Classic Army Krebs Custom E-SLTR KC-89

Sander

Partime Mod
10 mei 2014
2.224
1.564
Trophies
36
<b>OORSPRONKELIJK GESCHREVEN DOOR PASCAL</b>

catclassic_army_logo.jpg

Classic Army Krebs Custom E-SLTR KC-89
Al bijna 14 jaar is Classic Army, onderdeel van Yick Fung Metal & Plastic Manufacturing Ltd, een begrip in de airsoft wereld. En met de KC-89 leveren ze alweer een prachtige staaltje techniek af.
Deze ‘moderne’ variant op de AK-47 (vergis je niet, het is en blijft een AK-47) is gekopieerd van de AK’s die Marc Krebs in Amerika maakt. Zo heeft Classic Army met de KC-89 officiële Krebs Custom handelsmerk tekens mogen ontvangen en heeft elke KC-89 een uniek serienummer. Marc Krebs heeft er behoorlijk wat ergonomische aanpassingen aan toegevoegd. De E-SLTR, staat voor Enhanced Speed Loading Tactical Rifle, is ietwat gebruiksvriendelijker dan een standaard AK. Zo bevat de hendel waarmee de AA op veilig, semi of full-auto gezet kan worden een uitsteeksel waarmee met de rechter wijsvinger (de trekker vinger) de selectie kan worden gemaakt. Ook kan door middel van dezelfde vinger de release knop van het magazijn ingedrukt worden om het magazijn er uit te laten springen (er zit een veer in die het magazijn er dan uit duwt voor als je snel moet herladen). Ook zit er een plaatje om het magazijn meer richting de kast te duwen, om het magazijn sneller op de juiste plek te krijgen.
Bestelling
De bestelling is geplaatst bij <a rel="nofollow" target="_blank" href="https://www.airsoftoutletnw.com/">Airsoft Outlet NW</a> te Cornelius, Oregon in de Verenigde Staten. Alles ging vrij vlot, besteld op 24 juli en 3 augustus was het pakketje binnen. De doos van de AA was goed ingepakt in een andere kartonnen doos met schuimpjes en bevatte de pakbon samen met een printje van de brief + kopie van de NABV pas die ik Airsoft Outlet NW had opgestuurd. De doos van de AA bevatte een garantie bon, handleiding, een hi-cap magazijn van 600 schots, vizier aanpassingssleutel, schoonmaak draad en natuurlijk de AA.
xima.jpg

Ik heb helaas nog geen batterij liggen dus heb de AA zelf nog niet kunnen testen, maar Andrew van Airsoft Outlet NW heeft haar getest voor ze verpakt werd en schiet naar zeggen met 0.20 gram BB 420 FPS.
3ebg.jpg

Wordt dus ook nog is een kwestie van downgraden, want zal zo niet op Nederlandse terreinen kunnen spelen. Zal updaten zodra ik een batterij heb hoe de AA schiet.
De KC-89
9fpt.jpg

De KC-89 is niet bepaald licht te noemen, 4,4 kilo, door het gebruik van metaal, maar dit voegt een heerlijk stukje realisme toe aan het vasthouden van de KC-89. De greep en de buttstockzijn van ABS en vooral de greep ligt bij mij erg prettig in de hand, heb niet bepaald grote handen (gemiddeld), maar wel redelijk lange slanke vingers. De hand guard komt uit een CNC machine en bevat rails boven, onder, links & rechts. Dit geeft de AA ook wel een zeer gruwelijk tintje.
1nvu.jpg

Nog een unieke feature is het rail dat op de top cover tot aan de buttstock door loopt, hierdoor kan je eventuele optieken meer naar achteren schuiven en zodoende meer vooraan plaatsen.
Zo zijn er in totaal 4 QD attachments plekken, 2 aan elke kant, bij het begin van de buttstock tegen de dustcover en achterin op de buttstock, voor een tactische riem om te dragen.
Specificaties
Gewicht: 4,4 kilo
Loop lengte: 463 millimeter
Lengte AA (met uitgeschoven buttstock): 101,6 centimeter
Lengte AA (met ingeschoven buttstock): 91,44 centimeter
Type batterij: 9.6v NiMH Nunchuck Battery (LiPo ready)
Gearbox: Full Metal Version 3 Gearbox
Rate-of-Fire: 800-850 rondes per minuut
FPS uit de loop: 400-420 FPS
Mijn verhaal
Na lang zoeken op het internet (jullie kennen het wel) viel mijn oog op de KC-89. Ik wist al van te voren het zoeken dat ik een AK wou, met als ultieme voorkeur voor een AK-47. Zo viel mijn oog ook op Real Sword Type-56 en de G&G RK 103 EVO, maar de KC-89 had haar vloek al uitgesproken over mij. Na alles gelezen te hebben over haar op het internet de keuze gemaakt om ervoor te gaan. Helaas was het vinden van een exemplaar niet bepaald makkelijk. Alle Europese winkels die ze ‘verkochten’ hadden ze niet meer op voorraad of vroegen een belachelijke prijs. Aangezien ik niet het geduld had om te wachten tot ze weer leverbaar waren ben ik gaan zoeken buiten Europa. Toevallig zag ik dat ze bij NW er nog eentje hadden en dat de prijs (inclusief invoerkosten, berekend met de invoercalculator) en verzendkosten LAGER was dan overal in Europa. Dus, de keuze was zeer snel gemaakt, enige nadeel dat mijn NABV pas er nog niet was. Dit was 2 weken voor de bestelling. De dames & heren van NW gemailed of ze zo vriendelijk konden zijn om de laatste opzij te leggen voor ondergetekende en dat was geen probleem.
Toen de NABV pas binnen was meteen alles doorgestuurd en het resultaat staat nu in de kast. Eindelijk!
Over de AA… Er valt veel te zeggen, maar meer te zien, en te voelen. Ze is zwaar. Maar gelukkig ben ik een ‘feeder’ :)twisted:), dus hier zul je me niet over horen klagen. Al was het wel het eerste dat me opviel toen ik haar uit de doos tilde. De greep pakt heerlijk vast voor mij, ik ben erg tevreden over de buttstock die ik kan schuiven, m’n wang ligt zeer stabiel en comfortabel erop en het algehele gevoel dat ik krijg wanneer ik door het vizier kijk van de AA… Onbeschrijfelijk. Ik verwacht dat de AA nog wel eens wat zweetdruppeltjes zal laten ontstaan bij de tegenstander tijdens een ontmoeting, zo bruut komt ze over. Nu nog de gebruiker ook zo laten overkomen :lol:.
Over het schieten kan ik dus helaas niks melden vooralsnog, maar hoop hier binnen een week of 2 verandering in te kunnen brengen en zal dan deze review updaten.
Ik ben er erg tevreden mee, dat de AA volledig van staal is (daar de greep en buttstock buiten gelaten natuurlijk) maakt voor mij de ervaring wat rijker. Het voelt erg intuïtief aan en dat zorgt natuurlijk voor een snelle band. Al met al hoop ik zeer snel met Dina het veld in te kunnen en wat plezier te gaan beleven. Ja, haar naam is Dina.
Opmerkingen
De selectie hendel voelt nogal losjes aan, het veranderen tussen vol automatisch en semi lijkt zodanig vloeiend te gaan dat je geen gevoel feedback krijgt of je wel een andere keuze hebt gemaakt. Ik heb gelezen dat dit een probleempje is wat vaker voorkomt, maar daar is gelukkig een oplossing voor, dus hier ga ik nog mee aan de slag.