gegaan ;) Die denken echt niet "laten we overmorgen maar eens gaan kijken" wanneer ze een melding krijgen over camouflage en wapens van een geschrokken buur.