Classic Army M4 met problemen

Mirko

Active Member
11 feb 2018
37
12
Trophies
3
Hey,

Dit weekeind mijn eerste outdoor gedaan bij Airsoft No Limit.
Heerlijk gespeeld tot aan de middag en toen begon men M4 problemen te vertonen.

Kleine info van de update een paar dagen ervoor:
Ik had een SHS high torque motor geplaatst om de trigger respons wat op te krikken wat perfect lukte.


De problemen die starten na de middag met een lage of geen trigger respons meer..
Dus ik na de safe zone een nieuwe batterij steken (Nihm 9.6V).
Terug wandelend na de spawn (moest op het einde van het terrein zijn) enkele testschoten gedaan zonder probleem.
Start terug en plots heb ik geen trigger respons meer.
100% zeker dat ik een volledig opgeladen batterij had.
Wanneer ik na full auto switchte kreeg ik vrijwel direct respons en BB's uit de loop.
Terug na single viel het weer stil en dan soms met een delay van bijna 2sec de trigger inhouden en dan pas reactie..

Nu heb ik nog geen tijd gehad om de gearbox (V2) uit elkaar te schroeven maar wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Motor stuk? (ik hoorde er niets vreemd aan en merkte geen vreemde temperatuur)
Vertanding misschien te zwak?
Nihm batterij niet goed voor een high torque motor?

Mosfet plaatsen?
High speed gears steken in combinatie met de High Torque motor?

Laten we hopen dat ik geen gruis vind in mijn gearbox :)

Gr.
 
Klinkt eerder als iets wat fout gaat met de trigger contacts en cut off lever in de semi stand. Mosfet helpt alleen met het zorgen dat op hoge voltages en discharge je trigger contacts niet corroderen en high speed gears gaan alleen maar meer stroom vragen van je batterij dus dat gaat ook niet helpen. Plus hier ligt het niet aan als hij in full auto nergens last van heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mirko
Klinkt eerder als iets wat fout gaat met de trigger contacts en cut off lever in de semi stand. Mosfet helpt alleen met het zorgen dat op hoge voltages en discharge je trigger contacts niet corroderen en high speed gears gaan alleen maar meer stroom vragen van je batterij dus dat gaat ook niet helpen. Plus hier ligt het niet aan als hij in full auto nergens last van heeft.

Dus dan is het vooral de contacten die ik ga moeten nakijken en dan zien als de cut off lever nog goed zit..
Hij moet open dat is iets dat zeker is.

Aangezien hij dan toch open is zou ik dan in combinatie met de high torque motor de high speed gears steken voor een betere trigger respons en "hogere" ROF?
 
Ik zou daar naar kijken, maar of dat werkelijk de oplossing is durf ik niet zo te zeggen. Ja dat kan maar bij 13:1 met een 16 TPA motor op 11.1V ga je tegen PME aan zitten kijken en is een full metal rack piston ook aan te raden. Daarbij is gears plaatsen niet even vervangen.
 
De gearbox ligt open.
Aan de vertanding is niets te zien.
Het triggercontact ziet er wel wat vuil uit, dit zal ik oppoetsen. Wat moet ik juist zien bij de cut off lever?

Ook meteen gezien dat de seal van mijn piston alles behalve top is dus de seals ook meteen goed maken.

Best piston met metalen tanden steken?
 
Kijk even of de cut off lever goed werkt met de trigger en het los trekken van de trigger contacts. Piston helpt niks met de air seal, pistonhead zelf, maar het is dan wel belangrijk om te ondervinden waar het lek zit.
 
juist piston head :D:D.
Er is weinig weerstand wanneer ik de piston in de cylinder duw dus geen goede seal...
Ik zal in het weekeind de werking eens proberen te filmen/fotograferen.

Thx alvast!;):)
 
Laatst bewerkt:
Je wil ook juist dat de piston op zichzelf vrij beweegt in de cylinder, maar als je de nozzle van de cylinderhead blokkeert dan moet het op een gegeven moment stoppen wanneer jij de lucht niet verder samen geperst krijgt, zelfde met de nozzle op de cylinderhead, in de naar voren staande positie, maar goed een lucht lek kan dan alsnog bij de eerst zowel de pistonhead als rondom de cylinderhead zijn.