Cilinder reparatie

Blade

Well-Known Member
6 mrt 2015
409
242
Trophies
15
Toen ik mijn gearbox uit elkaar haalde, kwam ik erachter dat dat ik nul compressie had door een slechte O-ring die niet meer afsloot.


Met het vervangen van de O-ring dacht ik het hele verhaal opgelost te hebben, maar ik vermoed doordat de piston zonder compressie door de cilinder heb lopen bewegen, deze met de grote metalen tand aan de voorkant lekker in de cilinderwand heb lopen krassen :(


IMG_9066_zpsyls0hoz3.jpg
 
IMG_9067_zpscioa4j8s.jpg



Kan ik deze "mooie" krassen er nog uit polijsten op een of andere manier of is deze cilinder gewoon rijp voor de oudijzerboer?
 
Na verloop van tijd kan het zijn dat je o-ring beschadigd wordt door de twee krasjes, dus is het slim om deze te vervangen. Denk dat als je deze polijst het misschien wel even gaat, maar na verloop van tijd toch schade met zich mee brengt, daarom kan je het beste gewoon een nieuwe kopen (ongeveer 10 euro)
 
Je zou alleen maar meer luichtverlies veroorzaken.


Ik zou lekker een nieuwe kopen, bovendien zijn dat niet echt de kosten, zelfs als je een goede koopt. Bijvoorbeeld: deze.
 
Ik had ondertussen ook al een rvs cilinder van Guarder besteld, maat vroeg het me gewoon af of zoiets nog te redden was, maar als ik het zo hoor ga ik er niet eens aan beginnen. Gewoon de Guarder erin en deze de vuilbak in
 
Nie in de vuilbak gooien.


Das koper,das geld waard bij de oud ijzertboer.


 
 
Das voor de oud ijzerboer hier in de stad geen probleem.


Als het geel is is het voor hem koper.


Fijne kerel is dat,sponsort ons flink de laatste jaren.
 
Oh moet ik ook nog ff langs dan. Ik heb hier nog 20 kilo zuiver koper liggen
 
Ja,doe maar.


Vos ijzerhandel,wel je legitimatie meenemen.


Kilootje doet iets van 4,5 euro.
 
Bij mijn oudijzerboer is alles wat geel is GOUD dat tikt pas aan hahahah